וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסקרנים צעירים": המתנקש הבכיר של פבלו אסקובר שהפך לכוכב יוטיוב

ג'ון ג'אירו ולסקז, שכונה "פופאי" והיה המחסל של ברון הסמים הקולומביאני, מנסה לפנות לקהל הצעיר ולהרחיקו מהפשע. מי שריצה יותר מ-20 שנות מאסר על מאות מקרי רצח טוען כי "הוא אינו מודל לחיקוי". ואולם, קרוביהם של קורבנותיו זועמים

תכנית העוסקת בפיצוץ המטוס

ג'ון ג'אירו ולסקז, שהיה המתנקש הבכיר ביותר של ברון הסמים הקולומביאני פבלו אסקובר, הפך לאחרונה לכוכב רשת לאחר שפתח ערוץ ביוטיוב ובו הוא מנסה להזהיר את הדור הצעיר מעולם הפשע. מי שכונה "פופאי" ריצה 22 שנות מאסר בגין רצח של כ-300 איש, פקודות לחיסול אלפי בני אדם נוספים והרכבת כ-200 מכוניות תופת במהלך מלחמות הסמים שהשתוללו במדינה בשנות ה-70 וה-80.

בריאיון לגרדיאן מביתו במדאין הוא סיפר כי החליט לפתוח את ערוץ "פופאי הרחמן" מוקדם יותר השנה בהמלצה של חבר שלו. "בתוך רגע אחד היה לי אלף עוקבים ואז כבר 2,000", אמר ולסקז, שקיבל חנינה ב-2014. כיום, יש לו כבר יותר מ-100 אלף מנויים שמהם הוא מרוויח מספיק כסף כדי להתפרנס בכבוד.

ולסקז הורשע רק ברצח אחד – במועמד לנשיאות לואיס קרלוס גלאן ב-1989 - אבל הודה בשורת פשעים נוספים, כולל מתן הפקודה לפיצוץ מטוס שגרם למותם של 110 אנשים. "יש סקרנות לגבי מעשי הרצח האלו, במיוחד מצד הצעירים", הוא הודה בריאיון. ואולם, חלק מעוקביו הם בני משפחה של האנשים שנרצחו בהוראתו. במקרה אחד, שאל אותו אח של שוטר שנהרג מתי הוא מתכוון לפגוש את קרוביהם של קורבנותיו. "זאת שאלה קשה עבורי. זה חשוב שנוכל להיפגש כדי שאוכל לבקש את מחילתך פנים אל פנים ולקבל אחריות על מעשיי", השיב לו "פופאי".

ברון הסמים הקולומביאני פבלו אסקובר (משמאל) לצד המתנקש הבכיר שלו ג'ון ג'אירו ולסקז. פייסבוק, צילום מסך
"פופאי"/צילום מסך, פייסבוק

מי שלא התרשם מהבעת החרטה של המתנקש לשעבר הוא גונזאלו רוחס, שאביו היה על המטוס שהתפוצץ ממטען שהטמינו אנשיו של אסקובר. הוא רואה בערוץ היוטיוב שלו כעלבון לכל הקורבנות שלו. "ניסיונו להציג את עצמו כמומחה ויועץ זאת סתירת לחי בפרצוף שלנו מאחר שהוא לא הראה שום סימנים של חרטה", הסביר לגרדיאן והוסיף כי כשניסה ליצור עמו קשר, הוא נדחה והתבקש ליצור קשר עם "המנהל" שלו". לדבריו, "הוא הפך לסלבריטי בגלל פשעיו".

"פופאי", שבשיא כוחו קיבל מיליון דולר עבור כל התנקשות בגורם חשוב, טוען כי בזבז את מרבית הונו על "פרוטקשן" במהלך שהותו מאחורי סורג ובריח. מה שנותר, הוא טוען, הופקד בחשבון דרך גורם שלישי מאחר שאין באפשרותו לפתוח חשבון בנק משלו. הוא מקווה שבזכות ערוץ היוטיוב שלו הוא יצליח להתפרנס בכבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully