וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מלבינה את פני השחורים: האם זו הפרסומת הגזענית בעולם?

תשדיר של חברת טבליות כביסה סינית, המציגה גבר כהה עור מוכנס למכונת כביסה ויוצא ממנה כאדם לבן, עורר זעם ברחבי העולם. "אין ספק שזו גזענות", נכתב באתר חדשות אמריקני. עם זאת, בסין לא מבינים על מה כל המהומה

ספק 500

חברת טבליות הכביסה הסינית "קייאובי" ניסתה להעביר מסר לצרכניה: המוצר שלנו מנקה כל כך טוב עד שהוא מצליח להפוך אדם שחור – ללבן. אלא שהאופי הגזעני העולה מהפרסומת, ששודרה בבתי הקולנוע ברחבי סין, הצליח לעורר את זעמם של רבים ברחבי העולם.

בפרסומת נראה גבר כהה עור שורק וקורץ לצעירה סינית. היא קוראת לו אליה, וכאשר הוא מתקרב היא שמה טבלית כביסה בפיו ודוחפת את גופו לתוך מכונת הכביסה. לאחר מכן היא נראית יושבת על מכסה מכונת הכביסה בזמן שהגבר צועק מתוכה. כמה שניות לאחר מכן יוצא מתוכה צעיר אסיאתי בהיר עור במיוחד, והאישה מחייכת לעברו.

עוד כתבות מהעולם:
מצוד בברזיל: 30 גברים חשודים באונס קבוצתי של נערה בת 16
אחרי ההתכתשויות הפומביות: רוביו הודיע כי יתמוך בטראמפ
היחסים בין חמאס לדאעש בסיני: יד ימין עוצרת, יד שמאל לוחצת יד

אישה מכניסה גבר שחור למכונת כביסה – והוא יוצא לבן. ספק 500
הגבר הסיני היוצא ממכונת הכביסה/ספק 500

התשדיר זכה לתגובות נזעמות באתרי אינטרנט בארצות הברית ובמערב, שם נטען כי מדובר בהוכחה לגישה הגזענית כלפי שחורים בסין. "אין ספק כי מדובר בגזענות", נכתב באתר האינטרנט האמריקני VOX. "זוהי גם תזכורת לכך שהגישה בנוגע לגזע וצבע עור בסין עשויה להיות חמורה מאוד".

עם זאת, בסין לא הבינו על מה המהומה, ורק כמה תגובות המתנגדות לפרסומת נכתבו ברשתות החברתיות במדינה. לאורך ההיסטוריה, סין כמעט ולא חוותה הגירה מאפריקה. כמו כן, קיימת מסורת של אהדה לצבע עור לבן, ובמוצרי קוסמטיקה רבים במדינה ישנו חומר המסייע להלבנת העור – דבר שתרם לדעה השלילית כלפי שחורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully