וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: חמושים התפוצצו במתחם של שוטרים, כ-60 נהרגו

יותר ממאה נפצעו במתקפה על אקדמיה לשוטרים בעיר כוותה, שבמערב המדינה. שניים מהמחבלים הפעילו את חגורת הנפץ שלהם, השלישי נורה למוות. דאעש קיבל אחריות, אך ברשויות האשימו ארגון סוני קיצוני אחר הפועל באזור

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(לפחות 70 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע התאבדות בבית חולים בכוויתה, בחודש אוגוסט)

לפחות 59 בני אדם נהרגו וכמאה נפצעו במתקפת חמושים אמש (שני) על בסיס אימונים של שוטרים מחוץ לעיר כוותה, שבמערב פקיסטן. כוחות הביטחון במדינה פשטו על המקום לאחר תחילת המתקפה, שהסתיימה רק כעבור כחמש שעות. הרשויות דיווחו כי קרוב ל-200 צוערים היו במקום, וחלקם נלקחו בני ערובה. דאעש קיבל אחריות למתקפה, על אף שבצבא היו סבורים כי מדובר בארגון סוני קיצוני.

שר הפנים של מדינת בלוצ'יסטן, שכוויתה היא בירתה, מסר כי שלושה מחבלים תקפו את מתחם המגורים של הצוערים, בעודם ישנים. שניים מהם פוצצו את עצמם והשלישי נורה למוות. בתחילה דווח כי מדובר על חמישה עד שישה חמושים שהשתתפו במתקפה.

צלם של סוכנות הידיעות רויטרס שהיה בזירה אמר כי הרשויות נשאו גופה של נער, שלטענתן היה אחד החמושים שהשתתפו במתקפה. הוא נורה למוות בידי כוחות הביטחון. אחד הצוערים במקום ששוחח עם כתב סוכנות הידיעות הצרפתית אמר כי החמושים לבשו בגדי הסוואה ונשאו עמם רובי קלצ'ניקוב. "הם פתחו באש ונכנסו למגורים, אבל הצלחתי לברוח ולטפס מעבר לחומה", סיפר.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ חורש את פלורידה: "אנחנו מנצחים, שלא יספרו לכם אחרת"
המלחים ששוחררו משבי פיראטים אחרי חמש שנים: "אכלנו חולדות"
שבוע למבצע במוסול: טורקיה מתערבת - ודאעש פותח חזיתות נוספות

מתקפת חמושים על בסיס אימונים משטרתי בפקיסטן, 25 באוקטובר 2016. רויטרס, רויטרס
בין ההרוגים גם כמה מהחמושים. רכב משטרה בכניסה לבסיס האימונים/רויטרס, רויטרס

מפקד הצבא בבלוצ'יסטן אמר כי שיחות שיורטו בין המחבלים למפעיליהם מצביעות על כך שהארגון הסוני הקיצוני לשכר ג'הנג'וי אחראי לכך. בצבא טוענים כי לאפגניסטן השכנה היה חלק בכך.

כוותה משמשת בסיס עבור ארגון טליבאן האפגני ואינה זרה למתקפות חמושים. בחודש אוגוסט נהרגו כ-70 בני אדם ועשרות נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות בבית חולים בעיר. ארגון ג'מעת אל-אחראר, שהתפצל משלוחת טליבאן בפקיסטן, קיבל אז אחריות לפיגוע. עם זאת, כמה שעות לאחר מכן, גם דאעש קיבל אחריות על המתקפה.

(עדכון ראשון: 3:00)

מתקפת חמושים על בסיס אימונים משטרתי בפקיסטן, 25 באוקטובר 2016. רויטרס, רויטרס
קרוב ל-200 צוערים שוחררו. כוחות הביטחון במחוז במהלך מבצע ההשתלטות/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully