וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת הירוקים בארה"ב משכה העתירה לספירת קולות חוזרת בפנסילבניה

4.12.2016 / 2:55

בפנייה לבית המשפט במדינה נטען כי העותרים הם "אנשים מן השורה" ואינם יכולים לגייס את סכום האגרה לדיון בעתירה, על סך מיליון דולר. עם זאת, מנהיגת המפלגה סטיין התחייבה להביא את הסוגיה בפני בית המשפט הפדרלי

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(יועצת בכירה של טראמפ על הספירה החוזרת: שהילרי תפסיק להתבכיין)

מפלגת הירוקים האמריקנית משכה הלילה (ראשון) את עתירתה לקיום ספירה חוזרת של הקולות בבחירות לנשיאות ארצות הברית במדינת פנסילבניה. במסמך שהוגש לבית המשפט במדינה נטען כי העותרים הינם "אנשים מן השורה בעלי הכנסה ממוצעת" ולכן אינם מסוגלים לאסוף את הסכום הדרוש לתשלום אגרת בית המשפט על סך מיליון דולר עד למועד שנקבע ביום שני בשעה 17:00 (שעון החוף המזרחי).

עם זאת, מנהיגת המפלגה, ג'יל סטיין, הבטיחה להמשיך ולפעול לספירה מחדש של הקולות, על ידי הבאת הסוגיה לבית המשפט הפדרלי. "הקמפיין ימשיך להיאבק על ספירה כללית חוזרת בפנסילבניה", אמר ג'ונתן אבאדי, יועצה של סטיין לנושא. לדבריו, "התברר כי מערכת המשפט המדינתית לא מסוגלת להתמודד עם סוגיה זו ועלינו לבקש את התערבות בית המשפט הפדרלי".


עוד בנושא:
תומכי טראמפ מנסים למנוע ספירת קולות חוזרת בשלוש מדינות
טראמפ: "מיליוני בני אדם הצביעו בבחירות באופן לא חוקי"
מטה קלינטון הודיע: נתמוך בספירת הקולות המחודשת

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
"יוזמתה של סטיין - הונאה". טראמפ/רויטרס

סטיין הגישה את העתירה בשבוע שעבר, במאה אזורי בחירה במדינה. מפלגתה של סטיין הגישה עתירות דומות גם במדינות וויסקונסין ומישיגן. תומכיו של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, הגישו בסוף השבוע האחרון בקשות נגדיות לעתירות לספירה חוזרת במישיגן, בוויסקונסין ובפנסילבניה - המכונות "רצועת החלודה". הם ביקשו לחייב תשלום אגרה של עשרה מיליון דולר בשביל התחלת הספירה החוזרת, אך בית המשפט בפנסיבלניה הטיל אגרה של מיליון דולר - שכאמור גם את הסכום הזה לא ניתן היה לגייס עד המועד שנקבע לכך.

טראמפ עצמו הגיב בשבוע שעבר ליוזמתה המפלגה וכינה אותה "הונאה". לדבריו, "זוהי דרכה של ג'יל סטיין למלא את כיסיה בכסף. במקום להתעסק בשינוי תוצאות הבחירות, היא צריכה לכבד אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully