וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי מהלייבור על סערת האנטישמיות: "וירוס חסר מעצורים"

3.5.2016 / 13:30

טל עופר, אחד מראשי הקהילה היהודית בבריטניה, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הפעולות שנקט ראש המפלגה אינן מספיקות וכי עליו "להגיב בתקיפות רבה יותר". הוא הביע חשש כי התופעה עלולה "להרוס את המפלגה", אך הוסיף כי למרות זאת, "הלייבור היא מפלגה של צדק"

עריכה: ניר חן

טל עופר, חבר במפלגת הלייבור הבריטית ואחד מראשי הקהילה היהודית במדינה, התייחס היום (שלישי) לסערת האנטישמיות במפלגתו ואמר כי לא מדובר בתופעה חדשה. "מדובר בווירוס שהתחיל להתפרץ לפני כמה שנים עוד תחת מנהיגותו של אד מיליבינד, אבל מאז שג'רמי קורבין החליף אותו זה פשוט מתעצם וזה נראה חסר מעצורים", אמר עופר בריאיון לאולפן וואלה! NEW. "לצערנו בשבוע האחרון כמעט כל יום חבר מפלגה או פרלמנט, או בכיר כמו קן ליווינגסטון, אומר דברים חמורים".

לדברי עופר, חלקם לא מבינים את חומרת הדברים וטוענים להגנתם שלא מדובר באנטישמיות. "בחלק מהמקרים מדובר פשוט בבורות ובעובדה שאנשים לא מבינים מהי אנטישמיות. הם חושבים שתחת חופש הביטוי ניתן להגיד הכול. יש הגדרה מאוד ברורה מהי אנטישמיות של האיחוד האירופי", אמר, "אבל אז באים אנשים כמו ליווינגסטון ואומרים 'אני צדק מבחינה היסטורית'".

עוד על סערת האנטישמיות בלייבור:
60% מהבריטים: ביקורת על הממשלה הישראלית אינה אנטישמיות
חבר הלייבור שאמר ש"היטלר היה ציוני" לא מתחרט: "נתניהו אמר אותו דבר"
לאחר השעיית חברי הפרלמנט: תיחקר האנטשימיות במפלגת הלייבור

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ספטמבר 2015. רויטרס
"הוא הבין שאין לו ברירה". ג'רמי קורבין/רויטרס

עופר התייחס גם להודעתו של קורבין, לפיה האנטישמיות במפלגה תיחקר. "הפעולות שנקט לא היו מספיק החלטיות ותקיפות", אמר. לדבריו, חלק מחברי המפלגה הושעו רק בשל הלחץ שהופעל על ראשיה. "גם במקרה של ליווינגסטון, הוא הושעה רק אחרי התערבות של 40 חברי פרלמנט שקראו להשעות אותו בפומבי, הוא (קורבין - דג"ה) הבין שאין לו ברירה. אני קורא לקורבין לפעול ולהגיב בתקיפות רבה יותר".

50 מחברי המפלגה הושעו בתקופה האחרונה, חלקם בחשאי. אך למרות ריבוי המקרים, עופר סבור כי "הלייבור היא מפלגה של צדק חברתי". "יש אצלנו אנשים מכל קבוצה אתנית אפשרית ומכל דת", אמר. "מדובר בקבוצה של אנשים שכעת נחשפת, ועם כל הכאב שבדבר טוב שחושפים את זה, כי בדיוק כמו וירוס, אם לא מטפלים זה עשוי להתפשט בצורה רצינית ולהרוס את המפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully