וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל אבטחה: גבר חמוש בסכין רץ במעמקי הבית הלבן

חשד לטיוח בחקירת התקרית החמורה: הפורץ חמק מאנשי השירות החשאי בריצה דרך דלת הכניסה הלא-נעולה, האזעקה הייתה כבויה, והפרסומים היו חלקיים. מנהלת השירות תגיע היום לשימוע

צילום: יוטיוב עריכה: מתן חדד

הפורץ החמוש שטיפס על גדר הבית הלבן הצליח לחמוק משורה של מאבטחי השירות החשאי, ועשה כברת דרך משמעותית בתוך המבנה לפני שהוכנע. בדרכו, הוא חלף על פני המדרגות המובילות לחדר השינה של הנשיא ברק אובמה ורעייתו מישל.

מנהלת השירות החשאי, ג'וליה פירסון, תבוא היום (שלישי) לשימוע בקונגרס, ותתוחקר בנוגע לכשלים הרבים שנחשפו לאחרונה באבטחת הנשיא ובני משפחתו. טרם השימוע, ה"וושינגטון פוסט" חושף פרטים חדשים על מה שמסתמן כאחד ממחדלי האבטחה החמורים ביותר בבית הלבן בשנים האחרונות.

הפורץ, עומר גונזלס, חייל לשעבר בן 42, טיפס על גדר המדשאה הצפונית של הבית הלבן, ופתח בריצה לעבר המבנה. הוא נכנס דרך הדלת - שלא הייתה נעולה – פנה שמאלה, חלף על פני המדרגות לקומת המגורים, ונכנס לחדר המזרחי, שבו מקיים הנשיא, כנסים ואירועים רבים. הוא נתפס רק בתוך "החדר הירוק", המשמש לקבלת פנים לאורחים רמי-דרג.

מחדלי השירות החשאי - לקריאה נוספת
צלף ירה על הבית הלבן – מאבטחי הנשיא לא ידעו
מאבטח של אובמה התעלף משוכרה בהולנד
הסקנדל בקולומביה: ”זונות נחשפו ללו”ז של אובמה”

פריצה למתחם הבית הלבן – ספטמבר 2014. טוויטר, אתר רשמי
המסלול שעשה הפורץ/אתר רשמי, טוויטר

החדירה אירעה ב-19 בספטמבר. באותו יום, דובר השירות החשאי טען כי "הפורץ נלכד במדשאה", והבהיר כי הוא לא היה חמוש. רק למחרת נחשף כי גונזלס החזיק סכין, וכעת מתברר כי הוא הגיע למרחק גדול יותר ממה שנטען. בדרכו, גונזלס הצליח לחמוק ממאבטחת שהוצבה בדלת הכניסה לבית הלבן, ורץ עם הסכין על-פני המדרגות המובילות למתחם המגורים של בני משפחת אובמה, כשהוא חוצה בריצה את הקומה הראשונה של הבית הלבן ועובר מרחק של עשרות מטרים.

מקורות נוספים ששוחחו עם העיתון אמרו כי האזעקה המותקנת בכניסה, ושמטרתה לקשר בין המאבטחים ולהתריע על חדירת פורצים, הייתה מושבתת מכיוון ש"הזימזום הפריע לזקיף". אם האזעקה הייתה פועלת, ייתכן שהמאבטחים בתוך המבנה היו יכולים לדעת בזמן כי הפורץ טיפס על הגדר, ולנעול את הדלתות. במקביל, עדיין לא התקבלה תשובה לשאלה מדוע הכלבנים המוצבים מחוץ לבית הלבן, לא שיחררו את כלבי התקיפה לעבר גונזלס כפי שקובע הנוהל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ג'וליה פירסון, מנהלת השירות החשאי – וושינגטון, ינואר 2014. AP
מנהלת השירות החשאי, ג'וליה פירס. תעמוד היום לשימוע בקונגרס/AP

הפרטים המתפרסמים ב"וושינגטון פוסט" צפויים לעמוד במרכז השימוע שייערך היום לג'וליה פירס, מנהלת השירות החשאי. פירס, האישה הראשונה בתפקיד, מונתה בשנה שעברה במטרה לשקם את הסוכנות, שכבר ניזוקה משורת שערוריות, ובראשן פרשת "הזונות בקולומביה". עם זאת, גם בשנה האחרונה נחשפו פרשות מביכות רבות הקשורות בשירות החשאי, שרובן התפרסמו ל"וושינגטון פוסט", הנחשב לבעל מקורות טובים בקרב הסוכנות ובוועדת בית הנבחרים המפקחת עליו.

רק שלשום נחשף כי השירות החשאי גילה באיחור משמעותי כי צלף ירה 7 כדורים על הבית הלבן. התקרית אירעה ב-2011, ועוררה ביקורת נוקבת על מאבטחי הנשיא. השירות טען בשעתו כי "חברי כנופיה" היו אחראים לירי, רק כדי להודות לאחר מכן כי אדם שחנה מול הבית הלבן צלף לעבר קומת המגורים שבה שהתה בתו של אובמה, מאליה. היורה נידון ל-25 שנות מאסר.

צפו במסלול שעשה הפורץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully