וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על היחס נגד ישראל: ארה"ב פורשת מאונסק"ו

וושינגטון הודיעה כי בשל "הטייה אנטי-ישראלית" ורצונה לרפורמה מעמיקה, היא תפרוש מארגון התרבות של האו"ם בסוף השנה הבאה. עם זאת, היא הבהירה כי "תישאר מחויבת לארגון, כמשקיפה שאינה חברה". אונסק"ו: "מביעים צער על ההחלטה"

צילום: רויטרס

ארצות הברית תפרוש מארגון אונסק"ו, ארגון התרבות והמדע של האו"ם - כך הודיעה היום (חמישי) מחלקת המדינה האמריקנית. לפי הצהרתה, פרישתה של ארצות הברית תיכנס לתוקף ב-31 בדצמבר 2018 ולאחר מכן היא תישאר במעמד של מדינה משקיפה שאינה חברה. ישראל בירכה על המהלך.

"ההחלטה לא התקבלה בקלות, והיא משקפת את הדאגות האמריקניות ואת הצורך ברפורמה יסודית בארגון, לאור ההטיה האנטי-ישראלית המתמשכת באונסק"ו", ציינה מחלקת המדינה. "ארצות הברית תישאר מחויבת כמשקיפה שאינה חברה, כדי לתרום מהשקפותיה ומומחיותיה של ארצות הברית".

עוד בוואלה! NEWS:
"סוף לפילוג": חמאס ופתח חתמו על הסכם הפיוס בקהיר
בפעם השנייה ביממה: שלושה הרוגים בתאונה חזיתית בצומת דימונה
המאבק בתקיפות צוות רפואי: שני כתבי אישום הוגשו בתוך שבוע

ישיבה של אונסק"ו במטה הארגון בפריז. אי-פי, AP
מכה לארגון התרבות של האו"ם. מטה אונסק"ו/AP, אי-פי

באונסק"ו הביעו צער על החלטת ארצות הברית לעזוב את הארגון. "לאחר שקיבלתי את ההודעה הרשמית של שר החוץ האמריקני טלרסון, אני מביעה צער עמוק על ההחלטה", אמרה אירינה בוקובה, מנכ"לית הארגון. היא הוסיפה כי המהלך מהווה הפסד לרב-גוניות ולמשפחת האו"ם.

מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "זו החלטה אמיצה ומוסרית, משום שאונסק"ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה הוא מעוות אותה", כתב חשבון הטוויטר שלו.

שגריר ישראל באונסק"ו אמר דברים דומים. "הארגון התעורר הבוקר לתדהמה והלם מהחדשות, אבל כבר בראשית השנה הזהרתי את המנכ"לית והשגרירים כי המשך קבלת ההחלטות האנטי ישראליות עלול להוביל לעזיבת ארצות הברית את שורותיו", אמר. "אונסק"ו הפך עצמו בשנים האחרונות לארגון הזוי שאבד את דרכו המקצועית לטובת אינטרסים פוליטיים של מדינות מסויימות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פגישת טראמפ-נתניהו. לשכת העיתונות הממשלתית
הודה לו על התמיכה. נתניהו עם טראמפ, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית

זאת לא הפעם הראשונה שבה פורשת ארצות הברית מאונסק"ו. ב-1984 הודיע הנשיא דאז רונלד רייגן על פרישה מהארגון, בנימוק שמדובר בארגון מושחת הנוטה לצד ברית המועצות, אך הנשיא ג'ורג' וו. בוש החליט ב-2002 להצטרף מחדש אל הארגון. ב-2011 החליטו האמריקנים להפחית משמעותית את המימון לארגון, לאחר שהפלסטינים התקבלו כחברים מלאים בו.

בחודש יולי האחרון התקבלה בארגון החלטה ולפיה חברון היא אתר מורשת פלסטיני עולמי אשר נמצא בסכנה. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה אז כי ההחלטה פוגעת באמינות הארגון "שגם כך מוטלת בספק גדול", וציינה כי ההצבעה גורמת לנזק. במאי, החלטה שלפיה ישראל היא "כוח כובש בירושלים".

בשל שורת ההחלטות שהתקבלו בשנה החולפת, קיצצה ישראל ארבע פעמים את התקציב שהמדינה מעבירה לאו"ם, והוא יסתכם ב-1.7 מיליון דולר בלבד.

(עדכון ראשון 6:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully