וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הלייבור שאמר ש"היטלר היה ציוני" לא מתחרט: "נתניהו אמר אותו דבר"

1.5.2016 / 0:23

אחרי שהצהיר כי "היטלר רק רצה להעביר את היהודים לישראל", ראש העיר לשעבר של לונדון קן ליווינגסטון גייס את האמירה של ראש הממשלה נתניהו לגבי המופתי. "אני אזמין אותו להגן עליי"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

ראש העיר לשעבר של לונדון, חבר מפלגת הלייבור קן ליווינגסטון, יצר שערורייה בבריטניה כאשר הצהיר לפני שלושה ימים ש"אדולף היטלר היה ציוני", וכי הצורר הנאצי לא תכנן במקור להשמיד את היהודים אלא "רק" לגרש אותם. כעת, אחרי שהואשם (בצדק) באנטישמיות בוטה והושעה מתפקידו, ליווינגסטון החליט לגייס להגנתו את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. "איך אפשר להגיד שדבריי פגעו בקהילה היהודית, כשראש ממשלת ישראל אמר בדיוק אותו דבר", תהה אתמול (שבת) ליווינגסטון בשיחה עם כתבים.

ליווינגסטון כיוון את דבריו לנאום של נתניהו באוקטובר שעבר, אשר יצר שערורייה גדולה לא פחות. באותו נאום, אמר נתניהו את הדברים הבאים: "היטלר לא רצה להשמיד את היהודים בזמנו, הוא רצה לגרש את היהודים. המופתי חאג' אמין אל חוסייני אמר לו – 'תשרוף אותם'". ראש הממשלה למעשה טען כי מי שאשם בתכנון השואה אינו המנהיג הנאצי, אלא המופתי של ירושלים באותה תקופה, שאכן נפגש עם היטלר בשנת 1941 - בשעה שמאות אלפי יהודים כבר נרצחו ברחבי אירופה.

עוד בוואלה! NEWS:
מרקל מחויבת לביטחון ישראל - אבל מתנגדת למדיניות נתניהו
נגמלים מהזהב השחור: כך תהפוך סעודיה ממעצמת נפט לאימפריה צבאית
צפו: הנסיך הארי והמלכה אליזבת נגד הזוג אובמה בסרטון פארודי

חבר הפרלמנט הבריטי וראש עיריית לונדון לשעבר קן ליווינגסטון, מרץ 2008. AP
לא חוזר בו. ליווינגסטון/AP

הדברים של נתניהו עוררו סערה בינלאומית, ונדחו על ידי חוקרי שואה מובילים בישראל ובעולם, כולל מטעם "יד ושם". המופתי של ירושלים אמנם תמך בנאצים בהתלהבות והפיץ תעמולה אנטישמית בוטה, אולם הפיכתו לאדריכל של השמדת היהודים אינה מגובה בממצאים היסטוריים ראויים. נתניהו עצמו פרסם הבהרה לדבריו כעבור כמה ימים, ואמר כי לא הייתה לו כל כוונה "לפטור את היטלר מאחריותו לשואה". עוד לפני הודעה זו של נתניהו, פרסמה ממשלת גרמניה הודעה לפיה היטלר וגרמניה הם האחראים הבלעדיים לשואה.

כעת, מנסה ראש העיר של לונדון לשעבר, להשתמש באמירה של נתניהו כדי להצדיק את ההתבטאות האנטישמית שהוא עצמו השמיע בשבוע שעבר. למרות הגינויים הרבים שיצאו לדבריו, ליווינגסטון סירב לחזור בו או להתנצל על האמירה. הוא הבהיר כי "אי אפשר להתחרט על אמירת האמת". לדברי ליווינגסטון, "אני אזמין את ראש ממשלת ישראל להגן עליי, כי הוא בבירור מסכים עם מה שאמרתי".

(עדכון ראשון: 19:37)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע לציון 85 שנה להקמת האצ"ל. בנימניה 18 באפריל 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
דבריו עוררו סערה בינלאומית. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully