וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ביטול הצו השנוי במחלוקת: חצי מיליון הפגינו נגד הממשלה ברומניה

מאות אלפים גדשו את רחובות הערים והעיירות ברחבי המדינה וקראו לממשלה ולעומד בראשה להתפטר. זאת, על אף ההחלטה לבטל את הצו שהפך שורה של עבירות שחיתות לחוקיות, ועורר את ההפגנות הגדולות ביותר מאז נפילת הקומוניזם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כחצי מיליון בני אדם יצאו אתמול (ראשון) לרחובות ברחבי רומניה והפגינו נגד הממשלה. זאת, על אף שראש הממשלה סורין גרינדיאנו נכנע ללחץ שהפעיל הציבור באמצעות ההפגנות הגדולות ביותר מאז נפילת המשטר הקומוניסטי ב-1989, שאירעו בכל יום במהלך השבוע שעבר, וביטל את הצו השנוי במחלוקת שמבטל שורת עבירות שחיתות. חרף ההפגנה אתמול, גרינדיאנו הדגיש כי לממשלתו, שהושבעה רק לפני כחודש, "יש אחריות למצביעים", ועל כן לא תתפזר.

בבוקרשט הבירה לבדה התכנסו כ-250 אלף בני אדם בכיכר הניצחון שבמרכז העיר, צעקו "התפטרו, התפטרו", נופפו בדגלים, הניפו שלטים ושרקו במשרוקיות. "הם מושחתים, אנחנו רק רוצים צדק", אמרה אמה בת ה-24, שהשתתפה בהפגנה בבירה, לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריה, ביטול הצו לא ימנע מהממשלה לחפש דרכים אחרות כדי לחלץ את אנשי מפלגת השלטון המעורבים בפרשות שחיתות. "הממשלה עדיין תנסה לעשות משהו", ציינה, וחברה הוסיף: "הם שקרנים ואנשים רעים. צריך להפיל את הממשלה ואנחנו נשוב לכאן בכל לילה".

עוד כתבות מהעולם:
אוסטרליה: 1.4 טון קוקאין נתפס ביאכטה שהגיעה למדינה
מתנשפים חזרה לארמון: משפחת המלוכה הבריטית במרוץ שליחים. צפו
דוח: דאעש מגייס ילדים פליטים בירדן ובלבנון - תמורת כסף ומזון

הפגנות המוניות נגד הממשלה בכיכר הניצחון שברומניה, פברואר 2017. רויטרס
מאות אלפים גדשו את רחובות הבירה. בוקרשט, אתמול/רויטרס

לפי הצו, שהיה אמור להיכנס לתוקפו ב-10 בפברואר, עבירות של שימוש לרעה בסמכות, שהנזק שנגרם מהן אינו עולה על 200 אלף ליי (47,500 דולרים), לא ייחשבו לפליליות. הממשלה טענה כי יש צורך בצו כדי להפחית את העומס בבתי הכלא ולהתאים את המצב הקיים לכתוב בחוקה, אך המהירות והתזמון שבהן קידמה ממשלת המרכז-שמאל את הצו הדליקו נורה אדומה בקרב מבקריה, שכן המרוויחים המידיים ממנו הם בכירים במפלגת השלטון.

אחד מאותם המרוויחים הוא ליביו דראגניה, יו"ר מפלגת השלטון שעומד בפני אישומים של הונאה בסך 24 אלף אירו. אותו דראגניה אמר אתמול כי אנשים המעוניינים בהפלת הממשל יוזמים את ההפגנות. "היקף ההפגנות מצביע על כך שמדובר בהתאספות פוליטית", ציין. "מי מארגן את זה? קשה להגיד, אבל אני מקווה שמוסדות המדינה יודעות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנות המוניות נגד הממשלה בכיכר הניצחון שברומניה, פברואר 2017. רויטרס
"רק רוצים צדק". ההפגנה בבוקרשט/רויטרס
הפגנות המוניות נגד הממשלה בכיכר הניצחון שברומניה, פברואר 2017. רויטרס
דגלים בהפגנה בבירת רומניה, אתמול/רויטרס
הפגנות המוניות נגד הממשלה בכיכר הניצחון שברומניה, פברואר 2017. רויטרס
בוקרשט, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully