וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לאחר הבחירות: כתבי אישום נגד מובילי המחאה בהונג קונג

מנהיגת הונג קונג הבטיחה "לאחד את החברה", אך מיד לאחר מינויה, נעצרו תשעה מראשי "מחאת המטריות" הפרו-דמוקרטית. "המסר ברור", אמר אחד מהם, "אנחנו מוכנים, אבל עתידה של הונג קונג מדאיג"

צילום: רויטרס, עריכה:

משטרת הונג קונג הגישה היום (שני) כתבי אישום נגד תשעה ממארגני מחאת הענק הפרו-דמוקרטית בשנת 2014. הצעד, שהגיע יום אחד בלבד לאחר בחירתה של מנהיגה חדשה המזוהה עם הממשל המרכזי בבייג'ינג למחוז האוטונומי, עורר זעם ומתיחות בקרב משתתפי המחאה. "אנחנו רוצים זכות הצבעה אמיתית", "אל תוותרו", קראו יותר ממאה מפגינים שהתכנסו מחוץ למטה המשטרה בוונצ'אי, כשהם נושאים מטריות צהובות – סמל המחאה.

קארי לאם, שנבחרה להנהגת הונג קונג בידי הוועדה המיוחדת, שכוללת 1,200 חברים, הבטיחה לאחר ניצחונה לאחד את העיר. כשנשאלה על ידי הכתבים בנוגע לתזמון החשוד של הגשת כתבי האישום, היא טענה כי היא לא הייתה מעורה בתהליך, והטילה את האחריות על ממשלו של המנהיג המכהן ליונג צ'ון-יינג.

עוד בווואלה! NEWS:
יאכטות, אחוזות וברווזים: התחקיר שהוציא את צעירי רוסיה לרחובות
עשרות אלפים ציינו שנתיים למלחמה בתימן: "הפסיקו את המצור"
דגל הולנד הוסר מהנציגות באיסטנבול – דגל טורקיה הונף במקומו

מפגינים פרו-דמוקרטיים מול מטה המשטרה, הונג קונג, 27 במרץ 2017. רויטרס
"לאם לא תייצג אותנו". המפגינים מול מטה המשטרה, היום/רויטרס
מפגינים פרו-דמוקרטיים מול מטה המשטרה, הונג קונג, 27 במרץ 2017. רויטרס
יודו ב"אשמה". בני טאי, היום בכניסה לתחנת המשטרה/רויטרס

"הבהרתי שאני רוצה לאחד את החברה ולגשר על הפערים שגרמו לנו לדאגה כה רבה", השיבה לאם, שתיכנס לתפקיד ב-1 ביולי. עם זאת, היא הבהירה כי "כל המעשים האלה לא צריכים לגרור פשרה בשלטון החוק בהונג קונג או בהליכי השיפוט העצמאיים המדוברים".

צ'אן קין-מאן, אחד ממובילי המחאה שנעצר היום, טען כי "המסר הוא ברור. קארי לאם אמרה שהיא רוצה לתקן את החברה, אבל המסר היום הוא של רדיפה. אני לא רואה איך ניתן לתקן את הסדקים בחברה". צ'אן והנאשמים האחרים הואשמו בקשירת קשר להפרעה לסדר הציבורי והסתה להפרעה לסדר הציבורי, עבירות שעונש המקסימלי עליהם הוא שבע שנים.

בני טאי, מרצה למשפטים ומוביל נוסף של המחאה, העריך כי הוא ועמיתיו יודו באשמה לכאורה, ברוח האי-ציות האזרחי שליוותה את פעילותם עד כה. "אני מוכן נפשית לזה, אבל אני מאוד מודאג לגבי עתידה של הונג קונג", סיכם צ'אן.

המועמדים להנהגת הונג קונג, וו קווק הינג, ג'ון צאנג וקארי לאם במהלך קמפיין הבחירות, 26 במרץ 2017. רויטרס
"להימנע מפוליטיזציה". לאם/רויטרס

משרד המשפטים קרא בהצהרה רשמית "להימנע מפוליטיזציה" של ההליך המשפטי. "כמה מאנשי הקהילה מניחים שהפעילות שננקטה נגד המעורבים בתנועת 'אוקיופיי' הייתה בהנחיית המנהיגה הנבחרת קארי לאם", נמסר, "משרד המשפטים מדגיש כי הנחה כזו היא חסרת כל בסיס ושגויה לחלוטין".

חלק מחוסר האמון הציבורי כלפי לאם נובע מיחסיה הקרובים עם המנהיג המכהן, שידוע בעמדותיו הפרו-סיניות הנחרצות. במהלך סיור שערכה היום לאם בשכונות העיר על מנת להודות לציבור – שלא השתתף בהליך בחירתה – אזרח מבוגר נופף לעברה אצבע וקרא: "שרתי את העם בהונג קונג, לא את סין".

הסטודנט ג'ושוע וונג, אחד ממנהיגי "מחאת המטריות", טען היום כי מינויה של לאם הוא "סיוט" עבור הונג קונג. "באופן תיאורטי, המנהיגה היא גשר בין הממשל המרכזי לעם בהונג קונג", טען, "אבל לאם תהיה גשר עקום. היא רק תגיד לנו מה בייג'ינג רוצה, ולא תשקף את רצונותינו בפני המשטר הקומוניסטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully