וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כפות רגליי קפאו": שרדה 30 יום בהרי ניו זילנד לבד וללא מחסה

לאחר שבן זוגה לטיול החליק ונהרג, נאלצה פאבלינה פיז'ובה מצ'כיה, בת 33, לבלות 30 יום לבד בקור מקפיא, מתוכם במשך שני לילות ישנה ללא מחסה. לאחר שמשפחתה התריעה על היעדרותה, אותרה. "לא ברור איך היא שרדה"

צילום: רויטרס

פאבלינה פיז'ובה, מטיילת בת 33 מצ'כיה, הצליחה לשרוד במשך חודש לבדה בפארק הלאומי פיורדלנד שבניו זילנד תחת תנאי חורף קשים ושלג כבד. לאחר שבן זוגה של פיז'ובה לטיול, אנדריי פטר, בן 27, נהרג בתחילת המסלול, היא נאלצה לישון תחת כיפת השמיים בקור המקפיא במשך שני לילות, עד שמצאה מחסה בבקתה באגם מקנזי.

סיפורה המדהים של פיז'ובה החל בסוף חודש יולי, אז יצאו הזוג להמסלול המפורסם רותברן שבאי הדרומי של ניו זילנד. יומיים לאחר שהחלו השניים לצעוד איבדו את דרכם בשל הערפל והשלג הכבד, וסטו מהמסלול המרכזי. הם בילו לילה אחד ללא מחסה, ובבוקר בן זוגה לטיול של פיז'ובה החליק, נפל במדרון הר ונהרג. "התנאים היו קיצוניים. נתקלנו בשלג כבד ובעננים נמוכים, שלא אפשרו לנו ללכת ולחפש מחסה", אמרה במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שישי) בקווינסטאון, ניו זילנד. "התאונה הטרגית שבה נהרג התרחשה בזמן שניסינו להגיע לבקתה", סיפרה פיז'ובה בדמעות.

עוד בוואלה! NEWS:
קנדה: אדם חמוש ברובה קשת ירה למוות בשלושה בני אדם בטורונטו
לאו דווקא רוצה להביא שלום עולמי: הכירו את מלך היופי של לבנון
רחובות צבעוניים הפכו לחורבות אפורות: תיעוד ההרס באיטליה ממעוף הציפור

פאבלינה פיז'ובה, תיירת צ'כית ששרדה חודש לאחר שבן זוגה מת במהלך טרק בניו זילנד, 26 באוגוסט 2016. רויטרס
"אישה כל כך אמיצה". פיז'ובה/רויטרס

במשך הזמן שבילתה ללא מחסה מילאה פיז'ובה את שק השינה שלה בכל מה שיכלה כדי לשמור על חום גופה ועיסתה את כפות רגליה ללא הרף כדי שלא יקפאו. אחרי יומיים ללא מחסה הצליחה למצוא את דרכה לבקתה, במרחק של שני קילומטרים ממקום לינתה. "בגלל הראות הלקויה, התשישות ובגלל שכפות הרגליים שלי קפאו, הטיול הקצר לקח כל כך הרבה זמן", סיפרה. בבקתה מצאה אוכל, אח וגז שעזרו לה להתחמם.

"בהתחשב במצבי הפיזי ידעתי שהכי בטוח עבורי יהיה להישאר בבקתה", תיארה. "עשיתי כמה ניסיונות לצאת ממנה אבל מזג האוויר לא אפשר לי להתרחק". במהלך שהותה בבקתה הצליחה פיז'ובה להכין זוג נעלי שלג מעץ ומקלות הליכה. היא גם ציירה את האות H על השלג, כקריאה לעזרה, והשחירה אותה עם אפר מהאש כדי לנסות למשוך את תשומת לבם של מסוקים שטסו מעל האזור.

לבסוף משפחותיהם של פיז'ובה ופטר התריעו לקונסוליה הצ'כית בניו זילנד על היעדרותם של שהניים. כוחות משטרה מקומיים מצאו את רכבם בתחילת המסלול ושלחו מסוק עד שאיתרו את פיז'ובה באגם מקנזי, במצב רפואי טוב בהתחשב במה שעברה. "היא אישה כל כך אמיצה, לא ברור איך היא הצליחה לשרוד בתנאים הללו", אמרה הקונסולית הצ'כית במדינה, וולדקה קנת. פיז'ובה הפצירה במטיילים לספר את תכניות הטיול שלהם לאנשים שהם סומכים עליהם ולא להקל ראש במזג האוויר בניו זילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully