וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב מודה: תקיפת בית החולים באפגניסטן - טעות

מפקד הכוחות הבינלאומיים במדינה הדגיש כי "לעולם לא נתקוף במתכוון מתקנים רפואיים". זאת לאחר ש-22 נהרגו בהפצצה בקונדוז, שנכבשה בידי טליבאן. "רופאים ללא גבולות": מדובר בפשע מלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מפקד הכוחות הבינלאומיים באפגניסטן, גנרל ג'ון קמפבל, הודה היום (שלישי) כי הפצצת בית החולים בעיר קונדוז בשבוע שעבר הייתה טעות. בשימוע בוועדת השירותים המזוינים בסנאט, הוסיף הגנרל כי ארצות הברית לעולם לא תפגע בכוונת תחילה במתקן רפואי. באירוע, שהתרחש בזמן שכוחות הביטחון המקומיים ניסו להדוף את לוחמי טליבאן מהעיר שבצפון המדינה, נהרגו 22 בני אדם, בהם מתנדבים בארגון "רופאים ללא גבולות".

"אגיד זאת בבירור – ההחלטה לספק סיוע אווירי הייתה אמריקנית והתקבלה בשרשרת הפיקוד של הצבא", אמר גנרל קמפבל. הוא הוסיף כי ההצעה לבצע את התקיפה עברה נהלים "קפדניים" בטרם יצאה אל הפועל. לדבריו, הכוחות האפגניים שלחמו בקרקע בלוחמי טליבאן ביקשו את התקיפה במסגרת שיתוף הפעולה שלהם עם כוחות אמריקניים מיוחדים שהשתתפו בקרבות. לאחר מכן, הסביר המפקד הבכיר, הכוחות האמריקניים יצרו קשר עם מטוס התקיפה מדגם AC-130 שהפציץ את בית החולים.

לקריאה נוספת
אובמה הביע צער על התקרית באפגניסטן: "דורש חקירה מלאה"
ארה"ב התנצלה על הפצצת בית החולים באפגניסטן; לפחות 16 נהרגו

ארה"ב הפציצה בית חולים בקונדוז שבאפגניסטן, אוקטובר 2015. רויטרס
פצועים בבית החולים בקונדוז, לאחר ההפצצה בשבוע שעבר/רויטרס

גנרל קמפבל אמר עוד כי הוא לא נמצא בעמדה לספק מידע נוסף לגבי מה שאירע, כולל פרטים על מי שנשכל למלא אחר הנהלים הקפדניים של הצבא שאמורים למנוע פגיעה בבתי חולים. הוא הדגיש כי יש להמתין עד לבחינת שורת החקירות של האירוע הקטלני, שגרר ביקורת רבה כלפי וושינגטון בקרב ארגונים לזכויות אדם וגם באו"ם.

נשיאת הארגון "רופאים ללא גבולות", ג'ואן ליו, דחתה את ההסבר שסיפק הגנרל הבכיר. "עד שיוכח אחרת, אנחנו מתייחסים לאירוע כאל פשע מלחמה", היא מסרה בהצהרה. היא טענה כי הארגון שלה התריע בפני צבא אפגניסטן וכוחות הקואליציה מפני המתקפה, שנמשכה עוד חצי שעה מאז האזהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully