וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהיג דאעש הורה להוציא להורג 13 בכירים שניסו לחסלו

הדיילי מייל הבריטי דיווח כי אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג הארגון הקיצוני, הורה להוציא להורג בכירים בארגון שניסו לבצע הפיכה ולהתנקש בחייו. לפי הדיווח, הבכירים תכננו להניח מטען חבלה בסמוך לרכבו של המנהיג

צלמים זמניים מורשים

מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית", אבו בכר אל-בגדאדי, הורה להוציא להורג 13 מפקדים בכירים של הארגון הקיצוני לאחר ניסיון להתנקש בחיי המנהיג ולבצע הפיכה – כך דיווח ה"דיילי מייל" הבריטי מפי מקורות מסוריה ומעיראק. לפי המקורות, המעורבים בניסיון ההפיכה תכננו להתנקש בחיי אל-בגדאדי באמצע החודש שעבר, ולהניח מטען חבלה בסמוך לרכב שבו ישהה בא-רקה, מעוז הארגון בסוריה.

לטענת המקורות, הניסיון נכשל לאחר שאחד מחברי החולייה יידע בדבר את הנהגת הארגון. כלי תקשורת בעיראק ציינו כי בין האנשים שהוצאו להורג נמצאים אזרחים ממדינות צפון אפריקה, תימן וכווית, וכן אדם אחד כורדי ואחד צ'צ'ני. כמו כן דווח כי בין המוצאים להורג נמצאים חמישה חברים בהנהגה הדתית של הארגון.

עוד חדשות מהעולם:
זריף אופטימי: "מעולם לא היינו כל כך קרובים להסכם"
לפני משאל העם: שליחנו ליוון מדווח מלב המהומות באתונה
הברית בין ישראל לדרום סודאן מוסיפה שמן למדורת מלחמת האזרחים

דאעש טוענים: זו ההקלטה שמוכיחה שבגדאדי בחיים. מערכת וואלה! NEWS
אל-בגדאדי/מערכת וואלה! NEWS

העיתון ציטט מקורות אשר טענו כי ראו במו עיניהם את המשפט הצבאי הקצר שנערך לאבו חסן עות'מאן, אחד הנאשמים בהפיכה ומקורבו של אל-בגדאדי, בעיר מוסול שבעיראק. לדבריהם, אחרי המשפט הוא הוצא להורג באופן מידי. העיתון ציין כי לאחרונה פרץ עימות בין אל-בגדאדי לעת'מאן. בין היתר התווכחו השניים על עניינים הנוגעים להוראות בשדה הקרב, ביניהם פיצוץ מסגדים של הזרם השיעי בערב הסעודית וכווית, וניהול המערכה בצפון סוריה.

במאי האחרון הפיץ הארגון הקיצוני קטע קול שבו נשמע לכאורה אל-בגדאדי, שלא נראה או נשמע בקולו מזה חודשים. זאת על רקע הדיווחים על פציעתו בעקבות תקיפה אמריקנית. בסרטון קרא אל-בגדאדי למוסלמים ברחבי העולם ל"שלב זרועות" ולהילחם בשם הארגון. בתחילת אותו החודש דיווח הגארדיאן הבריטי כי אל-בגדאדי נותר נכה כתוצאה מהתקיפה האמריקנית. לפי הדיווח, הטרוריסט הבכיר סובל מפגיעה בעמוד השדרה, ומטופל במקום מסתור על ידי שני רופאים אישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully