וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: השתלטנו על העיר קונדוז שנכבשה על ידי טליבאן

גורמים רשמיים במדינה מסרו כי הצבא השתלט על אזורי מפתח בעיר האסטרטגית, כמה ימים לאחר שנכבשה על ידי לוחמי ארגון הטרור. שר ההגנה: אנשי טליבאן עדיין נמצאים בעיר. ראש הממשלה: "ההיערכות למבצע לקחה זמן"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גורמים רשמיים באפגניסטן אמרו הלילה (חמישי) כי כוחות הביטחון במדינה הצליחו לכבוש מחדש אזורי מפתח בעיר קונדוז שבצפון אפגניסטן מידי חמושי טליבאן. במבצע שערך הצבא הוא הצליח להשתלט על אזורים שבהם ממוקמים מוסדות ממשלתיים חשובים בעיר. דובר המשטרה המקומית אמר כי הצבא כבש מחדש את משרד המושל, משרד מפקד המשטרה ובניין סוכנות המודיעין בעיר. עוד אמר כי "גופות של אנשי טליבאן מוטלות ברחובות". בטליבאן טרם התייחסו להודעה.

במסיבת עיתונאים שכינס היום נשיא אפגניסטן אשרף ראני בקאבול, הוא מסר כי כוחות הביטחון במדינתו פעלו "באומץ ובנחישות" בכיבושם את העיר קונדוז מידי כוחות טליבאן הלילה. לדבריו, "לקחנו את הזמן להערכות ולנקיטת כל אמצעי הזהירות לפני שהתחלנו במבצע בקונדוז, על מנת להגן על חיי האזרחים באזור". עוד הוסיף הנשא כי המצב הבלתי יציב באזור אינו מועיל לאף אחד, וכי הוא מינה שלושה צוותים לחקירת ההשתלטות על העיר בידי ארגון הטרור. שר ההגנה האפגני, מוחמד מעסום סטאנקזי, אמר כי בקונדוז עדיין נמצאים גורמי טליבאן, וכי המבצע לכיבוש העיר מחדש עדיין נמשך כדי למגרם.

הממשלה איבדה שליטה על קונדוז ביום שני האחרון. לוחמי טליבאן פתחו במתקפה נרחבת ומתואמת על העיר וכבשו את מרביתה. במהלך המתקפה, שחררו לוחמי הארגון מאות מחבריהם מבית הכלא המרכזי בעיר, אחרי שהתגברו על השומרים. בעקבות כך הוקפצו עשרות לוחמים מהכוחות המיוחדים של אפגניסטן ולמחרת פתח הצבא במבצע נרחב נגד הארגון הסוני.

למרות ההודעה, תושבי קונדוז וגורמים רשמיים במחוז טוענים כי העיר עדיין נמצאת תחת שליטת טליבאן. "העיר עדיין תחת שליטת טליבאן", אמרה קרימה סיידיקי החברה במועצת מחוז קונדוז ל"ניו יורק טיימס". עם זאת, היא ציינה כי הצבא הגיע לפתח העיר.

עוד ידיעות מהעולם:
ארה"ב: "התקיפה הרוסית - שמן למדורה"; צפו בתיעוד מתא הטייס
"הלב מתפוצץ": איחוד המשפחות בין הקוריאות מוכרע בלוטו אכזרי
הקואליציה הסעודית: עצרנו ספינה איראנית שהובילה נשק לחות'ים

כוחות הביטחון באפגניסטן בזמן התקפת הטליבאן בעיר קונדוז, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
כוחות הביטחון של אפגניסטן, השבוע/רויטרס

אזרחים רבים נקלעו לקרבות הקשים בין כוחות הביטחון לטליבאן. ארגון "רופאים ללא גבולות" שטיפל בפצועים מסר כי בית החולים בעיר הוצף בנפגעים וכי ב-36 השעות הראשונות של הלחימה טיפלו ב-171 בני אדם, 46 מהם ילדים. בהצהרה של הארגון נמסר כי "רוב הנפגעים סובלים מפצעי ירי" וכי המנתחים טיפלו ב"פגיעות קשות בבטן, בראש ובגפיים".

קונדוז היא בירת המחוז הראשונה שנפלה לידי טאליבן מאז פלישת כוחות צבא ארצות הברית ב-2001, ונחשבת לעיר חשובה מבחינה סמלית ואסטרטגית. מאז עזיבת הכוחות האמריקניים וכוחות נאט"ו בשנה שעברה, התגבר הטרור באפגניסטן וטליבאן הוציא מאז לפועל כמה וכמה התקפות קטלניות ברחבי המדינה.

(עדכון ראשון: 4:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully