וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: הצבא פתח במבצע לכיבוש רמאדי מידי דאעש

23.5.2015 / 14:30

על פי עדי ראייה, מאות לוחמים, בהם גם ממיליציות שיעיות, נראו יוצאים בשיירה מבסיס ליד העיר ומתמקמים בכפרים סמוכים. תמונות שהופצו ברשת מראות את דגל דאעש מתנוסס על מבצר תדמור שבסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: לוחמי דאעש בעיר רמאדי, השבוע)

כשבוע לאחר נפילת העיר האסטרטגית רמאדי שבעיראק לידי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), מסתמן כי החל המבצע לכיבושה מחדש. על פי עדי ראייה, כוחות של מיליציות שיעיות וחיילים עיראקים נראו יוצאים היום (שבת) מבסיס סמוך. לדברי חבר מועצת מחוז אנבאר, מאות לוחמים שהגיעו בשבוע שעבר לבסיס חיל האוויר העיראקי "הבאנייה", נראו מתמקמים בכפרים הסמוכים לעיר.

במקביל לניסיונות של הכוחות העיראקיים להשתלט מחדש על רמאדי, לוחמי דאעש נראו מתקדמים בימים האחרונים מזרחה לעבר פלוג'ה, בניסיון לכבוש שטחים נוספים במחוז אנבאר ולהתקרב לבירה בגדד.

עוד בוואלה!NEWS:
עשרות הרוגים בפיגוע של דאעש במסגד שיעי בערב הסעודית
בתום חודש של מצור: ג'בהת א-נוסרה כבש בית חולים צבאי בסוריה
מגנים אנושיים וסיוע מהמקומיים: כך כבש דאעש את תדמור

טנק של צבא עיראק ברמאדי שבעיראק. רויטרס
טנק של צבא עיראק בעיר רמאדי, השבוע/רויטרס

בתוך כך, תמונה שהופצה היום ברשתות החברתיות מראה דגל של דאעש מתנוסס על מבצר תדמור שבסוריה, השוכן בעיר העתיקה שנכבשה השבוע על ידי דאעש. "מבצר תדמור בשליטת הח'ליפות", נכתב בתיאור התמונה. בתמונה אחרת נראה לוחם דאעש נושא את דגל הארגון ועומד על אחת מחומות המבנה. לא ניתן לאמת את אמינות התמונות.

בימים האחרונים כבשו הכוחות האיסלאמיסטיים את העיר העתיקה של תדמור, המוכרת כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, ושלשום השלימו את כיבוש המרכז העירוני של העיר. על פי דיווחים, יותר מ-200 חיילים סורים נהרגו בקרב על העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה שהופצה ברשת ובה נראה דגל "המדינה האיסלאמית" על מבצר תדמור/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-150 אלף בני אדם התגוררו בתדמור וקרוב לחצי מהם עברו אליה בשנים האחרונות בעקבות הלחימה בסוריה, אולם מרביתם ככל הנראה נמלטו מהעיר בימים האחרונים. כלי תקשורת מקומיים טענו כי הממשל הסורי מגזים בדיווחים על נטישת האזרחים את העיר, במטרה לעודד את הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית לתקוף באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיר נמצא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ובעולם חוששים שאנשי דאעש יהרסו אותו, כפי שהרסו אתרי מורשת עולמיים אחרים בעיראק. מנהל רשות העתיקות בסוריה, מאמון עבד אל-כרים, קרא השבוע לצבא סוריה ולקהילה הבינלאומית להציל את העיר העתיקה ואמר כי חלק מפריטי העתיקות הנדירים בעיר הועברו ל"מקום מבטחים". בין היתר מסר כי מאות פסלים הוברחו אל מחוץ לתדמור.

העיר העתיקה תדמור שבסוריה. AP
עתיקות העיר תדמור/AP
העיר העתיקה תדמור שבסוריה. AP
העיר העתיקה תדמור שבסוריה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully