וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוגע במוסר של החברה": איראן השמידה מאה אלף צלחות לוויין

מפקד מיליציית הבסיג' האוכפת את חוקי השריעה קיים טקס בטהראן ובו הושמדו צלחות ומקלטים. הוא טען כי הדבר "משחית את המשפחות" ותקף את שר התרבות שאמר כי יש לבטל את החוק האוסר על שימוש בלוויינים

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

(נשיא איראן מאשים את המעצמות בהפרת הסכם הגרעין)

איראן השמידה אתמול (ראשון) מאה אלף צלחות לוויין ומקלטים כחלק מפשיטה נרחבת נגד מכשירים אלקטרוניים בלתי-חוקיים המוגדרים בידי הרשויות ככאלו הפוגעים בדת – כך דיווח אתר חדשות המזוהה עם מיליציית הבסיג'.

המכשירים הושמדו בטקס בטהראן בנוכחות מפקד המילציה, מוחמד רזא נג'די, שהזהיר מפני השפעת הטלוויזיה על החברה. "האמת היא שרוב ערוצי הלוויין פוגעים במוסר ובתרבות של החברה", צוטט הבכיר בידי האתר. "האמת היא שהם גרומים לעלייה בשיעור הגירושין, להתמכרות ולחוסר ביטחון בחברה".

מפקד המיליציה המסייעת למשמרות המהפכה לאכוף את חוקי השריעה הוסיף כי כמיליון תושבים כבר התנדבו והעבירו את מתקני הלוויין שלהם לרשויות. לפי החוק, השימוש בציוד לווייני אסור ואלו המפיצים, המשתמשים או המתקנים אותו עלולים להיקנס בסכום של עד 2,800 דולר.

עוד ידיעות על איראן
דיווח: "איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש מדגם צפון-קוריאני"
שנה להסכם עם איראן: "נוכל לחדש את תכנית הגרעין בתוך זמן קצר"
"תומך בטרור": איראן זועמת על בכיר סעודי שהשתתף בכנס של האופוזיציה

טקס השמדת צלחות לוויין בטהראן, איראן, 24 ביולי 2016. טוויטר, צילום מסך
רבים התנדבו ומסרו את הצלחות בעצמם. המכשירים השרופים בטהראן, היום/צילום מסך, טוויטר

הוא התייחס להערותיו של שר התרבות עלי ג'נאתי, שאמר ביום שישי כי יש לבחון את החוק. "רפורמה בחוק הכרחית מאחר שרוב האנשים משתמשים בלוויין חרף האיסור", אמר השר. "משמעות הדבר היא ש-70% מהאיראנים מפרים את החוק". נג'די, מנגד, אמר כי עליו "להיות אמתי כלפי התושבים מאשר לעשות מה שמרצה אותם". לדבריו, "רוב ערוצי הלוויין לא רק מחלישים את יסודות המשפחה, אלא מפריעים לחינוך הילדים, המושפעים לרעה מכך ומתנהגים שלא בהתאם".

הסוגיה היא האחרונה בשורת מחלוקות בין הגורמים השמרניים ברפובליקה האסלאמית לבין המתונים, ובראשם הנשיא חוסן רוחאני. רוחאני, שיתמודד על כהונה נוספת ביוני הבא, אמר כי החוק האוסר על שימוש בלוויין אינו הכרחי ובלתי-יעיל.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully