וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: נעצר המחבל מהפיגוע בליל השנה החדשה באיסטנבול

המפגע האוזבקי שירה למוות ב-39 בני אדם במועדון לילה, בהם הישראלית ליאן נאסר מטירה, נמצא בפרבר של איסטנבול, לאחר יותר משבועיים של מצוד - עם בנו בן ה-4. סגן ראש הממשלה: "המלחמה שלנו נגד הטרור תמשיך עד הסוף"

עריכה: יוסי אלטר

עבדולגדיר משריפוב, החשוד בביצוע מתקפת הירי במועדון "ריינה" שבאיסטנבול בערב השנה האזרחית החדשה, שבה נהרגו 39 בני אדם ובהם הישראלית ליאן נאסר מטירה, נעצר. משריפוב, אזרח אוזביקסטן, אותר בשכונה אסניורט שבפרבריה הדרום-מערביים של איסטנבול, לאחר מצוד שנמשך שבועיים.

הוא נמצא בבית חברו, שמוצאו בקירגיזסטן, לשם הגיע על פי הדיווח בעיתון "הורייט" לפני ארבעה ימים. המשטרה וסוכנות הביון הטורקית MIT עצרו גם את חברו ושלוש נשים שהיו בדירה. על פי הדיווח ברשת הממלכתית TRT, בנו בן הארבע של החשוד שהיה בדירה הועבר לידי הרשויות גם כן. על פי הדיווחים, המשטרה איתרה את מיקומו של המחבל לפני ארבעה או חמישה ימים, אולם עיכבה את הפשיטה על הבית על מנת לאסוף מידע נוסף.

סגן ראש הממשלה נעמאן קורטולמוש, שממלא גם את תפקיד דובר הממשלה, מסר: "אני מברך את המשטרה, שתפסה את האחראי לטבח אורטקוי", בהתייחסות לשכונה שבה נמצא המועדון. לדבריו, "המלחמה שלנו נגד הטרור ונגד הכוחות שעומדים מאחוריו תמשיך עד הסוף". שר החוץ מבלוט צ'בושואלו הוסיף בטוויטר ברכות לשר הפנים סולימאן סוילו, למשטרה ולביון הטורקי "שתפסו את היורה מ'ריינה'".

עוד כתבות בנושא:
תיעוד חדש של המחבל מאיסטנבול: "מתנקש מיומן, שהגיע מקירגיזסטן"
"אי אפשר לחיות ככה": מקומות הבילוי באיסטנבול ריקים מאדם
אחרי הטבח באיסטנבול, השכונה שממנה יצא המחבל מנסה לשוב לחיים

מעצר אבו מוחמד חורסאני, המחבל מהפיגוע במועדון "ריינה" באיסטנבול בערב השנה החדשה, 16 בינואר 2017. צילום מתוך טוויטר, אתר רשמי
המחבל לאחר מעצרו, אמש/אתר רשמי, צילום מתוך טוויטר
מעצר אבו מוחמד חורסאני, המחבל מהפיגוע במועדון "ריינה" באיסטנבול בערב השנה החדשה, 16 בינואר 2017. צילום מתוך טוויטר, אתר רשמי
מעצר המחבל, אמש/אתר רשמי, צילום מתוך טוויטר

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע, ודיווחים שונים פורסמו בנוגע לזהותו של המחבל. לפי חלק מהפרסומים, המחבל הגיע לטורקיה בחודש נובמבר מקירגיזסטן יחד עם אשתו וילדיו כדי להתחמק ממעקב. עוד דווח כי המפגע לחם והתאמן עם דאעש בסוריה.

המחבל נכנס למועדון המשקיף על הבוספורוס, בשעה 1:15, בשעה שבמקום היו בין 500 ל-600 חוגגים. 69 נוספים נפצעו במתקפה, מתוכם ישראלית אחת, שהגיעה עם הצעירה שנהרגה וחברות נוספות לבלות במועדון בערב השנה החדשה.

המודיעין האמריקני התריע ימים לפני המתקפה על פיגוע במועדון והאבטחה במקום תוגברה, אולם המחבל, שהיה מחופש, הצליח לחדור לשם, לירות לכל עבר ולהימלט. ימים בודדים לאחר האירוע פרסמו הרשויות בטורקיה סרטון ובו נראה המחבל מצלם את עצמו בטלפון נייד בכיכר טקסים שבאיסטנבול.

(עדכון ראשון: 23:31)

טרור באיסטנבול – המרדף אחר המחבל. גוגל מפס, עיבוד תמונה
טרור באיסטנבול – המרדף אחר המחבל/עיבוד תמונה, גוגל מפס
המחבל שביצע את הטבח במועדון הלילה באיסטנבול מצלם את עצמו בכיכר טקסים טרם המתקפה, ינואר 2017. יו-טיוב, צילום מסך
המחבל שטבח ב-39 איש באיסטנבול/צילום מסך, יו-טיוב
39 הרוגים בפיגוע במועדון לילה באיסטנבול ערב השנה החדשה, 1 בינואר 2017. AP
כוחות הביטחון הטורקיים בסמוך לזירת הפיגוע ביום המתקפה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully