וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 36 הרוגים ומאה פצועים בפיגוע במזרח המדינה

הפיגוע, שבו ככל הנראה התפוצץ מטען חבלה שהוצמד לאופנוע, אירע ליד בנק שבו מושכים עובדי ממשלה רבים את משכורותיהם. מטען נוסף שאותר בסמוך פוצץ באופן מבוקר. על פי הנשיא אשרף ראני, דאעש עומד מאחורי הפיגוע

עריכה: שניר דבוש

36 בני אדם נהרגו ויותר מ-150 נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע היום (שבת) בעיר ג'לאלאבאד, שבמזרח אפגניסטן. על פי מפכ"ל המשטרה המקומית, הפיצוץ אירע מחוץ לבנק שבו עובדי הממשלה אוספים את משכורותיהם. על פי נשיא אפגניסטן, אשרף ראני, ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) עומד מאחורי הפיגוע.

המשטרה חוקרת אם היה פיצוץ נוסף לאחר שאנשים הגיעו למקום עקב הפיצוץ הראשון. חבלנים שהגיעו למקום איתרו מטען נוסף בסמוך למקום הפיגוע, שפוצץ באופן מבוקר.

"זו היה פיגוע התאבדות", אמר המפכ"ל פייסל אחמד שרזאד במסיבת עיתונאים. "הפיצוץ היה עוצמתי ופגע בהמון חנויות ומשרדים". לדבריו, "בתי החולים מתקשים לעמוד בעומס וזקוקים נואשות לתרומות דם". דובר של מושל המחוז אמר כי המחבל פוצץ אופנוע שאליו הוצמד מטען חבלה.

עוד בוואלה חדשות:
צרפת נלחמת באנטישמיות: "לא לפחד להיות יהודי"
הושג הסכם: ישראל תעביר לפלסטינים את כספי המסים
אוסטרליה: נחשפה תכנית לפיגוע בהשראת דאעש

33 הרוגים ויותר ממאה פצועים בפיגוע התאבדות בעיר ג'לאלאבאד שבמזרח אפגניסטן. רויטרס
זירת הפיגוע בג'לאלאבאד, היום/רויטרס

ארגון טליבאן הכחיש כי הוא עומד מאחורי הפיגוע. "זה היה מעשה של רשע. אנו מגנים אותו", אמר דובר הארגון. בעבר לקח הארגון אחריות על פיגועים דומים, שאירעו לאחר הסגת הכוחות הבינלאומיים מהמדינה. כיום נותרו באפגניסטן כמה אלפי חיילי נאט"ו בלבד, לעומת 130 אלף בשיא תקופת הלחימה, שהחלה ב-2001, עם פלישת ארצות הברית למדינה והדחת טליבאן מעמדות כוח.

שעות לאחר הפיגוע, כאמור, אמר נשיא אפגניסטן ראני כי דאעש עומד מאחורי המעשה: "מי לקח אחריות על המתקפה המחרידה היום? טליבאן לא לקח אחריות, דאעש לקח אחריות". דבריו לא אומתו. אם הם נכונים, מדובר בפיגוע המשמעותי הראשון של הארגון באפגניסטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
33 הרוגים ויותר ממאה פצועים בפיגוע התאבדות בעיר ג'לאלאבאד שבמזרח אפגניסטן. רויטרס
33 הרוגים ויותר ממאה פצועים בפיגוע התאבדות בעיר ג'לאלאבאד שבמזרח אפגניסטן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully