וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מחמיא לדיקטטור הצפון קוריאני: "ברור שהוא חכם"

1.5.2017 / 0:23

בריאיון לרשת CBS, התייחס נשיא ארצות הברית לקים ג'ונג און ולניסוי השיגור האחרון של פיונגיאנג: "שיעשה מה שהוא מבין, אבל שיידע שאנחנו לא הולכים להיות מאוד שמחים לגבי זה". עוד הוסיף: "בכנות, ממשלי אובמה, בוש וקלינטון היו צריכים לטפל בזה"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סיפק ביום שבת האחרון כמה אמירות מפתיעות בנוגע לשליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בעיצומו של משבר בינלאומי הולך ומחריף. בריאיון לרשת CBS טראמפ המעיט בחשיבותו של ניסוי הטילים שביצעה פיונגיאנג במהלך סוף השבוע, ואף החמיא למנהיג הדיקטטורה המבודדת, אותו כינה "בחור חכם" – או "smart cookie", באנגלית.

"שיעשה מה שהוא מבין, אבל שיידע שאנחנו לא הולכים להיות מאוד שמחים לגבי זה", טען טראמפ, בהתייחסות לשיגורים האחרונים של טילים בליסטיים. לדברי הנשיא האמריקני, בניסוי האחרון "זה היה טיל קטן, זה לא היה טיל גדול. זה לא היה ניסוי גרעיני. אם הוא יעשה ניסוי גרעיני, אני לא אשמח".

עוד בוואלה! NEWS:
עדות ללחץ בפיונגיאנג: התגובה התקדימית של צפון קוריאה לליברמן
מול נשיא אמריקני לא צפוי: קים יודע שרק האיום הגרעיני יקבע את שלטונו
טראמפ: עימות גדול מאוד עם קוריאה הצפונית - תרחיש אפשרי בהחלט

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת לרגל מאה ימים בתפקיד. רויטרס, רויטרס
"שיעשה מה שהוא מבין". טראמפ/רויטרס, רויטרס

טראמפ הוסיף כי לדעתו גם נשיא סין שי ג'ינפינג אינו מרוצה משאיפותיה הגרעיניות של קוריאה הצפונית, ושב והביע תקווה כי בייג'ינג תפעיל לחצים משמעותיים על שכנתה. כשנשאל אם משמעות הדבר היא שארצות הברית תפעיל כוח צבאי, הוא השיב: "אני לא יודע, נראה". הוא גם סירב להשיב לשאלה מדוע בשני הניסויים האחרונים שערכה קוריאה הצפונית הטילים התפוצצו זמן קצר לאחר ההמראה, ואמר "אני מעדיף שלא לדון בכך".

כשנשאל בנוגע לדעתו על המנהיג קים, הפתיע כשהשמיע אמירות מחמיאות למדי, דומות לאלה שהשמיע בשנה שעברה בעת שהיה מועמד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. "אנשים שואלים אם הוא שפוי. אין לי מושג", טען טראמפ. "אני יכול לומר דבר אחד - אנשים לא אוהבים כשאני אומר זאת - אבל הוא היה בן 26 או בן 27 כאשר הוא ירש את אביו. הוא מטבע הדברים מתמודד עם אנשים מאוד קשוחים, עם גנרלים ואחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לצד צוות טנקים, 1 באפריל 2017. רויטרס
"אנשים שואלים אם הוא שפוי. אין לי מושג". קים ג'ונג און/רויטרס

הוא הוסיף כי "בגיל צעיר מאוד, הוא הצליח לצבור כוח. הרבה אנשים, אני בטוח, ניסו לקחת ממנו את הכוח הזה, בין אם זה היה דודו או אנשים אחרים, והוא היה מסוגל לעמוד בכך, אז ברור שהוא חכם". טראמפ עוד אמר כי "יש מצב שבו אנחנו לא יכולים להרשות למה שקרה במשך הרבה שנים להימשך. ובכנות, הממשלים של אובמה, בוש וקלינטון היו צריכים לטפל בכך".

בימים האחרונים שוחח טראמפ עם נשיא סין ועם מנהיגים אזוריים נוספים, בניסיון לגבש תכנית פעולה משותפת להתמודדות עם האיום הצפון קוריאני. בנאום שנשא בפנסילבניה, הכריז טראמפ כי "סין עוזרת לנו, ייתכן, עם קוריאה הצפונית. נפגשתי עם נשיא סין, היו לנו שעות של שיחות טובות, הוא איש טוב. אני מאמין שהוא רוצה לטפל בזה. יש להם כוח גדול, ונראה מה יקרה".

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. AP
"זלזול בנשיא סין". מצעד צבאי בפיונגיאנג, אפריל/AP

בלילה שבין שישי לשבת ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי בטיל בליסטי מסוג KN-17 לטווח בינוני באזור שמצפון לבירה. מצבאה של קוריאה הדרומית נמסר כי הניסוי ככל הנראה נכשל. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן גם הוא במתרחש, לאחר שבשבועות האחרונים תגברה וושינגטון את היערכותה הצבאית באוקיינוס השקט בנושאת מטוסים, בספינות טילים ואף בצוללת גרעינית.

טראמפ אף צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "קוריאה הצפונית זלזלה ברצונותיה של סין ושל נשיאה המוערך כששיגרה באופן לא מוצלח את הטיל היום. רע!". זאת, לאחר תדרוך מיוחד לחברי הקונגרס בנוגע לתכנית הפעולה האמריקנית בנושא, ולאחר דיון מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם, שאותו הוביל שר החוץ האמריקני רקס טילרסון.

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully