וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לך לעזאזל": עימותים אלימים בעצרת של טראמפ בניו מקסיקו

מאות הפגינו מחוץ לאירוע בחירות במדינה "הכי היספנית" בארצות הברית, הציתו חולצות, הפילו מחסומים והניפו דגלי מקסיקו. טראמפ, שקצר הלילה עוד ניצחון בפריימריז בוושינגטון, השיב: "לכו לאימא"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מאות מפגינים שנאספו הלילה (רביעי) מחוץ לאירוע בחירות של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ באלבקרקי שבניו מקסיקו השליכו לעבר כוחות המשטרה חולצות ובקבוקי פלסטיק בוערים, הפכו פחי זבל והפילו מחסומים משטרתיים. השוטרים הגיבו עם תרסיס פלפל ורימוני עשן, בניסיון לפזר את המפגינים מחוץ למרכז הירידים של אלבקרקי, שנסגר למשך זמן קצר.

במהלך עצרת הבחירות, טראמפ – שנותר המועמד היחיד במרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית והתקרב הלילה להבטחת המועמדות – נקטע שוב ושוב על ידי המפגינים, שקראו קריאות, הניפו שלטים והתנגדו לפינויים על ידי המאבטחים במקום. בין היתר, נכתב על השלטים "טראמפ פשיסט" ו"שמענו מספיק".

עוד בוואלה! NEWS:
בסרטון החדש של טראמפ: נשים שטענו כי ביל קלינטון תקף אותן מינית
דיווח: דונלד טראמפ יגיע לביקור בישראל במהלך החודשיים הקרובים
טראמפ הבטיח: אאפשר לשאת נשק בבתי ספר בארה"ב אם אבחר

עימותים באירוע בחירות של טראמפ באלבקרקי, ניו מקסיקו, 24 במאי 2016. רויטרס
"שמענו מספיק". טראמפ, הלילה/רויטרס
עימותים באירוע בחירות של טראמפ באלבקרקי, ניו מקסיקו, 24 במאי 2016. רויטרס
"אני לא אונסת או סוחרת סמים". מפגינים באלבקרקי, אתמול/רויטרס

בהמשך הכביש, מפגינים הניפו דגלי מקסיקו, ברמיזה לדבריו השנויים במחלוקת של טראמפ בנוגע למהגרים היספניים, וקראו: "שדונלד טראמפ ילך לעזאזל". ניו מקסיקו היא המדינה היחידה בארצות הברית שהמושלת שלה, סוזנה מרטינז, היא היספנית, ונחשבת למדינה בעלת האוכלוסייה ההיספנית הגדולה ביותר, כ-13% מהאוכלוסייה הכללית. למרות שיוכה הרפובליקני, היא הביעה ביקורת חריפה על דברים רבים שאמר טראמפ, סירבה להגיע לעצרת ולא הביעה במועמד תמיכה פומבית.

איל ההון מניו יורק הגיב למחאה בפני אלפי תומכיו במקום, וקרא למאבטחים להרחיק את המפגינים. הוא לעג להם וקרא: "לכו הביתה לאימא". בנוגע לאחד מהמפגינים, טען: "בן כמה הילד הזה? הוא עדיין לובש חיתולים". נזק נגרם לאחת מהדלתות במרכז הירידים, ובמהלך הלילה דווח על ירי המקום, אולם המשטרה הבהירה כי הדיווח שגוי.

עימותים באירוע בחירות של טראמפ באלבקרקי, ניו מקסיקו, 24 במאי 2016. AP
השוטרים הגיבו בתרסיס פלפל ורימוני עשן. מפגינים באלבקרקי, הלילה/AP

בתוך כך, טראמפ ניצח הלילה בבחירות המקדימות שנערכו במדינת וושינגטון, עם יותר מ-75% מקולות הבוחרים הרפובליקנים. כעת, על פי מניין כלי התקשורת האמריקנים, נותרו לו כ-40 צירים בלבד על מנת להגיע לרף הנדרש של 1,237 צירים ולהבטיח את המועמדות, ככל הנראה מול המועמדת הדמוקרטית המובילה הילרי קלינטון.

בעוד שבוע וחצי, ייערכו במרווח של יום אחד הבחירות המקדימות הדמוקרטיות הזניחות יחסית באיי הבתולה ובפורטו ריקו. לאחר מכן, ייפגשו המועמדים שוב ב-7 ביוני, לבחירות בקליפורניה, מונטנה, ניו ג'רזי, ניו מקסיקו ודקוטה הדרומית, שם יהיו על הכף בסך הכול 783 צירים דמוקרטים ו-348 צירים רפובליקנים. הפריימריז הדמוקרטיים ב-14 ביוני במחוז קולומביה, שבו נמצאת וושינגטון הבירה, ינעלו את סבב הבחירות המקדימות, לקראת ועידות המפלגה הלאומיות.

עימותים באירוע בחירות של טראמפ באלבקרקי, ניו מקסיקו, 24 במאי 2016. AP
מפגין מצית חולצות, שעליהן כיתובי תמיכה בטראמפ/AP
עימותים באירוע בחירות של טראמפ באלבקרקי, ניו מקסיקו, 24 במאי 2016. רויטרס
מפגינים בעצרת הבחירות, רגע לפני שפונו על ידי המאבטחים/רויטרס
עימותים באירוע בחירות של טראמפ באלבקרקי, ניו מקסיקו, 24 במאי 2016. רויטרס
עימותים במרכז הקונגרסים של אלבקרקי, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully