וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים בהונג קונג לא מוותרים: יומם הגדול הגיע

מתח רב שורר ברחובות הונג קונג - ובבנייני הממשל - לקראת היום הלאומי של סין, שצפוי להוציא עשרות אלפי אזרחים לרחובות. ראשי המחאה הציבו אולטימטום: "המושל חייב להיפגש אתנו"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

(צפו: מפגין בהונג קונג תופס רימון גז מדמיע באוויר – ומשליך אותו לעבר השוטרים)

המפגינים הפרו-דמוקרטיים בהונג קונג, שגדשו את רחובות הרובע העסקי של העיר בימים האחרונים, הציבו היום (שלישי) אולטימטום, ודרשו כי מושל המחוז המנהלי המיוחד, לונג צ'ון-יינג, המקורב לממשלה המרכזית בבייג'ינג, ייפגש עם ראשי המחאה עד לשעה חצות הלילה. המארגנים צופים מספר שיא של מפגינים מחר, כשיצוין היום הלאומי של סין, בו הוקמה בשנת 1949 המדינה הקומוניסטית.

"אם לונג צ'ון-יין לא יצא לכיכר המרכזית לפני חצות, אני מאמין שאנשים רבים נוספים יצאו לרחובות, זה בלתי נמנע", אמר אלכס צ'ו, מזכ"ל איגוד הסטודנטים של הונג קונג וממובילי המחאה. מושל המחוז קרא לעשרות אלפי המפגינים להתפזר "באופן מידי", והצהיר כי בייג'ינג לא תחזור בה מהחלטתה להשאיר על כנם את נהלי הבחירות בהונג קונג, הקובעים כי המועמדים בבחירות שיערכו בשנת 2017 ימונו על ידי הממשלה המרכזית.

הונג קונג נלחמת על הדמוקרטיה - עוד בוואלה! חדשות:
מושל הונג קונג מסרב להתפטר חרף איומי המפגינים
המחאה בהונג קונג מתפשטת: המפגינים חסמו אזור נוסף
מחאת ענק בהונג קונג: הסטודנטים אמרו "לא" לסין

מפגינים בהונג קונג. רויטרס
המפגינים בהונג קונג, היום/רויטרס

צ'ו הוסיף כי מלבד הרחבת ההפגנות, המפגינים עשויים לקרוא לשביתה כללית ואף להשתלטות על בנייני ממשל, אם לא ייענו דרישותיהם. לסטר שום, גם הוא ממובילי המחאה, אמר: "אנחנו לא מפחדים מהמשטרה, אנחנו לא מפחדים מגז מדמיע ואנחנו לא מפחדים מתרסיס פלפל. לא נעזוב עד שלונג צ'ון-יינג יתפטר. לא נוותר, נמשיך עד הסוף".

"Occupy Central with Love and Peace", אחד מהארגונים המובילים במחאה, קרא לציבור לשמור על המומנטום שנוצר, ולהמשיך את המחאה במהלך החג הלאומי. הממשלה הסינית זהירה בתגובתה למחאה. דובר משרד החוץ בבייג'ינג, חוא צ'וניינג, מסר: "אנחנו מאמינים בממשלת הונג קונג ותומכים בה בהתמודדותה עם הסוגיה".

מפגינים בהונג קונג. רויטרס
"הצביעו חופש". ההפגנות בהונג קונג, היום/רויטרס

המפגינים מוחים נגד עיקרון "מדינה אחת, שתי מערכות", שהוביל את המדיניות הסינית כלפי הונג קונג מאז 1997, אז הושב האי לבייג'ינג מידי הבריטים. דרישתם היא לבטל את מה שהם מגדירים כהגבלת הדמוקרטיה בהונג קונג, וקוראים לבייג'ינג לאפשר הצגת מועמדים עצמאיים, שאינם ממונים על ידי סין, במרוץ למשרת המושל.

עם זאת, הרשויות בהונג מתכננות להמשיך כמתוכנן בחגיגות היום הלאומי. המושל לונג צ'ון-יינג צפוי להשתתף בשעות הבוקר בטקס רשמי בכיכר "גולדן באוהיניה", הסמוכה לאזור ההפגנות. בשל חשיבותו של היום, המפגינים מתכוננים לגרוע מכל. "גורמים בכירים רבים מסין יגיעו להונג קונג", סיפרה סוי-יינג צ'נג, סטודנטית בת 18 המשתתפת בהפגנות. "ממשלת הונג קונג לא תרצה שהם יראו את זה, אז המשטרה תהיה חייבת לעשות משהו".

מפגינים בהונג קונג. רויטרס
מפגינים בהונג קונג/רויטרס
מפגינים בהונג קונג. רויטרס
מפגינים בהונג קונג/רויטרס
מפגינים בהונג קונג. רויטרס
מפגינים בהונג קונג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully