וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע ניסמן לווה אקדח יום לפני מותו: "לא סומך על המאבטחים"

ידידו של התובע המיוחד מארגנטינה דיבר לראשונה מאז שאותרה גופתו, וסיפר כי ניסמן לקח ממנו אקדח והבטיח להחזירו "תוך כמה שבועות". היום תיערך הלווייתו

טקס אשכבה לתובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס 28 בינואר 2014. AP
תמונתו של ניסמן מונפת מחוץ לבית העלמין היהודי בבואנוס איירס, אמש/AP

התובע הארגנטיני אלברטו ניסמן לווה אקדח מידידו משום שלא בטח בשוטרים שאיבטחו אותו. הידיד, דייגו לגומארסינו, דיבר אמש בפעם הראשונה מאז מותו המסתורי של התובע. ניסמן אותר ירוי בדירתו אחרי שהאשים את נשיאת ארגנטינה בטיוח חקירת הפיגוע בבית הקהילה היהודית.

במסיבת עיתונאים שכינס אמש בבואנוס איירס, סיפר לגומארסינו כי מסר את האקדח לניסמן ב-17 בינואר, יממה לפני שאותרה גופתו. למחרת היה אמור ניסמן להעיד בקונגרס, ולפרט בשימוע חשאי את ההאשמות שהוא ייחס לנשיאה כריסטינה פרננדס ולשר החוץ הקטור טימרמן.

לגומארסינו, מומחה מחשבים ומכר ותיק של ניסמן, סיפר כי התובע ביקש לשאול ממנו אקדח משום שחשש לביטחונו ולביטחונן של בנותיו. כאשר אמר לו שמדובר באקדח מיושן, הבטיח ניסמן כי הוא ממילא לא צפוי להשתמש בו, אלא "רק להניח אותו בתא הכפפות". "עוד כמה שבועות אחזיר לך את האקדח", הבטיח ניסמן לידידו.

לגומארסינו סיפר כי הראה לניסמן כיצד לטעון ולפרוק את האקדח. הוא מואשם כעת בהעברה לא-חוקית של נשק, אך התביעה הבהירה שהוא אינו חשוד ברצח.

מות התובע אלברטו ניסמן - כותרות אחרונות
חיטה, נפט וחסינות מחקירה - העסקה המלוכלכת של איראן וארגנטינה || 10 שוטרים היו אמורים לשמור על חיי התובע מארגנטינה || נשיאת ארגנטינה: אגיש הצעת חוק לפירוק סוכנות המודיעין || העיתונאי שדיווח על מות התובע נחת בישראל: "רדפו אותי" || התובע הארגנטינאי נורה למוות מטווח של 20-15 ס"מ || הדיווח הראשוני: התובע שהאשים את נשיאת ארגנטינה בסיוע לאיראן נמצא ירוי בביתו

טקס אשכבה לתובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס 28 בינואר 2014. AP
כמה מפגינים צבעו בשחור את דגלי ארגנטינה/AP

עשרה שוטרים היו אמורים לאבטח את ניסמן. מהחקירה עולה כי שלושה מהם, שהיו אמורים להיות צמודים אליו, לא היו לצדו בשעות הסמוכות למותו. מנהל צוות האבטחה נחקר והושעה מתפקידו. ויויאנה פיין, התובעת החוקרת את הפרשה, אמרה כי ניסמן חזר מחופשה באירופה מבלי לעדכן את המאבטחים על הגעתו לבואנוס איירס.

נשיאת ארגנטינה פרננדס, שבתחילה טענה שניסמן התאבד, שינתה את דעתה וטענה בשבוע שעבר כי "סוכני מודיעין שסרחו" אחראים לרציחתו. השבוע היא קראה לפירוק גופי המודיעין ולהקמת רשות ביון חדשה. פרננדס תפרוש מתפקידה בסוף השנה.

היום ייטמן ניסמן בבית העלמין היהודי ברובע לה טבלדה בבואנוס איירס. אתמול נערך לצד הקבר טקס אשכבה בהשתתפות בני משפחה וחברים. למקום באו גם השגריר האמריקני וראשי הקהילה היהודית. מחוץ לשערי בית הקברות התקהלה קבוצת מפגינים, שהשחיתה את זר הזיכרון שנשלח ממשרד התובע הכללי של ארגנטינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טקס אשכבה לתובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס 28 בינואר 2014. AP
טקס אשכבה לתובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס 28 בינואר 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully