וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: אובמה נחת בהירושימה וקרא לפירוק העולם מנשק גרעיני

70 שנה לאחר שהטילה ארה"ב את פצצת האטום שהביאה למותם של יותר מ-140 אלף בני אדם, אובמה הוא הנשיא האמריקני הראשון לבקר במקום. הוא הניח זר לזכר ההרוגים, וטען כי למדינות העולם אחריות משותפת במניעת הישנות השימוש בנשק גרעיני

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיע הבוקר (שישי) לביקור היסטורי בהירושימה, שהופצצה על ידי ארצות הברית בפצצת אטום כחלק מהניסיון להכניע את יפן במלחמת העולם השנייה. מדובר בנשיא האמריקני הראשון שמבקר במקום מאז שהוטלה הפצצה ב-6 באוגוסט 1945, שהובילה למותם המידי של אלפי בני אדם ושל 140 אלף נוספים בחודשים שלאחר מכן.

בנאום שנשא הבוקר, קרא אובמה לפרק את העולם מנשק גרעיני ואמר שלמדינות העולם יש אחריות משותפת למנוע הישנות של שימוש בנשק גרעיני ובכך למנוע סבל. טרם הנאום הניח אובמה זר באנדרטה שהוקמה במקום.

עוד ידיעות מהעולם:
סנדרס מינה שני פרו-פלסטינים לוועדה שתדון ביחס המפלגה לישראל
בעקבות רומן עם מוסלמית: המון הצית בתים של נוצרים במצרים
הג'יהאד האסלאמי מכחיש: "איראן לא מעבירה עשרות מיליוני דולרים"

ביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בהירושימה, מאי 2016. רויטרס
אובמה מניח זר לזכר ההרוגים, הבוקר/רויטרס

בחודש שעבר ביקר בעיר שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שהיה הגורם הממשל האמריקני הבכיר ביותר לעשות זאת. הוא סייר באתר ההנצחה לקורבנות ותיאר את החוויה כ"הופכת את הבטן". הוא אמר כי זאת תזכורת לצורך שיש בהמשך פירוז העולם מנשק גרעיני.

אתמול הגיע אובמה ליפן במסגרת התכנסות של מנהיגי ה-G7 בעיר איסה שבמרכז המדינה. במסקגרת הכינוס, שנמשך יומיים, דנו ראשי המעצמות בכלכלה העולמית, באיום הטרור, במשבר ההגירה באירופה ובמתיחות סביב מאבקי השליטה הסיניים במזרח אסיה. הוועידה המתוקשרת נפתחה בביקור שנוי במחלוקת במקדש הגדול של איסה, שלדברי המבקרים נועד לרצות את תומכיו השמרנים של ראש הממשלה היפני שינזו אבה.

כחלק מהכנס השנתי, ביקרו המנהיגים בהירושימה. לצדו של אבה ואובמה נמצאים גם ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בהירושימה, מאי 2016. רויטרס
אובמה מחבק את אחד מניצולי ההפצצה שהגיעו לטקס/רויטרס
ביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בהירושימה, מאי 2016. רויטרס
ילדי הירושימה מקבלים את פניו של אובמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully