וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תודה לאל, אין מטוסים": מזג אוויר סוער בחאלב עצר את התקיפות

1.12.2016 / 14:43

בעקבות עננות כבדה וגשם, ההפצצות האוויריות על העיר החרבה הופסקו. ואולם, הלחימה בקרקע נמשכה במלוא עוזה עם ניסיונות משטר אסד לכבוש שטחים נוספים. לברוב נועד עם עמיתו הטורקי, בניסיון להגיע לפשרות. ארדואן נסוג בו מהכוונה להדיח את אסד

עריכה: יאיר דניאל

עננות כבדה וגשם הביאו היום (חמישי) להפסקה בתקיפות האוויריות במזרח חאלב, אולם הירי הארטילרי והקרוב העזים בקרקע נמשכו – כך מסרו הארגון הסורי לזכויות אדם ואנשי סיוע מקומי.

המורדים מנסים למנוע מכוחותיו של בשאר אסד להשתלט על שטחים נוספים אחרי שאיבדו כשליש מהטריטוריה שבה החזיקו בעיר האסטרטגית בימים האחרונים. צבא סוריה והמיליציות התומכות בו נלחמו בקבוצות האופוזיציה בפאתי המובלעת ההולכת ומצטמקת שלהם, בעיקר בשכונת שייח סעיד בדרום חאלב ובסמוך לנמל התעופה במזרח העיר.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מזג האוויר גרם לעצירת ההפצצות האוויריות במזרח חאלב, אולם הירי הארטילרי נמשך. "תודה לאל, אין מטוסים", אמר איברהים אבו א-ליית', גורם ברשות ההגנה האזרחית במזרח חאלב. לדבריו, כמה אנשים שרפו את חפציהם או את רהיטיהם כדי להתחמם. "מצבם של העקורים רע מאוד", אמר. "אין להם מקלטים, אין דלק, אין עצים לבעירה. אנשים רבים ישנים ברחובות".

מקלט זמני במערב חאלב, סוריה, 30 בנובמבר 2016. רויטרס
מאות נהרגו בימים האחרונים. מקלט לעקורים במערב חאלב, אתמול/רויטרס

אלפי תושבים נמלטו לתוך עומק השטח של האופוזיציה בימים האחרונים, בשל המתקפה העזה של המשטר המנסה להשתלט מחדש על כל העיר. "משפחות רבות שנעקרו בתוך שטחה של חאלב הנצורה גרות בבתים שאין להם אפילו דלתות", סיפר ביברס מישל, עובד סיוע אחר באזור. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, יותר מ-300 איש נהרגו במזרח חאלב בשבועיים האחרונים בהפגזות ובהתקפות אווירית של דמשק ושל בעלי בריתה. עוד נמסר כי 48 איש נהרגו באותה תקופה בהפגזות של האופוזיציה על שכונות שבשליטת הממשל במערב חאלב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו, 1 בדצמבר 2016. רויטרס
המחלוקות לא נפתרו. שרי החוץ של טורקיה ורוסיה, היום/רויטרס

בינתיים, רוסיה וסוריה הודיעו היום כי הם מסכימות על הצורך לעצור את הלחימה ולהעביר סיוע לחאלב, אולם המחלוקות העמוקות ביניהן סביב פתרון המלחמה בסוריה טרם הגיעו לפתרון. שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושאולו אמר כי הוא ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב, המבקר בטורקיה, תומכים בהשגת הפסקת אש בחאלב, אך הוסיף כי עמדתה של אנקרה בנוגע לעתידו של אסד לא השתנתה.

"יש להשיג הפסקת אש בכל רחבי סוריה, גם בחאלב", אמר שר החוץ הטורקי במסיבת עיתונאים שכינס יחד עם לברוב מסיבת עיתונאים בעיר אלניה שלחופי הים התיכון. לברוב, מנגד, הסכים כי יש לעצור את שפיכות הדמים בסוריה והבהיר כי ארצו תמשיך לשתף פעולה עם טורקיה, אולם הדגיש כי המבצע בחאלב יימשך כדי לחץ אותה "מהטרוריסטים". הוא הכחיש כי חיל האוויר הרוסי או הסורי אחראים להרג החיילים הטורקים בתחילת השבוע.

מאז אוגוסט, מנסות טורקיה ורוסיה לשקם את יחסיהן שנפגעו בעקבות הפלת המטוס הרוסי בנובמבר אשתקד. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הבהיר היום כי מטרת המבצע בסוריה, שהחל באוגוסט, הוא להילחם בארגוני הטרור וכי הוא לא מכוון נגד אף מדינה. זאת לאחר שהצהיר כי הוא רוצה להדיח את אסד. בקרמלין דרשו הבהרות והיום נמסר כי הוא שוחח על הנושא עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully