וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולטימטום למפגינים בהונג קונג: "התפנו עד יום שני"

המושל לונג צ'ון-יינג הורה לפעילים הפרו-דמוקרטים לפזר את המחאה תוך יומיים, ולא "תנקוט המשטרה את כל הצעדים ההכרחיים". אתמול ביטלו המפגינים את השיחות עם הממשלה

מושל הונג קונג לונג צ'ון-יינג - 1 באוקטובר 2014. רויטרס
"מגנה את האלימות בחריפות". מושל הונג קונג, לונג צ'ון-יינג, ברביעי/רויטרס

מושל הונג קונג, לונג צ'ון-יינג, הציב היום (שבת) אולטימטום לעשרות אלפי המפגינים הפרו-דמוקרטים להתפנות עד יום שני, ולא "תנקוט המשטרה את כל הצעדים ההכרחיים על מנת להבטיח שמשרדי הממשלה ובתי הספר ייפתחו כסדרם". בנאום ששודר בטלוויזיה, קרא לונג למפגינים, שדורשים רפורמה בבחירות למושל האזור המנהלי המיוחד של סין, לאפשר לממשלה ולאזרחים "להמשיך באורח חייהם הנורמלי ובעבודתם".

לונג התייחס גם לאלימות שפרצה בין המפגינים לבין מתנגדיהם ואמר כי הוא "מגנה אותה בחריפות". עם זאת, הוא הזהיר כי היא תימשך "עד אשר יושב הסדר האזרחי". הוא הדגיש כי הדבר החשוב ביותר הוא שהמוחים יאפשרו לעובדי הממשלה לשוב לעבודה ויפנו את הכבישים הראשיים, על מנת שהלימודים יוכלו להתקיים בסדרם ביום שני.

לקריאה נוספת על ההפגנות בהונג קונג
המפגינים בהונג קונג לא מוותרים: יומם הגדול הגיע
מושל הונג קונג מסרב להתפטר חרף איומי המפגינים

אלפי מפגינים פרו-דמורטים חוסמים צומת מרכזי ברובע מונג קונג, הונג קונג, 4 באוקטובר 2014. רויטרס
אלפי מפגינים ברחובות מונג קונג, הרובע המסחרי של הונג קונג, היום/רויטרס

אתמול הודיעו המפגינים כי הם מבטלים את השיחות שתוכננו עם הממשלה בשל מה שהם כינו ניסיונן של "כנופיות" לסלקם מהרחובות. פדרציית הסטודנטים של הונג קונג, אחד מהארגונים שמובילים את ההפגנות של עשרות האלפים, הסבירה כי היא לא רואה ברירה אחרת מלבד ביטול המשא ומתן בין הצדדים. המשטרה מסרה כי היא עצרה 19 אנשים שהיו מעורבים באלימות, מהם שמונה בעלי רקע פלילי.

"הממשלה אפשרה למאפיה לתקוף מפגינים שלווים", נמסר בהודעה מטעם הפדרציה. "בכך היא חסמה כל נתיב לדו-שיח והיא צריכה להיות אחראית לתוצאות של החלטה זו". ביום חמישי הציע המושל לנהל שיחות עם המפגינים על מנת להפיג את המתיחות באזור, שמהווה את האתגר הגדול ביותר עבור השלטונות בבייג'ינג מאז השתלטה סין על הקולוניה הבריטית לשעבר ב-1997.

הסייבר הסיני בפעולה

מלחמת הצללים נגד המאבקים

לכתבה המלאה

"זה משחק מה שקורה פה"

לאחר שמתנגדי ההפגנות ניסו לפרק אוהלים של הפעילים הפרו-דמוקרטים ברובע המסחרי של האזור, מונג קוק, ניסתה המשטרה להפריד בין הצדדים הנצים כשבמקביל הגיעו עוד ועוד אנשים התומכים במחאות. המפגינים הפרו-דמוקרטים טוענים שיריביהם גויסו על ידי בייג'ינג ואינם מייצגים את דעתם של אזרחי הונג קונג. עם זאת, נראה שלפחות כמה מהם הם אכן תושבי האזור, שחוששים מהשלכות המצב על פרנסתם.

"אני לא תומך בתנועת המחאה. אנו צריכים לעבוד ולהרוויח כסף, זה רק משחק מה שקורה פה", סיפר פועל בניין, שהזדהה בשם לי, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "תנו לנו את מונג קוק בחזרה, אנחנו צריכים לאכול", אמר מתנגד אחר לתנועת המחאה.

המפגינים מוחים נגד עיקרון "מדינה אחת, שתי מערכות", שהוביל את המדיניות הסינית כלפי הונג קונג מאז 1997 ודרישתם היא לבטל את מה שהם מגדירים כהגבלת הדמוקרטיה בהונג קונג, וקוראים לבייג'ינג לאפשר הצגת מועמדים עצמאיים, שאינם ממונים על ידי סין, בבחירות למשרת המושל שיתקיימו ב-2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully