וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריאליטי של טראמפ לקראת הכרעה: ייפגש הערב שוב עם רומני

29.11.2016 / 20:10

הנשיא הנבחר יפגוש את אחד מגדולי מבקריו לאורך הקמפיין שעשוי להתמנות לשר החוץ בממשלו, חרף התנגדות כמה מיועציו. גנרל פטראוס, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט - וגם ג'וליאני - מתחרים על המשרה. במקביל מונה חבר הקונגרס טום פרייס, המתנגד ל"אובמה-קר", לתפקיד שר הבריאות

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

מרדפו של נשיא ארצות הברית הנבחר אחרי המועמד לתפקיד שר החוץ בממשלו נכנס לשלב המכריע שלו והיום (שלישי) הוא ייפגש פעם נוספת עם מיט רומני, חרף הקריאות מצד יועציו הבכירים שלא למנות את אחד מגדולי מבקריו. פרט לרומני, הנשיא הנבחר ייפגש היום במגדלו בניו יורק גם עם הסנאטור בוב קורקר, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, ועם ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, המועמדים לתפקיד הבכיר.

אתמול הוא נועד במשך שעה עם הגנרל לשעבר דייוויד פטראוס, שנכנס אף הוא למרוץ הצפוף. ג'וליאני, אחד מתומכיו הגדולים ביותר של טראמפ לאורך הקמפיין, עדיין בתמונה כאמור, אם כי קשריו העסקיים לממשלות זרות מקשות על מינויו. לפי גורמים המקורבים לתהליך המינויים של הממשל העתידי, ג'וליאני עשוי להתמנות לתפקיד השר לביטחון הפנים.

לקריאה נוספת בנושא
ראש ה-CIA שהדליף או היריב המר: מי יהיה שר החוץ של טראמפ?
לפני המינוי למשרד החוץ: "טראמפ דורש ממיט רומני התנצלות"

דונלד טראמפ בפגישה עם מיט רומני, ניו ג'רזי, 19 בנובמבר 2016. AP
פנס תומך במועמדותו. רומני וטראמפ בפגישתם הקודמת/AP

טראמפ תיאר את פטראוס, שעמו נפגש במשך כשעה, כמי שהפגין "תפיסה נהדרת של האתגרים העומדים בפנינו שם בחוץ". ראש ה-CIA לשעבר הורשע בשנה שעברה בטיפול כושל בחומר מסווג לאחר שהעביר מידע לביוגרפית שלו, שעמה ניהל רומן. מייק פנס, סגנו של טראמפ ומי שעומד בראש צוות המעבר שלו, ידוע כמי שתומך בבחירתו של רומני לתפקיד שר החוץ.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
1.	המועמד של הנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ לתפקיד שר הבריאות, טום פרייס, נובמבר 2016. רויטרס
שר הבריאות בממשלו החדש של טראמפ, טום פרייס/רויטרס

במקביל, טראמפ הודיע היום כי ימנה את חבר בית הנבחרים טום פרייס לתפקיד שר הבריאות. פרייס בן ה-62 ידוע כמתנגד לרפורמת הבריאות של הנשיא הנוכחי ברק אובמה, המכונה "אובמה-קר". הוא הביע תמיכה בשינוי התכנית, ואף הצהיר כי הוא מתנגד להפלות. פרייס הוא מנתח במקצועו, העומד בראש ועדת התקציב של בית הנבחרים.

בנוסף דווח כי הנשיא הנבחר ימנה את שרת העבודה לשעבר איליין צ'או לשרת התחבורה. צ'או היא אשתו של מנהיג הרוב בסנאט מיץ' מקונל. היא כיהנה כשרת העבודה בממשלו של ג'ורג' בוש הבן, בין 2001 ל-2009 – תקופת הכהונה הארוכה ביותר בתפקיד מאז מלחמת עולם השנייה. היא האישה הראשונה ממוצא אסיאתי ששירתה בתפקיד בקבינט. היא אף כיהנה כסגנית שר התחבורה בממשלו של בוש האב, בין 1991-1989.

(עדכון ראשון: 14:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully