וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו עם תינוקות ובלי מים": ישראלים שחולצו מנפאל נחתו בארץ

20 מטיילים ישראלים כבר אותרו. תושבים מקומיים תקפו צוות מחלץ שהגיע במסוק. עדיין קיים חשש לשלומם של 50 ישראלים, שטרם נוצר עמם קשר. צפו בשידור הישיר מנחיתת הישראלים בנתב"ג

מערכת וואלה!

מטוס ובו מאות ישראלים שחולצו מנפאל נחת בצהריים (שלישי) בנתב"ג. ערן קורן, ששב לארץ עם תינוקות שנולדו מאם פונדקאית, אמר בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS: "אנו מודים לכל מי שנרתם ועזר. היה מאוד קשה. היינו עם התינוקות באוהל, היה קר, כיסינו אותם, האכלנו אותם, החלפנו להם. למחרת חזרנו למלון, למרות החשש מרעידה נוספת, כי לא הסכמתי שנישן שם עוד לילה באוהל עם התינוקות. במהלך היום לא היה מים וחשמל במלון, היה מאוד קשה. כל הזמן דחו את הנסיעה, אבל ידענו שבסוף יעזרו לנו".

מוקדם יותר נודע כי אנשי יחידות החילוץ של חברות הביטוח הפרטיות הצליחו לחלץ יותר מ-20 מטיילים ישראלים שנותק עמם הקשר. עדיין קיים חשש לשלומם של 50 מטיילים ישראלים שטרם נוצר עמם קשר, ועל פי המידע הם שוהים באזור לנגטנג, אזור הררי בצפון המדינה שנפגע קשות ונוצרו בו מפולות בוץ ושלג.

בבוקר העלו גורמים בבית חב"ד בקטמנדו חשש כי תושבים מקומיים החלו לערום גופות של הרוגים, ולשרוף אותם מחשש להפצת מחלות. בשלב זה, לא ידוע על ישראלים שנהרגו באסון. צוות של כ-20 נציגים מבית חב"ד עוברים ומחפשים בין הגופות, בניסיון לאתר סימני זיהוי של ישראלים.

המשלחת הישראלית עושה מאמצים רבים להפעיל את יחידות המסוקים של נפאל, כדי שאלה יסייעו בחילוצם של המטיילים. "אנו מפעילים לחץ רב על מערך הסיוע המקומי במטרה לסייע בחילוץ הישראלים", אמר קצין במשלחת החילוץ הישראלית. מהמשלחת נמסר כי אנשי הצוות של מסוק מקומי שהגיע לחלץ מטיילים באזור הותקפו בידי מקומיים שביקשו לבזוז את תכולת המסוק – מים, מזון וציוד, ואלה הכו בצורה קשה את הטייס.

רעש האדמה בנפאל - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
צפו בתיעוד: חולץ מההריסות בנפאל לאחר 62 שעות
אורנית ובנה חולצו לאחר יומיים בנפאל: "הגופות זרמו בנהר"
הרעש בנפאל: צפו בתיעוד ממעוף הציפור; מניין ההרוגים עלה ל-4,138

חיילי צבא נפאל מפנים פצועים במסוק, אפריל 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
פינוי פצועים במסוק/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

אייל נאור, ראש הצוות מטעם חברת "מגנוס חילוץ והצלה", סיפר לוואלה! NEWS כי צבא נפאל הסכים להקצות מסוק לסיוע בחילוץ, וזה יתווסף לשני מסוקים שכבר פועלים בשטח. "הייתה בעיה שהצבא הנפאלי סגר את השמים ואפשר רק למסוקים צבאיים לעבוד. מהבוקר הם שחררו לנו את האופציה לעבוד עם מסוקים פרטיים", הוא הסביר. "מחר כנראה יצטרפו עוד מסוקים הודיים בשביל לחלץ את הישראלים בלנגטנג". לדבריו, מהבוקר פועל צוות החברה לחילוץ ישראלים באזור, ומפנים אותם לבסיס צבאי סמוך, וממנו הם יועברו באוטובוס לקטמנדו.

"אתמול שלחנו עוד שני כלי רכב להוציא קבוצה אחרת, לא מהלנגטנג, שבעה ישראלים. החבר'ה שלנו הוציאו גם 13 דנים, חלקם פצועים, אז עכשיו יש רכב שמגיע לאסוף אותם", הוסיף נאור. "הכול פה זה עניין של הרבה מאוד שעות בדרכים, כי יש מפולות ויש פה בעיה של דלק אז קשה מאוד למצוא כלי רכב שמוכנים להסכים לשרת אותנו, אבל עובדים עם זה". נאור הסביר כי יש לחץ רב מצד האזרחים הנפאלים במהלך הפינוי. "כולם רוצים להשתחרר מהאזור, אבל הצבא הנפאלי מתחיל להוריד להם מזון ולשחרר את הלחץ", ציין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הריסות רעידת האדמה בקטמנדו, נפאל. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
צוותי חילוץ פועלים בין ההריסות/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

הלילה נחתו בקטמנדו חמישה מטוסים ישראליים, ועליהם כוח צה"ל וצוות רפואה על מנת להקים בית חולים השדה במקום. בית החולים יוקם בצמוד לבית החולים הצבאי בעיר, והוא יהיה כוח הרפואה המשמעותי שיפעל בעיר במקביל למתקני הרפואה המקומיים. כבר בהמשך היום אמור בית החולים לקלוט את הנפגעים הראשונים.

המטוסים של אל על ושל חיל האוויר הביאו לנפאל את הכוח הישראלי, שמהווה את משלחת החילוץ וההצלה הגדולה ביותר שהגיעה למדינה אחרי רעש האדמה ו-95 טונות של ציוד. המשלחת כוללת 260 אנשי צוות רפואה וכוחות פיקוד העורף. הציוד הרפואי מישראל יהיה הציוד העיקרי שהגיע לנפאל מחוץ למדינה והוא כולל חדרי ניתוח, חדרי רנטגן, מעבדות מתקדמות וחדרי אשפוז.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

הריסות רעידת האדמה בקטמנדו, נפאל. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
הריסות רעידת האדמה בקטמנדו, נפאל/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי
הריסות רעידת האדמה בקטמנדו, נפאל. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
הריסות רעידת האדמה בקטמנדו, נפאל/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי
הריסות רעידת האדמה בקטמנדו, נפאל. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
הריסות רעידת האדמה בקטמנדו, נפאל/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי
הריסות רעידת האדמה בקטמנדו, נפאל. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
הריסות רעידת האדמה בקטמנדו, נפאל/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully