וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: טראמפ מוביל על קלינטון לאחר הופעתו בוועידה

ערב פתיחת ועידת המפלגה הדמוקרטית הסוערת, סקר של CNN מצביע על יתרון של המועמד הרפובליקני על יריבתו ב-5%. זאת התוצאה הטובה ביותר של המיליארדר בסקר של הרשת מאז ספטמבר. מצבו של טראמפ משתפר גם בסקרים נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ שיפר את מעמדו לאחר ועידת המפלגה בקליבלנד כשהוא מוביל על יריבתו הדמוקרטית המסתמנת הילרי קלינטון ב-5% - כך עולה מסקר חדש שפורסם היום (שני) ברשת CNN, שעות לפני פתיחת הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה. לפי הסקר, המיליארדר זוכה ל-44% לעומת 39% של שרת החוץ לשעבר. הסקר נערך בטלפון בין 22 ל-24 החודש בקרב 1,001 מבוגרים אקראיים.

לפי הסקר, במקום השלישי נמצא מועמד המפלגה הליברטריאנית גרי ג'ונסון עם 9% ואחריו ג'יל סטיין, נציגת המפלגה הירוקה עם 3%. כשהם מתמודדים זה מול זה, היתרון של טראמפ על קלינטון מצטמצם ל-3% - 48% מול 45%. הנתון האחרון מצביע על עלייה של 6% לטובתו של המועמד הרפובליקני מאז תום הוועידה. באופן מסורתי רושמים המועמדים תוצאות טובות יותר בסקרים לאחר ועידות המפלגה.

זאת התוצאה הטובה ביותר של טראמפ בסקר של הרשת מאז ספטמבר האחרון. בין היתר, גברה התמיכה באיל הנדל"ן בקרב מצביעים המגדירים את עצמם עצמאיים ובקרב לבנים ללא השכלה על-תיכונית. לעומת זאת, התמיכה בקלינטון בקרב לבנים בעלי תואר אקדמי גברה מאז הוועידה.

לקריאה נוספת בנושא
דליפת מיילים, האשמות והתפטרות: הוועידה הדמוקרטית נפתחת ברגל שמאל
אחיו למחצה של אובמה תומך בטראמפ: "מאוכזב מהממשל של אחי"
קלינטון הציגה את סגנה: "מאחורי החיוך שלו יש עמוד שדרה מפלדה"

טראמפ נשא נאום ניצחון בתום הוועידה: "אשיב את החוק והסדר לארצות הברית". רויטרס
הוועידה סייעה לו. טראמפ, בשבוע שעבר/רויטרס

המועמד הרפובליקני זוכה גם לדעה חיובית גדולה יותר – ל-46% מהנשאלים עתה יש דעה חיובית כלפיו, בהשוואה ל-39% בטרם הוועידה. הוא גם מחזיק ביתרון על קלינטון בנוגע לסוגיות חשובות – יש לו יתרון דו-ספרתי על פניה בתחומי הכלכלה והמלחמה בטרור.

הוא אף צמצם את יתרונה עליו ביחס למדיניות החוץ – רק מחצית מהנשאלים אמרו כי הם סומכים עליה יותר, לעומת 57% לפני הוועידה. הנתון המטריד ביותר מבחינתה של שרת החוץ לשעבר הוא ש-68% מהנשאלים סבורים שהיא אינה כנה ואמינה, הנתון הגרוע ביותר שלה בסקר של CNN אי-פעם.

תוצאות הסקר מגיעות ברקע הסערה שאופפת את המפלגה הדמוקרטית בעקבות הדלפת המסמכים שהצביעו על ניסיון לפגוע בברני סנדרס. אלפי המיילים, שכללו התכתבויות בין בכירי המפלגה, שוחררו בסוף השבוע על ידי אתר ההדלפות ויקיליקס. יו"ר הוועידה הארצית הודיעה על התפטרותה במטרה למזער את הנזק והסנאטור הסוציאליסט יהיה הנואם הבולט ביותר הערב.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הילרי קלינטון וטים קיין. מיאמי 23 ביולי 2016. רויטרס
יצליחו בוועידה? קלינטון וסגנה המיועד טים קיין/רויטרס

גם באתר הסקרים "ריל קליר פוליטיקס" טראמפ מחזיק כעת ביתרון קל בממוצע הסקרים האחרונים, 44.1% תמיכה מול 43.9% לקלינטון. כמו כן, על פי התחזית של נייט סילבר, לטראמפ יש כרגע סיכוי של 46% לנצח את הבחירות, ולקלינטון 53%. המודל משקלל את הסקרים הארציים, בנוסף לסקרים מהמדינות השונות לפי חלקה היחסי של כל מדינה. רק לפני חודש, כשהושק רכיב הסקרים, זכה המועמד הרפובליקני ל-22% בלבד.

טראמפ הגיב לתחזיות החיוביות עבורו בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "המספרים האדירים בסקרים מגיעים מכל עבר", כתב. "אנשים לא רוצים עוד ארבע שנים של אובמה, והילרי הנוכלת תהיה אפילו גרועה יותר".

(עדכון ראשון: 13:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully