וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני דואגת לאמי": שורדי הרעש באיטליה מחפשים את בני משפחתם

כ-5,000 שוטרים, כבאים, חיילים ומתנדבים סורקים את העיירות החרבות במרכז המדינה, בניסיון למצוא ניצולים. אלו שנותרו בחיים, נאלצו לישון במחנות זמניים ובמכוניות ולחוש את רעשי המשנה. "פחדתי ממש"

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: שניר דבוש

מאמצי החילוץ באיטליה נמשכים היום (חמישי) יממה לאחר רעידת האדמה הקטלנית במרכזת המדינה, שגבתה את חייהם של 241 בני אדם. עוד עשרות נוספים נקברו תחת ההריסות בעיירות ההרריות וקרובי הנעדרים מקווים לשמוע חדשות חיוביות על יקיריהם.

"אני ממש דואגת לאמי", אמרה לגרדיאן הבריטי ליאה דאנג'לה בת ה-52, בזמן שצוותי החילוץ בעיירה אמטריצ'ה מחפשים ניצולים. היא סיפרה כי היא נולדה במקום ועזבה לפני 26 שנה, בעוד הוריה נותרו במקום. אביה מאושפז בבית החולים במצב אנוש, לאחר שאותר הלילה בין המבנים החרבים בעיירה ההיסטורית. "הוא בחיים, אך מצבו לא טוב. הבית קרס עליו".

עוד על רעידת האדמה באיטליה
אחרי יממה של פעולות חילוץ: מניין ההרוגים ברעש באיטליה זינק ל-247
רחובות צבעוניים הפכו לחורבות אפורות: תיעוד ההרס באיטליה ממעוף הציפור
"את מסוגלת לנשום?": תיעוד ניסיון חילוץ מבין ההריסות באיטליה

רעידת אדמה במרכז איטליה. אוגוסט 2016. AP
צוותי חילוץ מחפשים אחרי ניצולים, היום/AP

כ-270 בני אדם שנפצעו ברעש עדיין מאושפזים. לפי משרד להגנה אזרחית, כ-5,000 איש, כולל שוטרים, כבאים, חיילים ומתנדבים משתתפים במאמצי החילוץ. רבים מההרוגים הם ילדים, וגם כמה תיירים זרים נהרגו - חמישה מהם אזרחי רומניה.

"לא ישנתי הרבה מאחר שפחדתי ממש", סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס ארטורו אונסי בן ה-70 מהעיירה ארקוטה דל טרונטו. הוא בילה את הלילה במחנה אוהלים סמוך שם שהו שורדים וצוותי החילוץ.

הרעש שעוצמתו היה 6.2 דרגות הכה אתמול בשעה 03:36 שעות מקומי במרחק של מאה קילומטרים מצפון-מזרח לרומא. כמה רעשי משנה הורגשו גם בבירה והתרחשו במהלך הלילה האחרון. "אנחנו ישנים באוטו והיו רעשי משנה כל הלילה. כשהגדול ביותר הגיע, המכונית התחילה לזוז ולרעוד", סיפרה מוניקה, תושבת אמטריצ'ה ששרדה את רעידת האדמה, לרשת BBC.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מפה של המכון הגיאולוגי האמריקני בנושא מוקד הרעש של רעידת האדמה באיטליה, 24 באוגוסט 2016. המכון הגיאולוגי האמריקני (USGS), צילום מסך
מפה של המכון הגיאולוגי האמריקני בנושא מוקד הרעש של רעידת האדמה באיטליה, 24 באוגוסט 2016/צילום מסך, המכון הגיאולוגי האמריקני (USGS)

רעידת האדמה הייתה חזקה דיה עד כדי כך שהורגשה בבולוניה שבצפון ובנאפולי בדרום – שתיהן נמצאות במרחק של 220 ק"מ ממוקד הרעש. רוב ההרוגים והפצועים היו נופשים בארבע העיירות שנפגעו בצורה הקשה ביותר – אמטריצ'ה, פסקארה דל טרונטו, ארקוטה דל טרונטו ואקומולי. מספר האנשים ששהו בהן היה גבוה פי עשרה מאשר בדרך כלל, בשל חופשת הקיץ, מה שמקשה על איתור ההרוגים.

רוב הנזק נגרם במחוזות לאציו ומרצ'ה, ובלאציו נרשם מספר הנפגעים והיקף ההרס הגדול ביותר. גם המחוז השכן אומבריה הושפע מרעידת האדמה. שלושת המחוזות מאופיינים במבנים בני מאות שנים.

איטליה יושבת על שני שברים גיאולוגיים, מה שהופך אותה לאחת המדינות הפעילות ביותר מבחינה ססמית ברחבי אירופה. רעידת אדמה בעיר ל'אקילה ב-2009 גרמה למותם של כ-300 איש. כ-2,700 איש נהרגו ועוד כ-400 אלף תושבים נעקרו מבתיהם. הקטלנית ביותר התרחשה בדצמבר 1908. יותר מ-80 אלף נהרגו לאחר שרעש בעוצמה של 7.2 החריב את העיר מסינה שבאי סיציליה ויצר צונאמי בים התיכון.

העיירה החרבה פסקארה דל טרונטו, איטליה, בתצלום של מל"ט, 25 באוגוסט 2016. רויטרס
העיירה פסקארה דל טרונטו, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully