וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא היה לה כוח לבכות": תמונות התינוקת הרעבה מזעזעות את העולם

עם גוף שלדי ועיניים גדולות חסרות מנוח, תועדה סאהר בבית חולים בסוריה, שאליו הגיעה בתת-תזונה קיצוני, בשל חוסרים באספקות מזון לאזור מגוריה. בגיל 34 ימים היא נכנעה לרעב, יום אחרי ילד נוסף מאותה עיר. כ-400 אלף איש חיים תחת מצור באזורים שונים בסוריה

עריכה: יאיר דניאל

סאהר בת החודש וחצי, תינוקת סורית שהפכה לקורבן ישיר של המלחמה במדינתה, הצליחה לזעזע את העולם בתמונות שבהן היא נראית עם צלעות בולטות ותת-משקל קיצוני. ביום ראשון היא נשמה בפעם האחרונה ומתה מרעב בעוטה, שבדרום-מערב סוריה, כשהיא בת 34 ימים.

כתב של סוכנות הידיעות הצרפתית תיעד את סאהר, לאחר שהובאה בידי הוריה לבית החולים בחמורייה שממזרח לרוטה, פרבר של דמשק. היא ניסתה לבכות, אך לא היה לה כוח להשמיע רעש. אמה הצעירה התייפחה בסמוך למיטתה, שם היא שכבה עם עיניים רחבות, חסרות מנוח. על ירכייה השלדיים הודק חיתול, סביב גופה ששקל פחות משני קילוגרמים.

רוטה, מקום מגורי המשפחה, הוא אחד מארבעה "אזורים בטוחים" שהוקמו בחודש מאי, כחלק מהסכם בין הצדדים הלוחמים בסוריה. אלא שאספקות המזון לפרברי דמשק מגיעות בתדירות נמוכה, אם בכלל, ומאות ילדים באזור חיים בתת-תזונה קשה. אמה של סאהר בגיל מבוגר מכדי להניק, בעוד שאביה התפרנס בקושי מעבודתו באטליז מקומי, ולא יכול היה לממן חלב ומזון לבתו.

סאהר בת החודש, 1.9 ק"ג התינוקת הרעבה שקורעת את הלב בסוריה. gettyimages, מערכת וואלה! NEWS
"התושבים סובלים ממחסור חמור במזון. עד שהסחורה בשוק, היא נחטפת במחיר מטורף". סאהר בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, gettyimages

הוריה של סאהר קברו את בתם היחידה בבתנה, עיירה סמוכה לבית החולים, יממה בלבד לאחר שילד נוסף מעוטה מת מתת-תזונה. "התושבים סובלים ממחסור חמור במזון, ועד שמגיעים למצב שבו הסחורות זמינות בשוק - הן נחטפות במחיר מטורף", מסרו בארגון.

תמונות של סוכנות הידיעות הצרפתית מציגות מראות קשים של ילדים נוספים באזור, עם רזון קיצוני ופנים שלדיות. אחד סובל מבעיות נשימה, אחר מואכל באמצעות צינור וילד שלישי חבוש בזרועו הקטנה. "ילדים רבים במזרח עוטה סובלים מחסכים, מגרנות, בעיות ראייה, דיכאון ובעיות פסיכולוגיות", סיפר יחיא אבו יחיא, רופא ומנהל השירותיים הרפואיים בארגון הטורקי "הפיתוח החברתי הבינלאומי", שטיפל בחודשים האחרונים ב-9,700 ילדים סורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סאהר, תינוקת סורית בת חודש, תועדה בימיה האחרונים, כאשר צלעות גופה בולטות מתחת לעורה הכחוש. מערכת וואלה! NEWS
בת יחידה להוריה, הגיעה לטיפול עם עיניים רחבות וחסרות מנוח/מערכת וואלה! NEWS

ביניהם, הוא מספר, 80 ילדים סבלו מתת-תזונה קיצונית, 200 ילדים סבלו מתת-תזונה קיצונית עד מתונה, כאשר 400 ילדים סבלו מבעיות תזונה כלשהן. לפי נתוני האו"ם, כ-400 אלף בני אדם חיים תחת מצור באזורים שונים בסוריה, בהם עוטא. "האזור לא מקבל סוכר, מוצרים עם חלבונים או ויטמינים", אמר אבו יחיא על אזור מגוריה של סאהר הקטנה, לשם מגיעים כ-5% עד 10% מאספקת המזון שנדרשת לילדי המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully