וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: קרסו המגעים עם דאעש לשחרור שני החטופים

גורמים המקורבים לנציגים הירדנים למשא ומתן לשחרור הטייס הירדני והעיתונאי היפני מסרו כי בעמאן לא קיבלו הוכחה לכך שהטייס בחיים, כפי שדרשו. אשתו של העיתונאי: "גורל שני הגברים בידי ממשלות יפן וירדן"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

המשא ומתן בין ירדן לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בנוגע לשחרור שני בני הערובה המוחזקים בידי הארגון קרס – כך מסר היום (חמישי) גורם המקורב לנציגים הירדנים המעורבים במגעים לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". בכך, גובר החשש כי לוחמי הארגון הקיצוני יוציאו להורג עוד היום את העיתונאי היפני קנג'י גוטו ואת טייס חיל האוויר של ירדן מועאז אל-כסאסבה.

"המדינה האיסלאמית" דרשה את שחרור המחבלת העיראקית סג'ידה א-רישאווי, בתמורה לשני בני הערובה. על פי הדיווח, אנשי דאעש לא העבירו לידי הירדנים הוכחה לכך שהטייס החטוף עודנו בחיים, כפי שדרשו בעמאן מוקדם יותר היום. דובר הממשלה הירדנית מוחמד אל-מואמני הבהיר: "דרשנו ראיות לכך שהטייס עדיין בחיים, וטרם קיבלנו משהו. אנחנו מתעקשים על דרישה זו".

עוד בוואלה! חדשות:
ירדן: מוכנים לבצע עסקת אסירים עם דאעש לשחרור הטייס השבוי
דאעש מאיים: נהרוג החטוף היפני והטייס הירדני תוך 24 שעות
דאעש הוציא להורג את אחד החטופים היפנים

ביתו של הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה, עמאן, ירדן, ינואר 2015. רויטרס
בית משפחת א-כסאסבה בעמאן, ירדן, היום/רויטרס

מחלוקת נוספת שעמדה בלב המגעים, היא הדרישה לשחרורו של הטייס הירדני. בדאעש הבטיחו כי אם תשוחרר א-רישאווי, המוחזקת בבית הכלא בירדן, הם ישחררו את העיתונאי היפני ולא יהרגו את הטייס הירדני. עם זאת, הם לא התחייבו לשחררו. בירדן הבהירו היום כי א-רישאווי, הממתינה לעונש המוות שנגזר עליה, תישאר בכלא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

תאריך היעד המקורי שניתן על ידי לוחמי דאעש היה אתמול בצהריים, אולם הם האריכו את הזמן הנתון למגעים עם שקיעת החמה היום. כשעתיים לפני זמן היעד החדש, נודע כי ירדן לא קיבלה כל הוכחה לכך שאל-כסאסבה בחיים.

טרם נודע אם לוחמי דאעש הספיקו להוציא לפועל את איומיהם להרוג את שני בני הערובה. בני אדם רבים המתינו בבית משפחתו של הטייס בעמאן, ובמעבר הגבול הטורקי אקצ'אקלה, על גבול סוריה, בציפייה לשובם של החטופים. עם זאת, כעת התברר כאמור כי השניים לא ישובו לחיק משפחותיהם בזמן הקרוב.

מעבר הגבול אקצ'אקלה, טורקיה, ינואר 2015. רויטרס
ממתינים במעבר הגבול אקצ'אקלה, היום/רויטרס

רעייתו של העיתונאי היפני, רינקו, מסרה היום הודעה לתקשורת, בה קראה לממשלות ירדן ויפן – אשר הצהירו כי הן פועלות במשותף בנושא – להאיץ את המאמצים לשחרור בני הערובה. "אני חוששת כי מדובר בסיכוי האחרון של בעלי", אמרה. "אני מתחננת בפני ממשלות יפן וירדן, שיבינו כי גורל שני הגברים בידיהן".

ב-20 בינואר, דאעש פרסמו סרטון של גוטו, יחד עם הארונה יוקאווה, יפני נוסף שנחטף עמו, בו מאיימים לוחמי הארגון האיסלאמיסטי להוציאם להורג. יוקאווה ככל הנראה כבר הוצא להורג. בהקלטה שפורסמה הלילה, נשמע קולו של גוטו, המזהיר כי הטייס הירדני יוצא להורג באופן מידי, אם א-רישאווי ללא תשוחרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully