וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי טראמפ לוחצים שלא למנות את רומני: "התומכים יחושו בגידה"

28.11.2016 / 8:57

מנהלת הקמפיין של הנשיא הנבחר אמרה כי המועמד הרפובליקני ב-2012 "היה נורא" אל טראמפ בשנה האחרונה. יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ' אמר כי "זאת תהיה אכזבה עצומה" אם רומני יקבל את תפקיד שר החוץ

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

ויכוח פנימי בין יועציו של נשיא ארצות הברית הנבחר נחשף אתמול (ראשון) באופן פומבי כשמנהלת הקמפיין שלו הזהירה אותו ממינויו של מיט רומני לשר החוץ בממשלו. טראמפ שוקל אם למנות את המועמד הרפובליקני לנשיאות ב-2012, שתקף אותו בחריפות בשנה החולפת, או את ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, שתמך במיליארדר לכל אורך הדרך.

ג'וליאני יתאים ליתר המינויים עד כה, שכללו גורמים נאמנים לנשיא הנבחר וגורמים שמרניים, אך הוא ספג ביקורת על כך שעבד כיועץ לממשלות זרות. טראמפ, מנגד, יוכל לאחד את שורות הממסד הספקני אם יבחר לתפקיד את רומני.

על אף שהדיון התקיים עד כה מאחורי הקלעים, מנהלת הקמפיין קליאן קונוויי הזהירה כי טראמפ עלול להרגיז את תומכיו אם ימנה את מושל מסצ'וסטס לשעבר, שכינה אותו "רמאי" ו"מזויף" בנאומים שנשא במהלך השנה האחרונה.

דונלד טראמפ נפגש עם מיט רומני בניו ג'רזי, ארצות הברית, 19 בנובמבר 2016. רויטרס
תוכמי הנשיא הנבחר רוצים את ג'וליאני. טראמפ ורומני, החודש/רויטרס

"הם יכולים לחוש נבגדים אם רומני יכול לחזור אחרי כל מה שהוא עשה, אנחנו אפילו לא יודעים אם הוא הצביע לדונלד טראמפ. הוא ואנשיו היו נוראיים עבור דונלד טראמפ במשך שנה", אמרה בריאיון לרשת NBC. "אני בעד אחדות במפלגה אך אני לא בטוחה אם עלינו לשלם עבור זה בתפקיד שר החוץ", אמרה קונוויי בריאיון לרשת CNN.

מנהלת הקמפיין של טראמפ הדגישה כי היא תמשיך לתמוך בו גם אם ימנה את המועמד מ-2012, אך רפובליקנים אחרים ביקרו אותה על כך שהעלתה את התנגדותה בנושא בריאיונות טלוויזיוניים, מאשר לשוחח עם על כך עם הנשיא הנבחר. "מדהים לשמוע את קונוויי, שיכולה לדבר עם טראמפ באופן פרטי, מטנפת בפומבי על האפשרות למנות את רומני לשר החוץ", כתבה היועצת האסטרטגית אנה נבארו בחשבון הטוויטר שלה.

מנגד, מקורב נוסף של טראמפ, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ', התנגד אף הוא לבחירה ברומני. "אין דבר שהוא יוכל לומר כדי למחוק את הערותיו על דונלד טראמפ במהלך הקמפיין", אמר גינגריץ', שהיה בעצמו מועמד לתפקיד, לרשת פוקס. לדבריו, תהיה זו "אכזבה עצומה" אם רומני אכן ייבחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully