וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רבע מהארגון חוסל": 300 לוחמי דאעש נהרגו במבצע אמריקני באפגניסטן

11.8.2016 / 0:30

מפקד כוחות נאט"ו במדינה אמר כי צבא ארה"ב סייע לצבא המקומי בפעולה נרחבת נגד שלוחת הארגון, שפגעה בו קשות. "מדובר במכה קשה עבורו", הצהיר. ואולם, דאעש הצליח להשתלט על ציוד אמריקני שננטש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(באפגניסטן מנסים להתאושש מפיגוע ההתאבדות בקאבול, בחודש שעבר)

כוחות אפגניים בתמיכת ארצות הברית חיסלו כ-300 לוחמים של ארגון "המדינה האסלאמית" במבצע שהתקיים לפני שבועיים - כך אמר אתמול (רביעי) גנרל ג'ון ניקולסון האמריקני, מפקד כוחות נאט"ו במדינה, שהוסיף כי מדובר במכה קשה לארגון.

לדבריו, המתקפה במחוז ננגרהאר שבמזרח המדינה הייתה חלק מפעולותיה של ארצות הברית לפגוע ביכולות דאעש בכל מקום שבו הוא מרים את ראשו, בין אם בעיראק, בסוריה או באפגניסטן. שלוחת הארגון במדינה, שלפי ההערכות פועלת בשלושה או ארבעה מחוזות מתוך 400 בכל המדינה, קיבלה אחריות בחודש שעבר על פיגוע ההתאבדות בהפגנה של בני המיעוט השיעי בקאבול. בפיגוע נהרגו לפחות 80 בני אדם.

ניקולסון, שנמצא בניו דלהי כחלק משיחות עם צבא הודו המספק אימונים ותחמושת לאפגניסטן, אמר כי כוחות אפגניים בתמיכת ארצות הברית ערכו את המבצע נגד דאעש. "הם הרגו כמה מפקדים בכירים בארגון וכ-300 מלוחמיו", הוא אמר לכתבים. "מדובר בכרבע מכוחו ובמכה קשה עבורו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציוד אמריקני שנתפס על ידי דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

דריסת הרגל הראשונה של דאעש באפגניסטן הייתה בתחילת 2015 ובשיאו מנה הארגון 3,000 לוחמים במדינה. רבים מהם לוחמים לשעבר מטליבאן הפקיסטני והתנועה האסלאמית של אוזבקיסטן. אתמול אמר גורם בצבא ארצות הברית כי חיילים אמריקנים שהשתתפו במבצע נאלצו לנטוש ציוד וכלי נשק לאחר שהעמדה שלהם הותקפה. לוחמים מהארגון העלו תמונות של משגרי רקטות, רימוני יד, תחמושת ותעודות שנתפסו בידיו.

לפי הגנרל ניקולסון, צבא אפגניסטן רשם הצלחות גדולות השנה נגד טליבאן בזכות היוזמה שלקח בהשוואה לשנה שעברה. הוא הוסיף כי חיסולו של מנהיג הארגון מולה אחטר מנסור בתקיפת מל"ט אמריקני פגע קשות בו, מאחר שטליבאן לא מצא לו מחליף הולם שיטפל בתחום הכספי.

(עדכון אחרון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully