וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה תמונה ראשונה מחייו הבוגרים של ג'ון הג'יהאדיסט

רשת סקיי ניוז חשפה את תמונתו של מוחמד אמווזי, המוציא להורג של דאעש, וכן פרטים נוספים. השבוע טען הגרדיאן הבריטי כי סוכנות הביון הבריטית הציעה לו להצטרף לשורותיה, ולאחר שסירב נאסר עליו לצאת מהמדינה והוא עבר הקצנה דתית

צילום מסך

רשת "סקיי ניוז" הבריטית חשפה אתמול (שישי) את תמונתו של מוחמד אמווזי, הידוע בכינויו "ג'ון הג'יהאדיסט" המשמש עורף הראשים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). מדובר בתמונה הראשונה של אמווזי מחייו הבוגרים המתפרסמת מאז נחשפה זהותו. התמונה נמצאה ברישומי אוניברסיטת ווסטמיניסטר, שם למד אמווזי בן ה-27 מנהל עסקים וניהול מערכות מידע.

ביום חמישי טען הגרדיאן הבריטי כי אמווזי התחיל להתחכך עם גורמי ג'יהאד כבר לפני כשבע שנים והיה תחת הכוונת של ה-MI5 הבריטי עוד בטרם הצטרף ל"מדינה האיסלאמית" בסוריה. באוגוסט 2009 טס אמווזי לטנזניה כחלק מטיול ספארי לכאורה, אך עם נחיתתו בעיר הבירה הוא נעצר על ידי הרשויות והוחזק במעצר במשך הלילה. אמווזי החליף תכתובות בדואר האלקטרוני עם ארגון "CAGE", העוקב אחרי קהילות שמושפעות מהמלחמה בטרור, שם טען כי הוא הוכה על ידי כוחות הביטחון של טנזניה שסירבו להכניסו לשטח המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחמד אמווזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מכן, נטען, הוא הושם על מטוס שהמריא להולנד, שם לטענתו נחקר על ידי סוכן של ה-MI5 שכונה "ניק", שהאשים אותו ברצונו להצטרף ללחימה בסומליה – שם פועל ארגון א-שבאב בדרום המדינה. לפי הגרדיאן, בתכתובות מייל שהגיעו לידיו, טען אמווזי כי "הסוכן ידע הכל עליי. איפה אני חי, מה עשיתי ומי האנשים שבחברתם אני נמצא". לדבריו, הסוכן ניסה לגייס אותו, ושאל: "מדוע אתה לא עובד עבורנו". לאחר שאמווזי סירב, אמר לו לכאורה הסוכן: "החיים יהיו קשים יותר עבורך".

אמווזי נשאר תחת מעקב של הסוכנות ובמהלך החודשים שחלפו מאז התקרית הוא נעצר ונחקר שוב. בעקבות זאת, הוא החליט לחזור למולדתו בכוויית, שם הוא עבד בחברת מחשבים. הוא חזר ללונדון פעמיים נוספות כדי לסיים את ההכנות לחתונתו עם אישה כווייתית.

עם זאת, ביוני 2010 גורמים ביחידה ללוחמי בטרור בבריטניה עצרו אותו שוב – ובפעם הזאת דגמו ממנו טביעות אצבעות וערכו חיפוש בחפציו. כשהוא ניסה לטוס בחזרה לכוויית, הוא לא הורשה לעשות זאת. לטענתו, בחקירתו האחרונה הוא נחנק על ידי שוטר. אמווזי זעם על ההחלטה של הרשויות בלונדון למנוע ממנו לשוב למולדתו, ולטענת הארגון, עבר הקצנה דתית בעקבות זאת. בהמשך הוא הגיע לסוריה, אך עד היום לא יודע כיצד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ה-FBI חשף את זהותו של "ג'ון" כבר בספטמבר

בחודש ספטמבר 2014 הודיע האף-בי-איי כי זהותו של רעול הפנים ידועה לגורמי המודיעין הבינלאומיים, וכבר אז דווח כי מבטאו מזהה אותו כאדם שמקורו מלונדון. הכינוי "ג'ון" דבק לרעול הפנים אחרי ששבויים שהוחזקו בבית המעצר של דאעש בעיר רקה, העידו כי הוא היה אחד מכמה סוהרים בריטים שכונו בפיהם "החיפושיות".

אמווזי, או "ג'ון", הופיע לראשונה בסרטון שפרסם דאעש בחודש אוגוסט, ובו הוא ערף את ראשו של העיתונאי האמריקני ג'ים פולי. לאחר מכן פורסמו סרטונים בהם נראה אמווזי רוצח את העיתונאי הישראלי-אמריקני סטיבן סוטלוף, את עובד הסיוע הבריטי דיוויד היינס, את נהג המונית הבריטי אלן הננינג ואת עובד הסיוע הבריטי פיטר קאסיג. הוא הופיע גם בסרטונים שבהם נרצחו שני אזרחי יפן, קנג'י גוטו והארונה יוקאווה.

(עדכון ראשון: 18:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully