וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת ענק נגד הנשיא טראמפ: מיליונים הפגינו ברחבי העולם

22.1.2017 / 7:20

הפגנות ענק נערכו נגד נשיא ארה"ב בהשתתפות המונים שמוחים על התבטאויותיו. בוושיגנטון השתתפו מפורסמים רבים בהם מדונה שקיללה את טראמפ וקראה: "המהפכה מתחילה כאן". הפגנות נוספות נערכו ב-600 מוקדים ברחבי העולם, ובהם ישראל

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

כחצי מיליון בני אדם השתתפו הלילה (ראשון) בצעדת הנשים נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון, ומספר דומה של בני אדם הפגינו בלוס אנג'לס שבקליפורניה. מאות אלפים נוספים הגיעו למחות בערים נוספות ברחבי המדינה. לפי רשת CNN, בעולם כולו מחו יותר משלושה מיליון מפגינים. ההפגנות נערכו במחאה על התבטאויותיו של טראמפ לאורך הקמפיין כלפי נשים, מהגרים ומוסלמים, והטענות נגדו להטרדה מינית. הפגנות דומות נערכו ביותר מ-600 מוקדים ברחבי העולם.

תחילה תכננו המארגנים בוושינגטון לצעוד לעבר הבית הלבן, אך בשל מספר המשתתפים הרב הוחלט בסופו של דבר שלא לקיים תהלוכה מאורגנת. גם מארגני ההפגנה בשיקגו, שאליה הגיעו 150 אלף איש, נאלצו לבטל את הצעדה המתוכננת בשל המספר הרב של האנשים. צעדות נערכות בערים רבות בכל 50 המדינות, ובניו יורק צועדים המשתתפים לעבר "מגדלי טראמפ".

כל העדכונים מהשבעת הנשיא טראמפ:
"מסר נגד העברת השגרירות": בבית לחם שרפו תמונות של טראמפ
מסיבות, מטריושקות ו"טראמפומאניה": ברוסיה חגגו את השבעת טראמפ
ניפוץ חלונות וחסימות כבישים: הפגנות בנתיב המצעד החגיגי של טראמפ

הפגנה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון. עמרי נחמיאס
"מתנגדים לכל מה שהוא מייצג". מאות אלפים בוושינגטון, היום/עמרי נחמיאס

המארגנים מאמינים כי כשלושה מיליון בני אדם השתתפו בהפגנות ברחבי העולם. בתל אביב מחו כ-150 בני אדם מול שגרירות ארצות הברית, אך הפגנות גדולות הרבה יותר נערכו בערים גדולות רבות. בפריז אלפים הפגינו באזור מגדל אייפל, שרו והרימו כרזות, וכך גם בלונדון, בירת בריטניה. בסידני שבאוסטרליה מחו כ-5,000 נשים, גברים וילדים. צעדות והפגנות נגד הנשיא האמריקני נערכו גם באיטליה, גרמניה, ספרד, הודו, קרואטיה וניו זילנד.

לורה וכריסטינה הגיעו להפגנה בוושיגנטון במיוחד מלוס אנג'לס, כשהן מחופשות לפסל החירות. "ברגע שראינו את התוצאות, החלטנו שאנחנו צריכות לבוא הנה ולעמוד עבור מה שאנחנו מאמינות בו", אמרה לורה. חברתה הוסיפה: "אנחנו רוצות שהקול שלנו יישמע, שכולם יידעו שהוא לא זכה ברוב של סך כל הקולות. אנחנו רוצות שכולם ידעו שהעקרונות שלנו הם העקרונות האמיתיים של אמריקה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צעירות מחופשות לפסל החירות בהפגנה נגד דונלד טראמפ, וושינגטון, 21 בינואר 2017. עמרי נחמיאס
"אנחנו העקרונות האמיתיים של אמריקה". לורה וכריסטינה/עמרי נחמיאס

כשהשתיים נשאלו לגבי הביקורת שנשמעה על המצעד, ולפיה היא עושה דה-לגיטימציה לנשיא הנבחר ולתהליך הדמוקרטי, השיבה לורה: "ראינו מספיק. אנחנו גדלנו בניו יורק. הוא לא אדם חדש עבורנו, הוא תמיד היה ככה, אמן תרמית. האנשים שהוא בחר לקבינט שלו מעידים הרבה עליו ועל הכוונות שלו".

סאלי, שהגיעה מניו יורק עם חברותיה שרה וביאטריס, אמרה כי החליטה להגיע כיוון ש"אנחנו לא יכולות לאבד את הזכויות שלנו כנשים ובכני אדם, זה הרבה יותר מדי חשוב. נאמר כל כך הרבה שהוא פוגעני ומפר את זכויותיהם של רבים בארצת הברית, לא רק נשים. אני שמחה לראות פה כל כך הרבה אנשים עם כובעים ורודים, תומכים נשים באמהות, ברעיות, זו תנועה נהדרת". חברתה ביאטריס הוסיפה: "אנחנו לא יכולים לחזור אחורה. אנחנו פה להישאר ולהיאבק, נלך רק קדימה, לא נחזור אחורה".

הפגנה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון. עמרי נחמיאס
"אהבה וגיוון הם מרכיבים חשובים בחבר שלנו". משתתפי הצעדה בוושינגטון/עמרי נחמיאס

הנאום של מדונה בהפגנה בוושינגטון

רבים מהמשתתפים בהפגנה המרכזית בוושינגטון הגיעו למקום באמצעות הרכבת התחתית, שהייתה עמוסה בבני אדם. לפי הנהלת המטרו, עד 11:00 בבוקר (שעון ארה"ב) 275 אלף איש קנו כרטיסים לרכבת. זאת, 82 אלף כרטיסים יותר מביום השבעת הנשיא. מארגנות הצעדה בעיר סרגו כובעי "פוסי" (באנגלית: חתול, ואיבר המין הנשי), בהתייחסן להקלטה של טראמפ משנת 2005, שבה הוא נשמע אומר שהוא "תופס נשים באיבר המין".

מוזיקאים וסלבריטאים רבים שהביעו תמיכה ביריבתו הדמוקרטית של טראמפ, הילרי קלינטון, לאורך הקמפיין, משתתפים גם הם בהפגנה, ביניהם השחקנית סקרלט ג'והנסון ומדונה, שקראה מול ההמונים: "המהפכה מתחילה כאן", וקיללה את הנשיא הנכנס: "לך תזדיין". קלינטון עצמה כתבה בעמוד הטוויטר שלה: "תודה לכם שאתם מדברים וצועדים למען ערכינו. זה חשוב מאי פעם. אני מאמינה בכל לבי כי אנו תמיד חזקים כשאנו מאוחדים".

שר החוץ האמריקני לשעבר, ג'ון קרי, בצעדת הנשים נגד טראמפ בוושינגטון, ינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
ג'ון קרי בצעדה, היום/צילום מסך, טוויטר

גם שר החוץ לשעבר ג'ון קרי נכח בצעדה, והלך ברחוב יחד עם כלבו. הוא עצר מפעם לפעם כדי להצטלם עם הקהל הרב, שהחל לצעוק "תודה רבה ג'ון".

מייגן שולץ, בת 42 מברוקלין שבניו יורק, הפגינה בעירה ואמרה כי היא "נרגשת מההיענות ומכל ההפגנות-האחיות ברחבי העולם". "זה דבר יפיפה", אמרה.

בשיקגו, עירו של ברק אובמה, הגיעו למחות כ-150 אלף בני אדם, לדברי המשטרה. המפגינים התאספו בפארק גרנט, המקום שבו נערכה עצרת התמיכה בנשיא היוצא לאחר ניצחונו בבחירות 2009. בין הנואמים בהפגנה היו מנהיגי קהילות מוסלמיות, פעילים למען הגירה ואקטיביסטים להט"בים.

סקרלט ג'והנסון בהפגנה נגד דונלד טראמפ בוושינגטון, 17 בינואר 2017. רויטרס
סקרלט ג'והנסון בהפגנה בוושינגטון/רויטרס
הפגנה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון. עמרי נחמיאס
נשים רבות חבשו "כובעי פוסי"/עמרי נחמיאס

"יש הרבה סיבות שארגנו את הצעדה: כדי למחות נגד הממשל הנכנס וחוסר הכבוד הבוטה שלו כלפי נשים ואנשים שאינם לבנים", אמרה ויטני ג'ורדן, בת 28 מניו יורק, שהגיעה להפגנה באמצעות אוטובוס מטעם ארגון הבריאות האמריקני "הורות", נותן החסות הגדול ביותר של צעדת הנשים.

"אני רוצה להתנגד לאידאולוגיה של כל מה שהוא מייצג, וללמד את הילדים שלי שאהבה, אמפתיה, כוללנות וגיוון הם מרכיבים חשובים בחברה שלנו", הוסיפה קרלי באקלשב ממיזורי, שמשתתפת גם היא בהפגנה.

נטלי לה-ברון, משתתפת בהפגנה בלונדון, אמרה: "אני מודאגת כאישה נכה וכלהט"בית. בכנות, אני מפחדת ממה שקורה כרגע. דברים צריכים להשתנות. אנה וובר, שהפגינה גם היא בבירת בריטניה, אמרה: "אני רק רוצה למחות נגד הגזענות ושנאת הזרים שטראמפ מגבה ומפיץ ברחבי אמריקה והעולם. אני רוצה לומר שאנחנו מתנגדים לזה, עבור הילדים שלנו והדורות הבאים".

הפגנות בניו יורק נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 21 בינואר 2017. אליה רודה, מערכת וואלה! NEWS
המונים ברחובות ניו יורק/מערכת וואלה! NEWS, אליה רודה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משתתף בהפגנה נגד טראמפ בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צועדים נגד הנשיא במנהטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחאות נגד טראמפ החלו כבר אתמול, במהלך טקס השבעתו לנשיאות, כאשר קבוצות אקטיביסטים בבירה האמריקנית ניפצו שמשות של חנויות, הציתו כלי רכב והתעמתו עם כוחות המשטרה, שהגיבו נגדם בגז מדמיע ובתרסיס פלפל. המחאות המתמשכות בארצות הברית ביממה האחרונה מבטאות את הכעס העמוק בקרב רבים מהאמריקנים על התנהלות הקמפיין לנשיאות 2016.

הצעדות הפנו זרקור אופוזיציוני חריף נגד הנשיא הנכנס, בתקופה שבאופן מסורתי אמורה להיות "ירח הדבש" של כהונתו. ואכן, על פי סקר משותף לרשת ABC וה"וושינגטון פוסט", הפופולריות של טראמפ היא הנמוכה ביותר שזוכה לה נשיא נכנס מאז שנות ה-70.

(עדכון ראשון: 23:19)

הפגנות סולידיריות של נשים נגד דונלד טראמפ במדריד, ספרד. רויטרס
הפגנות במדריד, היום/רויטרס
הפגנות סולידיריות של נשים נגד דונלד טראמפ בהודו. רויטרס
מפגינה בהודו, היום/רויטרס
הפגנה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון, ינואר 2017. עמרי נחמיאס
מפגינים בוושינגטון, היום/עמרי נחמיאס
שר החוץ האמריקני לשעבר, ג'ון קרי, בצעדת הנשים נגד טראמפ בוושינגטון, ינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
ג'ון קרי מצטלם עם מפגינים, היום/צילום מסך, טוויטר
הפגנה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון. עמרי נחמיאס
מפגינים בבירה האמריקנית/עמרי נחמיאס
הפגנה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון, ינואר 2017. עמרי נחמיאס
עצומת מחאה בהפגנה בוושינגטון/עמרי נחמיאס
הפגנות סולידיריות של נשים נגד דונלד טראמפ בקרואטיה. רויטרס
הפגנות בקוראטיה, היום/רויטרס
הפגנות סולידיריות של נשים נגד דונלד טראמפ בברלין, גרמניה. רויטרס
מפגינה בברלין, היום/רויטרס
הפגנות סולידיריות של נשים נגד דונלד טראמפ בסידני, אוסטרליה. רויטרס
מפגינה בסידני, היום/רויטרס
הפגנות סולידיריות של נשים נגד דונלד טראמפ בברלין, גרמניה. רויטרס
הפגנה נגד טראמפ בברלין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully