וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט האמריקני שגזר עונש זעום על אנס - יועבר מתפקידו

חצי שנת המאסר שגזר השופט אהרון פרסקי על ברוק טרנר, סטודנט שהורשע באונס צעירה, עורר זעם רב בציבור והוביל לקריאות להדיחו וכן לאיומים על חייו. בית המשפט הודיע כי הוא יפסיק לקבל תיקים פלילים ויעבור למחלקה האזרחית

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

שופט שגזר שישה חודשי מאסר על סטודנט באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה שהורשע באונס צעירה יפסיק לשפוט בתיקים פליליים - כך הודיעו היום (שישי) בבית המשפט בעיר סנטה קלרה. לדברי גורם רשמי בבית המשפט, לאחר מתן אותו גזר דין מקל, שעורר סערה נרחבת בארצות הברית, נתבקש השופט אהרון פרסקי לעבור למחלקה האזרחית בבית המשפט.

התיק הנידון הוא של ברוק טרנר, סטודנט בן 20 שהורשע באונס צעירה בת 23 שהייתה מחוסרת הכרה. העונש שגזר ביוני האחרון השופט פרסקי הוא נמוך בהרבה מהעונש המינימלי המתבקש על פי חוקי המדינה. פסיקתו עוררה זעם רב ומאות אלפים חתמו על עצומות הקוראות להדיח אותו מתפקידו. במקביל, קיבל פרסקי איומים רבים על חייו.

"השופט פרסקי מאמין שהעברתו למחלקה האזרחית תסייע הן למערכת המשפט והן לציבור, על ידי הקטנת הסחות הדעת שמאיימות לפגוע ביעילות עבודתו ויכולתו לקבל החלטות בדין הפלילי", אמר נשיא בית המשפט בסנטה קלרה. ההוראה תיכנס לתקופה ב-6 בספטמבר.

לקריאה נוספת:
ארה"ב: מחאת ענק נגד שופט שגזר עונש קל על צעיר שאנס אישה מחוסרת הכרה
ביידן שלח מכתב, מיליון חתמו על עצומה: האונס שמסעיר את ארה"ב
אתר הפורנו שיוצא נגד מין אלים: "מחפש סרטי אונס? לך לפסיכולוג"

הפגנה נגד אונס באוניברסיטת סטנפורד ספטמבר 2015. AP
"העברת השופט למחלקה האזרחית תסייע לציבור". מחאה באוניברסיטת סטנפורד אחרי גזר הדין/AP

טרנר נעצר ב-18 בינואר 2015, לאחר ששני סטודנטים מצאו אותו מאחורי פח אשפה כשהוא אונס את הצעירה מחוסרת ההכרה אחרי מסיבה בקמפוס. הנאנסת נמצאה לאחר שבגדיה הוסרו, והיא לא זכרה את שאירע כששבה להכרה. הוא הורשע לבסוף בתקיפה בכוונה לאנוס אישה שתויה, באונס אדם ללא הכרה ובהחדרת עצם זר לגופה של הנאנסת.

התביעה ביקשה מאסר של שש שנים, אך פרסקי נימק את בחירתו בחצי שנה בלבד בכך ש"לעונש המאסר תהיה השפעה חמורה עליו. הנאשם צעיר, ואין לו עבר פלילי". יתרה מכך, הוא טען כי מכיוון שטרנר היה שיכור בעת האונס, "יש לו פחות אחריות מוסרית". אם לא די בכך, רמז השופט כי הסיקור התקשורתי הנרחב של התיק כבר "הרעיל את חייו" של טרנר, ולכן כביכול אין צורך לגזור עליו עונש מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ברוק טרנר, סטודנט בסטנפורד שהורשע באונס, יוני 2016. רויטרס
בציבור טענו שטרנר זכה ליחס חיובי משום שהוא לבן ולומד באוניברסיטה יוקרתית. טרנר/רויטרס

עם פרסום העונש הקל, האשים הציבור את השופט פרסקי בכך שהשפיע על חבר המושבעים והסתמך כמעט רק על גרסתו של טרנר. נוסף לכך, רבים טענו כי טרנר לא היה זוכה ליחס מועדף שכזה מצד מערכת המשפט אם לא היה לבן וסטודנט באוניברסיטה היוקרתית. טרנר, שהיה שחיין מצליח והתאמן לייצוג ארצות הברית באולימפיאדה, הורחק לצמיתות מהנבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully