וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: המחבל חיכה שהכוחות יגיעו לזירת הפיגוע - והרג עשרות

30.6.2016 / 17:58

מחבל מתאבד פגע באוטובוסים של שוטרים שהיו בדרכם לבירה קאבול. לאחר מכן, כשצוותי ההצלה והביטחון הגיעו, התפוצץ מחבל שני. לפחות 30 נהרגו, טליבאן קיבל אחריות. ארה"ב גינתה: "אכזריות מחרידה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בווידאו: ארה"ב חיסלה את מנהיג טליבאן, בחודש שעבר

לפחות 37 איש נהרגו היום (חמישי) ועוד 40 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות כפול ממערב לקאבול בירת אפגניסטן, שפגע בשיירת אוטובוסים ובהם מועמדים לשירות במשטרה – כך מסרו הרשויות במחוז פרמן, שנמצא 20 ק"מ ממערב לבירה. בהצהרה שמסר משרד הפנים נאמר כי 30 שוטרים נהרגו ו-58 נוספים נפצעו. לא ברור מדוע ישנם דיווחים סותרים.

טליבאן קיבל אחריות על המתקפה במייל שנשלח לסוכנות הידיעות אי-פי מדובר הארגון זביהוללה מוג'האד. הוא מסר כי המתקפה הייתה פעולה של שני מחבלים מתאבדים.

לפי המושל מוסא רחמטי, המחבל המתאבד הראשון פגע בשני אוטובוסים שעליהם היו שוטרים והשני פגע בצוותי ההצלה שהגיעו לזירה ובאוטובוס שלישי. לדבריו, בין ההרוגים היו ארבעה אזרחים. השוטרים, שהיו באימונים, היו בדרכם לבירת אפגניסטן כחלק מחופשה.

לשכתו של נשיא אפגניסטן אשרף ראני תיארה את הפיגוע כ"מתקפה על האנושות" והורתה למשרד הפנים לחקור את האירוע.גם שגרירות ארצות הברית בקאבול גינתה את המתקפה הקטלנית. "האכזריות וחוסר הכבוד לחיי אדם במהלך החודש הקדוש של הרמדאן מחרידים", נמסר בהצהרה.

זירת פיגוע התאבדות ממערב לקאבול, בירת אפגניסטן, 30 ביוני 2016. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס
זירת פיגוע התאבדות ממערב לקאבול, בירת אפגניסטן, 30 ביוני 2016. רויטרס
זירת פיגוע התאבדות ממערב לקאבול, בירת אפגניסטן, 30 ביוני 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully