וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המהגרים: תחנת הרכבת המרכזית בבודפשט נחסמה בפני פליטים

הרשויות בהונגריה חסמו את תחנת הרכבת המרכזית בעיר הבירה, שבה ממתינים מאות מהגרים לרכבות לאוסטריה וגרמניה. זאת, במטרה לאכוף את חוקי האיחוד האירופי הנוגע למעבר בין מדינות. במקום פרצו מחאות נגד חסימת המעבר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בהונגריה סגרו היום (שלישי) את תחנת הרכבת המרכזית בבודפשט – כך הודיע דובר חברת הרכבות במדינה. זאת, בשל הימצאותם של מאות מהגרים המבקשים לעלות על רכבות לאוסטריה ולגרמניה. כעבור זמן קצר נפתחה התחנה מחדש, אך כוחות המשטרה שהוצבו בכניסה לא נתנו למהגרים להיכנס למקום.

דובר הממשלה זולטן קווץ אמר כי סגירת התחנה מגיעה בעקבות ניסיונה של הונגריה לאכוף את חוקי האיחוד האירופי, שלפיהם אדם המבקש לעבור בין המדינות החתומות על אמנת שנגן, המאפשרת מעבר חופשי ביניהן, להחזיק בוויזה ודרכון בתוקף.

כתב סוכנות הידיעות רויטרס דיווח כי מאות מהגרים מחו מחוץ לתחנת הרכבת המרכזית בהונגריה, בבקשה לפתוח אותה מחדש ולאפשר להם להגר לגרמניה. המהגרים מנופפים בכרטיסי הרכבת שרכשו, קראו לעבר המשטרה וצעקו: "גרמניה, גרמניה".

לקריאה נוספת:
משבר המהגרים: מאות עלו על רכבות לאוסטריה - ונעצרו בגבול
הנתיב החדש של המהגרים לאירופה: מעבר גבול נידח בקוטב הצפוני
משבר המהגרים באירופה: נער מת מחנק ושלושה ילדים נפצעו באורח אנוש

מאות מהגרים מהמזרח התיכון עוצרים את תנועת הרכבות בבודפשט, הונגריה. ספטמבר 2015. רויטרס
הפגנת המהגרים מחוץ לתחנת הרכבת בבודפשט, היום/רויטרס

אתמול אפשרו הרשויות במדינה למהגרים לעלות על רכבות לאוסטריה ולגרמניה, למרות שאין ברשותם ויזה למדינות האיחוד האירופי. כמות שיא של 3,600 מהגרים ניצלו זאת כדי לנסוע על הרכבות לשתי המדינות הנכספות.

מדובר באותם המהגרים שחצו את הגבול מסרביה להונגריה בשבועות האחרונים ביחד עם אלפים אחרים. כוחות הביטחון באוסטריה עצרו כמה רכבות בסמוך לגבול, ומהמשטרה נמסר כי אותם המהגרים שכבר החלו את הליך הכרתם כפליטים בהונגריה הוחזרו לבודפשט, בעוד שאחרים יוכלו להישאר באוסטריה למשך שבועיים עד שיחליטו אם להתחיל בתהליך בבקשת המקלט במדינה.

תחת תקנות האיחוד האירופי הנוכחיות, מבקשי מקלט צריכים להישאר במדינה האירופית הראשונה שאליה הגיעו בזמן שבקשת המקלט שלהם נמצאת בתהליך אישור. אותם המהגרים שהגיעו למדינות אחרות עומדים בפני סכנת גירוש בחזרה למדינה הראשונה שאליה הגיעו מאז צאתם מארץ מוצאם.

עוד באותו נושא

צונאמי המהגרים שמאיים להטביע את אירופה

לכתבה המלאה
עשרות מהגרים צבאו על תחנת הרכבת בבודפשט - התחנה נסגרה. רויטרס
מהגרים מחוץ לתחנת הרכבת, היום/רויטרס

גל המהגרים, ובמיוחד פליטי המלחמה בסוריה, התעצם השנה. נכון לחודש אוגוסט, מספרם גבוה בהרבה מכל כמות המהגרים בשנה שעברה. גרמניה שציפתה ל-200 אלף מבקשי מקלט, עדכנה לאחרונה את הנתון והעמידה אותו על צפי ל-800 אלף מבקשי מקלט ב-2015.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה אתמול כי אם אירופה לא תצליח להסכים על חלוקה הוגנת של הפליטים המגיעים ליבשת בין מדינות האיחוד, יהיה צורך בבחינה מחדש של אמנת שנגן. "אם לא נצליח לחלק באופן הוגן את הפליטים אז מובן מאליו שאלת אמנת שנגן תהיה כלולה בסדר היום של מדינות רבות", אמרה במהלך מסיבת עיתונאים בברלין. לדבריה, "אם אירופה תכשל בכל הנוגע לשאלת המהגרים, זו לא תהיה אירופה שלא קיווינו".

בנוסף לכך, מרקל וראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי שמבקר בברלין, הפצירו בנציבות האירופית היום להעלות הצעות שיסייעו לאירופה להתמודד עם משבר המהגרים, ובכלל זה הכרזה עדכנית על מדינות מוצא בטוחות, אליהן ניתן לגרש בחזרה מבקשי מקלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully