וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: חתנו של טראמפ ניסה להקים ערוץ תקשורת מוצפן עם רוסיה

27.5.2017 / 3:47

לפי הדיווח ב"וושינגטון פוסט" דן ג'ארד קושנר עם שגריר רוסיה בוושינגטון על הקמת הערוץ באופן שבו לא יוודע עליו לרשויות בארה"ב. לפי דיווח נוסף, ועדת המודיעין של הסנאט דרשה ממטה קמפיין טראמפ את כל מסמכיו מאז שנת 2015 לצורך החקירה

צילום: CNN

(יועצתו של טראמפ: פיטורי ראש ה-FBI לא קשורים ברוסיה)

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, דן עם שגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק על הקמת ערוץ תקשורת סודי ומוצפן בין צוות חילופי השלטון של טראמפ ובין הקרמלין באופן שלא יוודע לרשויות בוושינגטון – כך דווח הלילה (שבת) בעיתון "וושינגטון פוסט".

על פי הדיווח, תשדורות שיורטו על ידי ארצות הברית הראו כי קיסליאק דיווח לממונים עליו שקושנר הציע לו לפתוח את ערוץ התקשורת הסודי בפגישה שנערכה בתחילת חודש דצמבר במגדלי טראמפ, שבה נכח גם מייקל פלין, אז המועמד לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. פלין נאלץ להתפטר מאוחר יותר מכיוון שלא דיווח על שיחות עם אותו השגריר.

ב"וושינגטון פוסט" נכתב כי קיסליאק נרתע מן ההצעה, כיוון שמתן היתר לבכירים אמריקנים להשתמש במתקנים רוסים לתקשורת סודית טומן בחובו גם סיכונים ביטחוניים לצד הרוסי. הבית הלבן, מייקל פלין, ושגרירות רוסיה לא הגיבו לדיווח.

לקריאה נוספת:
"חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר נמצא במוקד חקירת הקשרים עם רוסיה"
דיווח: בכירים רוסים דנו בדרכים להשפיע על מקורבי טראמפ
ראש ה-CIA לשעבר: "המידע שראיתי הצדיק חקירת קשרי טראמפ ורוסיה"

איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר, הבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב. מרץ 2017. רויטרס
מסתבך? קושנר עם אשתו, איוונקה/רויטרס

הפרסום מעלה תהייה לגבי המניע של קושנר ביצירת ערוץ קשר ישיר לקרמלין, בהינתן שכבר היה בקשר עם קיסליאק, אדם המצוי בקשר שוטף עם מוסקבה ויכול להעביר מסרים מפוטין ואליו. בדיווח בעיתון צוין כי לעתים הרוסים שותלים מידע שגוי בכוונה כאשר הם חושדים שהם נתונים להאזנה, אולם פקידים שנחשפו למידע מסרו כי לא ברור איזה אינטרס היה לקיסליאק לתאר באופן שקרי את קשריו עם קושנר למוסקבה, בזמן שבו הקרמלין חיפש דרך לשפר את היחסים עם טראמפ.

במקביל דיווחה הלילה סוכנות הידיעות רויטרס מפי שבעה פקידים אמריקנים בעבר ובהווה כי קושנר לא מסר על לפחות שלוש שיחות אחרות שניהל עם סרגיי קיסליאק, לפני ואחרי בחירות 2016. שתיים מן השיחות התקיימו בין אפריל לנובמבר. מעורך דינו של קושנר נמסר בתגובה לפרסום כי חתנו של טראמפ "קיבל אלפי שיחות טלפון במהלך הקמפיין לנשיאות".

על פי החוק, לצוות חילופי השלטון אסור לנהל מגעים רשמיים עם מדינות זרות. זו אחת הסיבות לפיטוריו של פלין, שלא דיווח על מגעיו עם קיסליאק שאיתו דן באפשרות שארצות הברית תקל את הסנקציות על רוסיה לאחר חילופי השלטון.

נחיתת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, שדה התעופה בן גוריון, תל אביב 22 במאי 2017. ראובן קסטרו
הסנאט דרש את כל מסמכי הקמפיין. טראמפ/ראובן קסטרו

ב"וושינגטון פוסט" דווח הלילה כי ועדת המודיעין של הסנאט פנתה למטה הקמפיין של טראמפ וביקשה לקבל כל תכתובת דואר אלקטרוני או פיסת מידת הנוגעים למגעים עם רוסיה החל מהשקת הקמפיין ביוני 2015. לפי הדיווח, עשרות עוזרים מתקופת הקמפיין צפויים לקבל בימים הקרובים פנייה המבהירה מה מצופה מהם למסור לידי הוועדה. על מכתב הדרישה חתומים יושב ראש הוועדה ריצ'רד בר הרפובליקני וסגנו מארק וורנר הדמוקרטי. החקירה המתנהלת בסנאט מקבילה לזו של החוקר המיוחד רוברט מולר, וזו הפעם הראשונה שבה הוועדה פונה לקמפיין טראמפ בדרישה שכזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully