וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן מהדהד: רוב מוחץ הצביע בעד נישואים חד-מיניים באוסטרליה

15.11.2017 / 8:59

משאל העם אינו מחייב, אך לנוכח התמיכה הגורפת - יותר מ-61% - הבטיח ראש הממשלה לקדם חקיקה בנושא במהירות. "הם הצביעו בעד אהבה", אמר. האגף השמרני בממשלתו ינסה לסכל זאת דרך תיקונים שיפלו זוגות חד-מיניים

אוסטרליה: 61% הצביעו בעד נישואים  חד - מיניים 15 בנובמבר 2017. רויטרס
אחוז ההצבעה היה גבוה. חגיגות בסידני עם פרסום התוצאות/רויטרס

אזרחי אוסטרליה הצביעו ברוב מוחץ בעד נישואים חד-מיניים, כשהם סוללים את הדרך לחקיקה בנושא עד סוף השנה. לאחר פרסום התוצאות הלילה (רביעי), יצאו רבים לחגוג, כשהם לובשים בגדי חתונות וצועקים כי "האהבה שלנו אמיתית".

אוסטרליה תהיה המדינה ה-26 בעולם שתעגן בחוק נישואים בין בני אותו מין. הפרלמנט צפוי לאשר את המהלך, על אף אופוזיציה עזה לכך מקרב האגף הימני של הממשלה השמרנית.

אלפי אנשים פרצו בחגיגות בפארק במרכז סידני, כשהם מתחבקים ובוכים לאחר שראש הלשכה הלאומית לסטטיקה חשף כי 61.6% מהמצביעים הצביעו בעד שוויון אזרחי, כשרק 38.4% היו נגד.

"זה אומר שהדרך שבה אתה מרגיש לאדם אחר, לא משנה מי זה יהיה, היא שווה", אמר השחיין האולימפי איאן ת'ורפ, שיצא מהארון לפני שלוש שנים.

אוסטרליה: 61% הצביעו בעד נישואים  חד - מיניים 15 בנובמבר 2017. רויטרס
עד לפני 20 שנה, בחלק מהמדינות יחסים חד-מיניים היו לא חוקיים. חגיגות בסידני/רויטרס

משאל העם אינו מחייב, אך ראש הממשלה מלקולם טרנבול הכריז מיד עם פרסום התוצאות כי הוא יקיים את הבטחתו ויעלה הצעת חוק בפרלמנט, במטרה להעבירה עד לחג המולד. הוא דחה את החשש מפני פיצול בקואליציה שלו סביב הנושא, כשהאגף השמרני דוחף לתיקונים בחוק שיפלו זוגות חד-מיניים.

"זה חד-משמעי, הם דיברו במיליונים והם הצביעו בעד שוויון בנישואים", אמר ראש הממשלה לכתבים בקנברה הבירה אחרי הכרזת התוצאות. "הם הצביעו בעד הגינות, בעד מחויבות ובעד האהבה".

זהו ציון דרך משמעותי נוסף עבור זכויות הקהילה הגאה באוסטרליה, שבחלק ממדינותיה קיום יחסים חד-מיניים עד 1997 היה אסור בחוק. "זה הגיי דיי, כל הכבוד אוסטרליה", כתבה אלן דג'נרס, המגישה האמריקנית הנשואה לשחקנית אוסטרלית בארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוסטרליה: 61% הצביעו בעד נישואים  חד - מיניים 15 בנובמבר 2017. רויטרס
אוסטרליה: 61% הצביעו בעד נישואים חד - מיניים 15 בנובמבר 2017/רויטרס

80% מבעלי זכות הבחירה השתתפו בהצבעה דרך הדואר – אחוז הצבעה גבוה יותר מזה של משאל העם בבריטניה על עזיבת האיחוד האירופי ובאירלנד על נישואים חד-מיניים. מארק ברי, בן 59, בכה כשהוא קלט את התוצאות לצד בן זוגו ב-35 השנה האחרוונת, ג'רדד בולר. "אני מכיר איש דת שישמח מאוד לגבי זה", אמר.

אלן ג'ויס האירי, מנכ"ל חברת התעופה "קוונטס אירווייס" ואחד מאנשי העסקים הבודדים באוסטרליה שנמצא מחוץ לארון, אמר לקהל בסידני שהתגונן מפני השמש הקופחת כי זאת "תוצאה מדהימה" והוא דחק בראש הממשלה לקדם במהירות את החקיקה.

טרנבול, שממשלתו נמצאת במשבר סביב הדחת סגנו ואיבוד הרוב בפרלמנט בעקבות אזרחות כפולה, ימצא את עצמו במבחן נוסף עם תחילת הדיונים בפרלמנט על החוק. השמרנים מתכננים להכניס תיקונים שיאפשרו לעסקים פרטיים לסרב להעניק שירותים, כמו עוגות חתונה, לחתונות של זוגות חד-מיניים על בסיס אמונתם הדתית.

עם זאת, פרשנים פוליטיים סבורים כי ה"כן" המהדהד במשאל העם יאפשר לטרנבול לבסס מחדש את שלטונו. לפחות אחד מחברי האגף השמרני הכריז כי הוא ישנה את עמדתו, בעקבות התמיכה הציבורית הרבה.

הארכיבישוף הקתולי של סידני אנתוני פישר אמר כי הוא "מאוכזב מאוד מכך שהתוצאה הצפויה תהיה חקיקה שתפגע עוד יותר בנישואים ובמשפחה באוסטרליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully