וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההכחשות, אנשי טראמפ רומזים שקלינטון חולה: "חפשו בגוגל"

אחרי שהמועמד הרפובליקני הטיל דופי ב"כשירות הפיזית והמנטלית" של המועמדת הדמוקרטית, קרא תומכו רודי ג'וליאני לציבור לחפש סרטונים של תיאוריות קונספרציה. מטה קלינטון: "טראמפ יוצא מדעתו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(טראמפ על הפגנת השחורים: הם פוגעים בעיקר בעצמם, לא נקבל זאת)

למרות הכחשות גורפות מצד הרופאים, גורמים שונים בקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיכים לרמוז ואף לטעון במפורש כי יש מקום להטיל ספק בתקינות מצבה הבריאותי של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

בשנים האחרונות נפוצו כמה פעמים שמועות שונות ומשונות בנוגע לבעיות רפואיות שמהן סובלת לכאורה שרת החוץ לשעבר. קלינטון אכן עברה טיפולים בשנת 2012 נגד קריש דם, שבעטיו אף נאלצה להרכיב למשך זמן מה משקפיים עבים במיוחד לתיקון נזק זמני לראייה המרחבית שלה.

רוב השמועות שנפוצו מאז מתבססות על הנחה שהיא למעשה מעולם לא החלימה כיאות מאותו קריש דם וכי היא סובלת מנזק נוירולוגי מתמשך. שמועות אלו הוכחשו באופן חוזר ונשנה על ידי רופאיה של קלינטון, וזוכות לרוב להתעלמות מוחלטת מצד אמצעי התקשורת המרכזיים.

עוד על הבחירות בארה"ב
טראמפ מחזר אחרי קולות השחורים: "מה יש לכם להפסיד?"
טראמפ בהתנצלות נדירה: מתחרט על דברים שאמרתי ופגעו באנשים

הילרי קלינטון עם משקפיים, ינואר 2013. AP
הרפובליקנים טוענים כי מצבה לא השתפר מאז. קלינטון עם משקפיים, 2013/AP

אף על פי כן, במחנה הרפובליקני יש גורמים המנסים בכל הכוח להחזיר את הנושא לסדר היום והמאמצים התגברו בימים האחרונים. התחיל בכך טראמפ עצמו, שטען באחד מנאומיו בשבוע שעבר כי "הסיבולת הפיזית והמנטלית" של קלינטון מעמידה בספק את יכולתה לשאת באחריות הכרוכה בנשיאות.

המשיכה בכך רשת "פוקס ניוז" השמרנית, שפרסמה בסוף השבוע כתבה שדנה בטענות לגבי מצב בריאותה של המועמדת הדמוקרטית והיא קראה "לחשוף את האמת". במקביל, אחת מדוברותיו של טראמפ, קתרינה פירסון, טענה במפורש בריאיון לרשת MSNBC כי קלינטון סובלת מדיספזיה - הפרעה נוירולוגית הפוגעת ביכולת להבין שפה. למרות הסתייגות המראיינים מהנושא, המשיכה פירסון וטענה עוד כי מספר ההופעות הציבוריות המועט יחסית של קלינטון בתקופה האחרונה מעיד על מצוקה רפואית.

דונלד טראמפ נואם בכנס בחירות 7 אוגוסט 2016. AP
מינה מנהל אתר של תיאוריות קונספירציה לבכיר בקמפיין. טראמפ/AP

הלילה הגדיל לעשות רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר הנחשב לתומכו הבולט ביותר של טראמפ במפלגה הרפובליקנית. בריאיון ל"פוקס ניוז" הוא טען שקלינטון מסתירה מהציבור "כמה תסמינים של מחלה". הוא קרא לציבור הבוחרים לחפש עדויות לכך ברשת: "כל מה שאתם צריכים זה לחפש. תכתבו 'הילרי קלינטון מחלה', תסתכלו בסרטונים ותיווכחו". בכך בעצם הפנה ג'וליאני את הצופים למבחר פרסומים שנפוצו באתרי תיאוריות קונספירציה המזוהים עם הימין הקיצוני ומעולם לא זכו לאישוש רשמי - בין היתר באתר "ברייטבארט ניוז", שמנהלו, סטיבן באנון, מונה בשבוע שעבר לראש מטהו של טראמפ.

במטה קלינטון נאלצו שוב לדחות בשאט נפש את הטענות החדשות-ישנות, שאותן ייחסו ל"תיאוריות קונספירציה מופרעות". ג'ואל בננסון, אחד האסטרטגים של קלינטון, הוסיף ותקף את הניסיון של טראמפ להיטפל לבריאותה של קלינטון והציג הסבר אפשרי לכך: "האגו שלו ודאי משתגע מהמחשבה שהיא עובדת יותר טוב ממנו, חושבת יותר נכון ממנו, ומתקשרת יותר טוב ממנו עם הבוחרים האמריקנים לגבי הנושאים החשובים לחייהם".

ד"ר דונלד או מיסטר טראמפ?

המתקפה המחודשת - וככל הידוע השקרית לחלוטין - על בריאותה של המועמד הדמוקרטית מגיעה בימים שבהם הפרשנים הפוליטיים עדיין עסוקים בשאלה איזה מין טראמפ אנחנו צפויים לראות בחודשיים וחצי שנותרו לבחירות - זאת בשל הצניחה בסקרים והרענון האחרון בצוות הקמפיין.

המתקפה האחרונה מחזקת את הסברה שלפיה נחזור לראות את "השולף המהיר", שלא חושש לעורר פרובוקציות ולסלף את האמת - כפי שמשתקף גם בתשדירים האגרסיביים שמטהו החל לשדר בסוף השבוע ברשתות הטלוויזיה, וכפי שהעריכו רבים בעקבות מינויו של באנון הקיצוני לתפקיד הבכיר ביותר בקמפיין.

עדות נוספת לכך הגיעה היום כשתקף את מגישי התכנית של "מורנינג ג'ו" ברשת MSNBC, ג'ו סקרבורו ומיקה ברזזינסקי. "ניסיתי לראות את התכנית עם הרייטינג הנמוך הבוקר הזה, בלתי-אפשרי!", כתב המיליארדר בחשבון הטוויטר שלו. הוא כתב כי ברזזינסקי "נוירוטית ולא מאוד מבריקה". בציוץ אחר התייחס לשמועות סביב היחסים בין שני המגישים של התכנית.

מנגד, עדיין ניכר המאמץ להציג דמות מתונה יותר של המיליארדר. זו שהשתקפה ב"נאום ההתנצלות" ביום שישי או בפניותיו האחרונות לבוחרים שחורים. רבים מעריכים כי הכיוון הזה משקף את הקו שמובילה מנהלת הקמפיין קלי-אן קונוויי, הבכירה השנייה שצורפה בשבוע שעבר לצוותו של טראמפ, לצדו של באנון. היא קיימה בימים האחרונים סבב ריאיונות ברשתות הטלוויזיה, שבהם דבררה את טראמפ במתינות ובנועם, וניכר כי בקמפיין עושים מאמץ להבליט את דמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully