וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהודים עשירים ששולטים בעולם": טענות לאנטישמיות בתשדיר טראמפ

הסנאטור הדמוקרטי אל פרנקן טען כי לסרטון של המועמד הרפובליקני יש "הרגשה של 'הפרוטוקולים של זקני ציון'". הליגה נגד השמצה: "דימויים ורטוריקה שאנטישמיים השתמשו בהם במשך שנים רבות". צפו

עריכה: אביב אירגז

תשדיר הבחירות האחרון של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, שפורסם שלשום (שבת), משך אליו אש בטענה כי הוא כולל מסרים שעשויים להתפרש כאנטישמיים. הסרטון מתאר את "המערכת" הכלכלית והפוליטית שמובילה את ארצות הברית, המורכבת מאנשי עסקים, ענקי תקשורת, אילי הון ופוליטיקאים – כמו הילרי קלינטון – שיחד זוממים כיצד לרכז את הכוח בידיהם.

"הדבר היחיד שיכול לעצור את המכונה המושחתת הזאת הוא אתם", נשמע טראמפ קורא בסרטון. "הכוח היחיד שחזק מספיק כדי להציל את המדינה הוא אנחנו". מלבד קלינטון, מופיעים בסרטון, העתיר בסמלים המסמנים כסף ושררה, יהודים אמריקנים בכירים, כמו יו"ר הבנק הפדרלי ג'נט ילן, איש העסקים ג'ורג' סורוס ומנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן זקס, לויד בלנקפיין, כמי שאחראים לאותה מערכת מושחתת, לשיטת מטה טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
"האנטישמים יצאו מהחורים": העיתונאים היהודים שמאוימים מתומכי טראמפ
"זה רק כוכב": טראמפ לא מתחרט על פרסום הכרזה שנחשדה כאנטישמית
"אמריקה תחילה": המקור הבעייתי של הסיסמה של טראמפ

דונלד טראמפ בכנס בחירות בדנבר, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
טראמפ בעצרת בחירות בדנבר, אתמול/AP

הסנאטור הדמוקרטי אל פרנקן טען בריאיון לרשת CNN כי "יש לזה הרגשה של 'הפרוטוקולים של זקני ציון', קונספירציית בנקאות בינלאומית, שקשורים אליה כמה יהודים". הוא הוסיף: "כשראיתי את הסרטון, זה נראה לי כמו משרוקית לכלבים, לקבוצה מסוימת בארצות הברית. אני יהודי, אולי לכן אני רגיש לכך".

"הליגה נגד השמצה", ארגון יהודי-אמריקני הפועל בשם המאבק באנטישמיות, התייחס גם הוא לתשדיר הבעייתי, ומסר כי הוא כולל "סטריאוטיפים כואבים ותיאוריות קונספירציה משוללות כל בסיס". מנכ"ל הליגה, ג'ונתן גרינבלט, קרא היום לקמפיין טראמפ "להפסיק את זה. המועמדים צריכים להיות אחראיים במיוחד. בין אם בכוונה או לא, הדימויים האלה והרטוריקה שבתשדיר נוגעים בנושאים שאנטישמים השתמשו בהם במשך שנים רבות".

הקמפיין של טראמפ והתבטאויות מצד תומכיו לא היו חפים מנגיעות אנטישמיות, חרף קו ברור מצד מטה הבחירות הרפובליקני שמסתייג מגילויי אנטישמיות, תמיכה בעמדת הממשלה הישראלית בנוגע לקשר היהודי להר הבית לאחר החלטת אונסק"ו השנויה במחלוקת והעובדה שבתו של טראמפ התגיירה ונישאה ליהודי.

(עדכון ראשון: 20:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully