וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא ארה"ב במחנה דכאו: "לעולם לא נשכח את הפשעים נגד היהודים"

19.2.2017 / 19:45

מייק פנס, מלווה באשתו ובתו, ערך סיור במחנה הריכוז בגרמניה, שבו נספו בשואה כ-30 אלף בני אדם, רבים מהם יהודים. הביקור מתרחש ברקע העלייה במקרי האנטישמיות בארצות הברית בעידן טראמפ, שאליה הוא מסרב להתייחס

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ערך היום (ראשון) ביקור בדכאו שבגרמניה, וסייר במחנה הריכוז שבו נספו כ-30 אלף בני אדם, רובם יהודים, במהלך מלחמת העולם השנייה. פנס הגיע למקום יחד עם אשתו, קרן, ובתם בת ה-23 שרלוט, והשלושה צפו במוצגים במחנה לשעבר שהוקם בידי הנאצים ליד מינכן ב-1933. לאחר הביקור צייץ פנס: "היה סיור מרגש היום בדכאו, לעולם לא נשכח את הפשעים שנעשו נגד היהודים והאחרים בשואה".

הביקור של פנס במחנה דכאו מתרחש על רקע סערת אנטישמיות בארצות הברית, שיש הרואים ברטוריקה של הנשיא דונלד טראמפ כגורם המעורר אותה מרבצה. במסיבת עיתונאים שערך ביום חמישי טראמפ הוא התפרץ על עיתונאי חרדי שביקש שיגנה את מקרי האנטישמיות שנמצאים בעלייה מאז כניסתו לבית הלבן. הנשיא קטע אותו, הורה לו לחזור לשבת ואמר: "אני האדם הכי פחות אנטישמי והכי פחות גזען שתכיר בחייך".

כמו כן, ביום השנה הבינלאומי לשואה שנערך בסוף החודש שעבר פרסם הבית הלבן הודעה כללית ולא מפורטת, שבה גינה את "הטרור הנאצי", אך לא ציין את קורבנותיו היהודים של היטלר או את חשיבות הדמוקרטיה כלקח מהשואה. ההודעה הלקונית עוררה זעם רב בקרב הקהילה היהודית בארצות הברית ואף גררה גינוי של הליגה נגד השמצה.

לקריאה נוספת:
העיתונאי החרדי שהושתק על ידי טראמפ: "הנשיא לא הבין אותי"
בהודעת טראמפ ליום השואה נעדר דבר פעוט אחד - רצח מיליוני יהודים
חזון אמריקה תחילה של טראמפ מעורר את השדים שהיהודים ניסו לשכוח

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ואשתו קארן בביקור במחנה הריכוז דכאו, גרמניה. 19 בפברואר 2017. AP
פנס ומשפחתו בדכאו/AP

סגן הנשיא סייר במחנה יחד עם אבא נאור, ניצול שואה ששרד את המחנה, והם עברו דרך שער הברזל שעליו כתוב "העבודה משחררת". בציוץ המתייחס לנאור בטוויטר, כתב פנס: "במהלך הסיור היום בדכאו, הניצול אבא נאור שחזר בפניי את זוועות השואה, 'ואז הגיעו החיילים האמריקנים', סיפר". הזוג פנס הניח זר מתחת לאנדרטה המרכזית במחנה, והשניים גם חזו בתנורים שבתוך הקרמטוריום. הזוג פנס גם השתתפו בטקסים דתיים באתר ולאחר מכן השתתפו במיסה בכנסייה שבמחנה.

מדובר במסע הראשון של פנס כסגן הנשיא מחוץ לארצות הברית. אתמול הוא נאם בפני דיפלומטים זרים ושרי הגנה בוועדת הביטחון במינכן וגם נועד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ומנהיגים אחרים. מאוחר יותר היום המריא פנס לבריסל עבור פגישות שיקיים מחר עם בכירים בנאט"ו ובאיחוד האירופי.

יותר מ-200 אלף בני אדם מרחבי אירופה הוזרמו אל דכאו ויותר מ-40 אלף בני אדם נספו בו. המחנה שוחרר בידי הכוחות האמריקניים באפריל 1945. סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן ביקר בדכאו במהלך מסעו לגרמניה ב-2015.

(עדכון ראשון: 17:38)

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ואשתו קארן בביקור במחנה הריכוז דכאו, גרמניה. 19 בפברואר 2017. AP
מניחים זר פרחים/AP
סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ואשתו קארן בביקור במחנה הריכוז דכאו, גרמניה. 19 בפברואר 2017. AP
סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ואשתו קארן בביקור במחנה הריכוז דכאו, גרמניה. 19 בפברואר 2017/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully