וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש ערפו ראשו של בריטי; קמרון: "בלתי נסלח"

אחרי שאמש פרסם הארגון סרטון של הוצאתו להורג של השבוי אלן הנינג, ראש הממשלה הבריטי הצהיר: "נעשה הכל כדי לשחרר את יתר השבויים". במשפחתו מזועזעים: "שנאה עזה כלפיהם"

רויטרס

אחרי שאתמול פרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) סרטון שבו נראה לוחם הארגון כשהוא עורף את ראשו של עובד הסיוע הבריטי אלן הנינג, היום (שבת) הצהיר ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, כי הוא "ישתמש בכל האמצעים שעומדים ברשותו" על מנת לשחרר את יתר השבויים המוחזקים בידי הארגון ולהביס אותו. קמרון הוסיף כי "כל המדינה מתאבלת על אלן".

"זהו רצח מתועב ובלתי נסלח", אמר קמרון בנאום ששודר בטלוויזיה. "נעשה הכל כדי להביס את הארגון הברברי, חסר הרגש והתקנה הזה. העובדה שאלן היה נחמד, עדין ורחום ושהוא בסך הכל ניסה לעזור לאנשים והעובדה שהם בכל זאת רצחו אותו בדרך הזאת - מוכיחה עם מי יש לנו עסק".

במשפחתו של הנינג, בן 47, שבעברו עבד כנהג מונית במנצ'סטר, הביעו שאט נפש מהמעשה המחריד. "אני מקווה שהחלאות האלו יקבלו את מה שמגיע להם", אמר גיסו של הנינג, קולין לייבסיי, שהוסיף כי משפחתו איבדה "אדם נהדר". לייבסיי, אחיה של אשתו הנינג, ברברה, אמר כי "לבי צלל לרמה שמעולם לא חשבתי שהוא יכול להגיע אליה. אני הרוס בשביל אחותי ובשביל שני הילדים שלהם על מה שהם היו צריכים לעבור. זה קשה לקלוט שאיבדנו אדם כל כך נהדר. יש בי שנאה עזה כלפיהם".

לפני כמה ימים התחננה ברברה בפני דאעש שישחררו את בעלה. "הוא אדם שלו ולא אנוכי", אמרה. "אני בטוחה שמי שרוצים שיראו בהם מדינה ינהגו כך ויפגינו כלפיו רחמים".

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
"חשש מטבח ומהרס": דאעש נכנסו לקובאני הנצורה
הרוג ראשון לכוחות ארה"ב מתחילת הלחימה נגד דאעש
אנשי דאעש בזזו את הכפר - החיילים הטורקים התעלמו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השבוי אלן הנינג, בסרטון שבו נערף ראשו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנינג הוחזק מאז דצמבר בידי הארגון הקיצוני שאיים להוציאו להורג אם בריטניה תצטרף לקואליציה העולמית נגדו, כשבשבוע האחרון החל חיל האוויר של בריטניה לתקוף את יעדי הארגון בעיראק. בסוף הסרטון מוצג שבוי נוסף, שאותו הציג לוחם "המדינה האיסלאמית" כאזרח ארצות הברית ששמו פיטר קסיג' והזהיר שגורלו יהיה זהה אם לא תיפסק המתקפה האמריקנית נגד הארגון.

הצגתו של שבוי נוסף היא דפוס קבוע שמבצע הארגון - בשלושת המקרים הקודמים שבהם דאעש הוציא להורג אזרחים ממדינות המערב – העיתונאים האמריקנים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף ועובד הסיוע הבריטי דייוויד היינס – נחשפו השבויים בתום הסרטון של השבוי שקדם להם. הניג הוצג בסיומו של הסרטון שבו נערף ראשו של דייוויד היינס, שפורסם לפני כשבועיים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, במהלך דיון בפרלמנט על הצטרפות לקואליציה נגד דאעש, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
"רצח מתועב". ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון בדיון על ההצטרפות לקואליציה נגד דאעש/רויטרס

הסרטון נפתח עם קטע וידאו שבו נראה הדיווח על אישור הפרלמנט בבריטניה לתקוף את יעדי "המדינה האיסלאמית" בעיראק. לאחר מכן, מוצגת שקופית שבה נכתב: "מסר נוסף לאמריקה ולבעלות בריתה". לאחר מכן, נראה הנינג כשהוא אומר: "בעקבות החלטת הפרלמנט לתקוף את דאעש, אני, כחלק מהציבור הבריטי, אשלם את המחיר על החלטה זו". בהמשך, מצהיר הלוחם כי "דמו של היינס היה על הידיים שלך, קמרון, אך דמו של הנינג, שגם הוא יישחט, יהיה על ידיהם של חברי הפרלמנט הבריטיים".

בתום הקטע מוצג אדם שנטען כי הוא אמריקני וכי שמו הוא פיטר אדוארד קסיג'. "אובמה, אתה פתחת בתקיפות נגד אנשינו בסוריה, ולכן, אנו נמשיך לפגוע באנשיך", הצהיר הלוחם, שככל הוא הנראה הוא אותו אדם שבסרטונים הקודמים זוהה כאזרח בריטי וכונה "ג'ון הג'יהאדיסט". בשבי הארגון נמצא אזרח בריטי נוסף, העיתונאי ג'ון קנטלי, שהביע הזדהות עם "המדינה האיסלאמית" וטען כי ממשלת בריטניה נטשה אותו.

דאעש פרסמו סרטון חדש של השבוי הבריטי ג'ון קנטלי. צילום מסך
העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי, שמוחזק בידי דאעש והביע הזדהות עם הארגון/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully