וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ או הילרי? גוגל כבר יודעת מי יהיה הנשיא האמריקני הבא

ניר אדר

22.9.2016 / 7:04

Google Trends, כלי המדדים של גוגל, כבר חזה מגיפות וקריסות כלכליות בעולם, וכן - צפה במדויק גם את זהות הנשיאים בשלוש מערכות הבחירות הקודמות. חודשיים לפני הבחירות, המסקנות נראות חותכות

צילום: רויטרס

בוידאו: טראמפ (שוב) תוקף ומאשים את קלינטון

בין אם אתם אוהבים אותו או לא, דונלד טראמפ הגיע לישורת האחרונה במירוץ לנשיאות ארצות הברית. מהם סיכוייו הריאליים באמת לזכות? בואו נראה מה אומר Google Trends, כלי המדדים של גוגל.

אם עדיין לא יצא לכם להכיר, מדובר באחד הכלים היותר מעניינים של גוגל. הוא מאפשר להציג באופן גרפי את כמות הפעמים בה בוצע חיפוש של טקסט מסויים במנוע החיפוש, בחתך זמנים ובהשוואה לנפח החיפוש הכולל. ניתן להשתמש במידע זה כדי לגלות ממצאים מעניינים. בעבר הצליחו לצפות מראש מגפות שפעת על סמך חיפושים של גולשים מספר ימים לפני המגפה, לחזות אירועים כלכליים ונתוני אבטלה לפני שאלו פורסמו באופן רשמי. במאמר זה נראה אם אנחנו יכולים לחזות מי ינצח בבחירות בארצות הברית.

שלטי תמיכה דונלד טראמפ, הילרי קלינטון. וויקיפדיה, עיבוד תמונה
החשיבות של שלטי התמיכה הללו גבוהה בהרבה משנדמה תחילה/עיבוד תמונה, וויקיפדיה

השאלה הראשונה שעולה היא מהו החיפוש שנבצע כדי להכריע מי יוביל בבחירות. טראמפ הוא פרובוקטור והאמירות שלו יכולות לייצר באזז ברשת בלי קשר לשאלה האם הוא המועמד הפופולארי. אם נחקור את כמות הגולשים המחפשים את שמו מול כמות האנשים שמחפשים את שמה של קלינטון, לא נדע בהכרח מי פופולרי יותר, אלא נגלה מי יצר יותר רעש ועניין. כדי לבדוק במי העם האמריקאי תומך יותר, נחפש אחרי שלטי הבחירות – אלה שהאנשים תולים בכל מקום כדי להודיע על תמיכתם במועמד זה או אחר. בדקנו ב-Trends כמה אנשים מתעניינים בשלטי תמיכה בטראמפ, מול אלה שמחפשים שלטי תמיכה בקלינטון.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מדד גוגל טרנדס: שלטי תמיכה טראמפ מול קלינטון. גוגל, צילום מסך
מדד גוגל טרנדס: שלטי תמיכה טראמפ מול קלינטון/צילום מסך, גוגל

אפשר לראות כי כמות האנשים שמתעניינת בשלטי תמיכה בטראמפ גבוהה פי שלושה, אך האם גרף זה מספיק כדי להכריז שינצח בבחירות הקרובות? כדי להחליט, בואו נראה מה קרה בבחירות קודמות בארצות הברית ואיך נראו חיפושים דומים. ראשית, ניזכר מי היו המתמודדים והזוכים בבחירות האחרונות.

2012: אובמה מול רומני – ניצחון לאובמה

מדד גוגל טרנדס: שלטי תמיכה אובמה מול רומני. גוגל, צילום מסך
מדד גוגל טרנדס: שלטי תמיכה אובמה מול רומני/צילום מסך, גוגל

2008: אובמה מול מקיין – ניצחון מכריע לאובמה

מדד גוגל טרנדס: שלטי תמיכה אובמה מול מקיין. גוגל, צילום מסך
מדד גוגל טרנדס: שלטי תמיכה אובמה מול מקיין/צילום מסך, גוגל

2004: בוש מול קרי – יותר צמוד, אבל בוש מנצח

מדד גוגל טרנדס: שלטי תמיכה בקרי מול בוש. גוגל, צילום מסך
מדד גוגל טרנדס: שלטי תמיכה בקרי מול בוש/צילום מסך, גוגל

על פי הגרף האחרון, לכאורה, הקרב נראה צמוד במשך זמן מסוים, אלא שאם נסתכל גם על הגרפים מצד שמאל, המציגים את החלק הכולל של החיפושים באותה התקופה, ניתן לראות את ההובלה הברורה של בוש, כאשר המצביעים חיפשו אחרי שלטי תמיכה במועמד שלהם.

seperator

לסיכום, נציג שני גרפים מעניינים נוספים. ראשית, החיפושים של טראמפ מול קלינטון (חיפוש אחר שמם, ללא מילים נוספות). המפה הבאה מציינת מה היה החיפוש המוביל בכל מדינה – Trump או Clinton. אין אפילו מדינה אחת שבה מרבית החיפושים הם אחרי קלינטון.

מדד גוגל טרנדס: חיפושי דונלד טראמפ מול קלינטון לפי מדינות. גוגל, צילום מסך
מדד גוגל טרנדס: חיפושי דונלד טראמפ מול קלינטון לפי מדינות/צילום מסך, גוגל

ומה לגבי החיפושים "Vote Trump" מול "Vote Clinton" ("הצבע לטראמפ" מול "הצבע לקלינטון")? גם כאן אין צל של ספק לגבי זהות המוביל.

חיפושי גוגל "vote trump" מול "vote clinton". גוגל, צילום מסך
חיפושי גוגל "vote trump" מול "vote clinton"/צילום מסך, גוגל

מתברר, אם כן, שבשלוש מערכות הבחירות האחרונות בארצות הברית - חיפושים במנוע החיפוש Google אחרי שלטי המתחרים היו אינדיקטור למנצח בבחירות. לפי מדד זה, בבחירות הנוכחיות הניצחון של טראמפ מובטח, ובגדול. האם העובדה שהוא מועמד פרובוקטיבי וססגוני מצד אחד אבל מעורר אנטגוניזם מצד שני תשבור את הפרדיגמה שהוצגה כאן? נדע בעוד כחודשיים.


המאמר נכתב על ידי ניר אדר, מנכ"ל ZEFO, שהיא המערכת המובילה לקידום אתרים (SEO) בישראל. ZEFO מנתחת ומנטרת באופן שוטף כמות עצומה של מידע ממנועי החיפוש, ומשתמשת בידע זה על מנת לשפר את המערכת באופן שוטף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully