וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צפון קוריאני: "לעולם לא נפסיק את ניסויי הטילים והגרעין"

ברקע הלחץ להחרפת הסנקציות על פיונגיאנג אמר הגורם בריאיון נדיר לרשת CNN כי ארצו תוסיף בפעולותיה כל עוד ארה"ב תמשיך ב"מעשיה האגרסיביים". הוא הסביר כי "התרגיל הצבאי שלשום היה תגובה ישירה למעשי התוקפנות של ארה"ב"

צילום: CNN

גורם רשמי בממשלת קוריאה צפונית אמר אתמול (רביעי) בריאיון נדיר לרשת CNN האמריקנית כי ארצו לא תפסיק לעולם לערוך ניסויים גרעיניים, כל עוד ארצות הברית תמשיך ב"מעשיה האגרסיביים". בשיחה עם CNN, הוסיף סוק צ'ול וון, שתוארו הרשמי הוא מנהל המכון לזכויות אדם של קוריאה הצפונית באקדמיה למדעי החברה, כי "הניסויים הגרעיניים הם חלק חשוב מהמאמצים הממושכים שלנו לחזק את הכוח הגרעיני שלנו".

"כל עוד אמריקה תמשיך במעשים עוינים ותוקפניים, לעולם לא נפסיק את הניסויים הגרעיניים ואת ניסויי הטילים", אמר סוק. אמירותיו באות ברקע רצונם של חברי הקבינט בממשל דונלד טראמפ להפעיל יותר לחץ על השלטון בפיונגיאנג, בדמות סנקציות כלכליות ודיפלומטיות. לאחר שתדרכו את הסנאט על האיום שנשקף מתכנית הגרעין והטילים של קוריאה, הם קראו להשבת הדיאלוג עם המדינה.

לקריאה נוספת:
הסנאטורים בתדרוך נדיר: "נלחץ על קוריאה - אך מוכנים להגן על עצמנו"
ארה"ב: "לא רוצים להוריד את קים על הברכיים, רק להכניס בו היגיון"
מאות תותחים וירי ארטילרי כבד: ממדי התרגיל של צפון קוריאה נחשפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התרגיל הוא תגובה ישירה למעשי התוקפנות של ארצות הברית". קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית/מערכת וואלה!, צילום מסך

התרגיל הצבאי שערכה שלשום קוריאה הצפונית, לציון 85 לכינון צבא העם של קוריאה, היה לדברי סוק, אזהרה לנשיא ארצות הברית. "התרגיל הוא תגובה ישירה למעשי התוקפנות של ארצות הברית", טען. התרגיל התקיים בעיר וונסון בחוף המערבי של המדינה המבודדת, ולפי דיווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, מנהיג המדינה קים ג'ונג און צפה בו. בתרגיל נעשה שימוש בכ-350 כלי ארטילריה בטווחים שמסוגלים להגיע עד סיאול ואזורים נוספים.

במקביל למפגן הכוח של פיונגיאנג, ערכו חילות הים של קוריאה הדרומית וארצות הברית תרגיל באש חיה ממערב לחצי האי הקוריאני. אתמול החלה ארצות הברית להציב את מערכת ההגנה מפני טילים (THAAD) בקוריאה הדרומית. משרד ההגנה בסיאול אישר את הפרטים ואמר כי המערכת תהפוך למבצעית עד סוף השנה. "אנו פועלים יחד עם ארצות הברית על מנת להבטיח את היכולות של המערכת בתגובה לאיום הגרעין של קוריאה הצפונית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דונלד טראמפ ומייק פנס יוצאים מתדרוך מיוחד לסנאטורים על קוריאה הצפונית, הבית הלבן, 26 באפריל 2017. רויטרס
"להפעיל לחץ על ידי החרפת הסנקציות". טראמפ מגיע לתדרוך של הסנאט, אתמול/רויטרס

"ארצות הברית מבקשת לקדם יציבות ופירוז גרעיני של חצי האי הקוריאני בדרכי שלום. אנחנו פתוחים למשא ומתן להגעה למטרה זו. עם זאת, אנו עדיין מוכנים להגן על עצמנו ועל בעלות בריתנו", נמסר אמש בהצהרה משותפת מטעמם של שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, ראש המודיעין הלאומי דן קואטס, בתום תדרוך שהועבר לכל מאה הסנאטורים בבית הלבן. בתדרוך נכח הנשיא טראמפ במשך כרבע שעה.

בהודעה המשותפת עוד נמסר כי "מאמצים קודמים לעצור את תכנית הנשק הבלתי-חוקית של קוריאה הצפונית נכשלו. עם כל פרובוקציה, קוריאה הצפונית מסכנת את היציבות בצפון-מזרח אסיה ומציבה איום הולך וגדל לבעלות בריתנו ולמולדת האמריקנית". על פי ההודעה, "המרוץ הצפון קוריאני אחר נשק גרעיני הוא איום ביטחוני בהול, שנמצא בעדיפות עליונה במדיניות החוץ.

"גישתו של הנשיא היא להפעיל לחץ על קוריאה הצפונית, על מנת שזו תתפרק מנשקה הגרעיני, מהטילים הבליסטיים ומתכניות ההעשרה, על ידי החרפת הסנקציות הכלכליות וקידום צעדים דיפלומטיים לצד בעלות בריתנו והשותפות האזוריות".

תרגיל צבאי בקוריאה הצפונית, 26 באפריל. טוויטר, צילום מסך
התרגיל הצבאי של קוריאה הצפונית, ביום שלישי/צילום מסך, טוויטר

סוק, שעומד כאמור בראש המכון לזכויות אדם, התייחס בשיחה עם CNN לשלושת האזרחים האמריקנים המוחזקים בקוריאה הצפונית, האחרון, קים סאנג דוק, נעצר ביום שבת. לדבריו, הם מוחזקים באותם תנאים כמו שאר האסירים.

הוא הכחיש את ההצהרות שמשמיעים עריקים מהמדינה, המספרים על יחס ברוטלי במחנות האסירים, שם לפי הערכות, מוחזקים כ-120 אלף בני אדם. "אלה פושעים שברחו, ארצות הברית ואחרים משלמים להם כדי שישקרו", אמר. "האו"ם רוצה להפוך את סוגיית זכויות האדם לפוליטית, ולהתערב עם עניינו הפנימיים. הדיווחים האלה בדיוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully