וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טליבאן נותר איום": אובמה ישאיר כוחות גדולים יותר באפגניסטן

נשיא ארה"ב הכריז כי בתום כהונתו יוצבו במדינה 8,400 חיילים, לעומת 5,500 חיילים שתכנן בתחילה. זאת בעקבות התחזקות הארגון והסכנה מפני התפשטות דאעש. הסוגיה תעבור לידיו של הנשיא הבא

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא ארצות הברית הכריז היום (רביעי) כי כ-8,400 חיילים אמריקנים יישארו באפגניסטן בתום כהונתו בעוד כחצי שנה - זאת בעקבות התחזקות כוחו של טליבאן והסכנה מפני התפשטות דאעש. לפי התכנית המקורית, מספר הכוחות שהיו אמורים להישאר במדינה היה 5,550. כיום מוצבים באפגניסטן 9,500 חיילים אמריקנים.

"טליבאן נותר איום", מסר אובמה בהצהרה מיוחדת בבית הלבן לצד שר ההגנה אשטון קרטר. הנשיא הוסיף כי תפקידם של הכוחות - אימון כוחות המשטרה והצבא של אפגניסטן וייעוץ להם - לא ישתנה, כמו גם התמיכה במבצעים נגד ארגוני הטרור באפגניסטן.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בהצהרה בבית הלבן, יולי 2016. רויטרס
משנה את התכנית. אובמה, היום/רויטרס

השינוי התקבל בעקבות פשרה שהושגה בין ממשלו של אובמה לבין גורמים בכירים בצבא. עתה יידרש מחליפו או מחליפתו של אובמה לקבל החלטה בסוגיית המלחמה באפגניסטן, שהחלה ב-2001 בעקבות הפיגועים במגדלי התאומים.

אובמה, שהבטיח כשנכנס לתפקיד ב-2009 לסיים את המלחמות בעיראק ובאפגניסטן, אמר כי הוא סיים את המשימה באפגניסטן. עם זאת, הוא הודה בכך שנותרו סכנות ביטחוניות. "טליבאן נותר איום. הם השתלטו על שטחים במקומות מסוימים".

לפי הערכת האו"ם, הארגון הקיצוני עתה מחזיק בשטח הגדול ביותר בהשוואה לכל נקודת זמן אחרת מאז החלה המלחמה. ההצהרה נמסרה לפני ועידת נאט"ו שתתקיים בסוף השבוע בוורשה, שם הברית צפויה לאשר את מחויבותה לתמיכה בממשלה בקאבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully