וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: יותר מ-30 נפצעו במתקפת טאליבן על הפרלמנט

המתקפה המשולבת, בהשתתפות מחבל מתאבד במכונית תופת ושישה חמושים שניסו לפרוץ לפרלמנט, הסתיימה בחיסול כל הטרוריסטים. אף אחד מחברי הפרלמנט לא נפגע. הפיגוע תוזמן לאירוע השבעתו של שר ההגנה במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל
מכונית תופת עם מחבל מתאבד התפוצצה בסמוך לפרלמנט של אפגניסטן, 22 ביוני 2015. רויטרס
חייל אפגני סורק את הזירה אחרי פיצוץ מכונית התופת סמוך לפרלמנט. קאבול, היום/רויטרס

מתקפה משולבת של הטאליבן על הפרלמנט של אפגניסטן בבירה קאבול הסתיימה כששישה טרוריסטים מהארגון חוסלו, כך הודיע היום (שני) שר הפנים האפגני.

מחבל מתאבד פוצץ עצמו במכונית תופת ממולכדת ברחבת הפרלמנט הסמוכה לשערי הכניסה למליאה. במקביל, חמושים פרצו לתוך מבנה הסמוך למשכן. קולות פיצוצים חזקים נשמעו, חלונות זכוכית התנפצו ועשן רב היתמר בתוך המליאה, בה אנשים נסו על נפשם וצעקו. יותר מ-30 אזרחים נפצעו, מתוכם שלושה ילדים, במתקפה המפחידה שתועדה במצלמות. אף אחד מחברי הפרלמנט לא נפגע. המשטרה פינתה את הנוכחים, במקביל ללחימה שניהלה בטרוריסטים שהסתיימה בחיסולם של כל התוקפים.

האירוע התרחש בזמן שממשלת אפגניסטן עמדה להשביע שר הגנה חדש, מסעום סטנקזאי, ובטאליבן הודו שתזמון הפיגוע נועד כדי להביע את התרעומת של הארגון על המינוי.

סדיק סדיקי, דובר משרד הפנים, אמר ש"החמושים ניסו להסתער לתוך בניין הפרלמנט אחרי ששערי הכניסה לבניין הופלו בעקבות פיגוע ההתאבדות". זו אינה הפעם הראשונה שהטאליבן מתקיף בנייני ממשלה בבירת אפגניסטן, ובחודש שעבר נהרגו 14 אנשים בהתקפה של הארגון על מלונות ששיכנו זרים.

כוחות הטאליבן הצליחו לאחרונה להשתלט על חלקים בדרום מערב ובצפון המדינה, שם כבשו שני מחוזות בימים האחרונים. ה-BBC מדווח שיש יותר מקרי אלימות וטרור מאז יצאו מאפגניסטן כוחות ארה"ב ונאט"ו בשנה שעברה.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully