וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הדלפות המיילים: יו"ר ועידת המפלגה הדמוקרטית מתפטרת

ערב פתיחת הוועידה בפילדלפיה, הודיעה דבי ווסרמן שולץ כי היא עוזבת את תפקידה בשל הסערה סביב חשיפת ויקיליקס, ולפיה בכירי המפלגה ניסו לפגוע בסנדרס. מנהל הקמפיין של קלינטון: "רוסיה מעורבת"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

יו"ר ועידת המפלגה הדמוקרטית דבי ווסרמן שולץ הודיעה אמש (ראשון) על התפטרותה בעקבות הדלפת המיילים באתר ויקיליקס, שחשפו כיצד בכירי המפלגה ניסו לפגוע בברני סנדרס ולסייע להילרי קלינטון. זאת ערב פתיחת הוועידה בפילדלפיה מחר, שבה אמורה להיבחר שרת החוץ לשעבר כמועמדת הרשמית של המפלגה לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר. ביום שישי פרסם אתר ההדלפות ויקיליקס 20 אלף מיילים, שכללו התכתבויות בין בכירי הוועידה.

מפוטין באהבה: למה בקרמלין רוצים דווקא את טראמפ בבית הלבן?

מנהל הקמפיין של קלינטון אמר אתמול כי הוא סבור שלרוסיה היה חלק בהדלפת המסמכים של ועידת המפלגה הדמוקרטית. רובי מוק אמר בריאיון לרשת CNN כי לדעתו יש קשר בין הפריצה למחשבי המפלגה בידי האקרים רוסים בחודש שעבר לבין ההדלפה.

"יש ראיות לכך שלרוסיה היה חלק בפריצה למחשבי הוועידה ובגניבת המיילים הללו. יש מומחים שאומרים כי שחרורם נועד לסייע לדונלד טראמפ", אמר מנהל הקמפיין בתכנית "מצב האומה". "אין זה מקרי שהם הודלפו ערב תחילת ועידת המפלגה". ועידת המפלגה הדמוקרטית תיפתח מחר בפילדלפיה. מוק ציין כי הרעיון שמוסקבה מסייעת למועמד הרפובליקני "מטריד".

עוד על הבחירות בארה"ב
אחיו למחצה של אובמה תומך בטראמפ: "מאוכזב מהממשל של אחי"
קלינטון הציגה את סגנה: "מאחורי החיוך שלו יש עמוד שדרה מפלדה"
"אמריקה תחילה": המקור הבעייתי של הסיסמה של טראמפ

ולדימיר פוטין ודונאלד טראמפ. רויטרס, עיבוד תמונה
מקבל עזרה? טראמפ ופוטין/עיבוד תמונה, רויטרס

על פי ויקיליקס, המיילים הגיעו מחשבונותיהם של שבעה בכירים בוועידת המפלגה. באחד מהמיילים, שנשלח ב-5 במאי, עובד המפלגה דרש מעמיתיו "לדאוג שמישהו ישאל אותו על אמונתו", בטענה שיחסו של סנדרס לדת ישפיע על ההצבעה במדינות קנטקי ומערב וירג'יניה.

לדברי מוק, "עלינו להיות מודאגים מכך שטראמפ ובעלי בריתו שינו את המצע של המפלגה כך שיהיה פרו-רוסי ואנו רואים אותו מדבר על כך שעל נאט"ו לא להתערב". מנהל הקמפיין של קלינטון הוסיף כי "לכן, כשאתה מחבר הכל ביחד, אתה מקבל תמונה מדאיגה".

ג'ייסון מילר, יועץ בכיר של טראמפ לענייני תקשורת, התייחס לטענות הללו וטען כי הן "בדיחה". בהצהרה ששלח לוושינגטון פוסט נכתב כי "זה רק מראה שהילרי קלינטון תעשה ותאמר הכל כדי לזכות בבחירות ולשמור על כוחה במערכת המושחתת".

בצל הסערה האחרונה במפלגה, קלינטון צפויה לזכות בחיזוק עקב תמיכתו של ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג. לפי דיווח בניו יורק טיימס, שהתבסס על יועצו של המיליארדר היהודי, הוא ינאם בוועידת המפלגה ויביע בשרת החוץ לשעבר תמיכה רשמית "מנקודת מבטו של איש עסקים ושל גורם עצמאי". לפני כמה חודשים עלתה האפשרות שבלומברג ירוץ כמועמד שלישי ועצמאי לנשיאות, אך זה לא יצא אל הפועל.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully