וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: טליבאן כבש מחוז וערף ראשים של תושבים

26.9.2014 / 21:26

כ-700 מלוחמי הארגון הסתערו על מחוז במזרח המדינה, שמוביל לבירה כאבול, הרגו לפחות מאה אנשים והוציאו להורג 15 מקומיים שנחשדו כמשתפי פעולה. "ללא עזרה דחופה, נקרוס"

שוטרים אפגניים באתר של משאיות דלק בוערות לאחר התקפת לילה של הטליבאן בפאתי קאבול. רויטרס
טליבאן השתלט על המחוז בתום שבוע של קרבות. מכליות דלק שרופות לאחר פיגוע של הארגון בכאבול, בחודש יולי/רויטרס

לוחמי ארגון טליבאן כבשו מחוז אסטרטגי במזרח אפגניסטן והרגו שם עשרות בני אדם - כך מסרו היום (שישי) גורמי ביטחון במדינה. בסך הכל, כ-700 לוחמים איסלאמיסטיים הסתערו על מחוז אג'רסטן, שבפרובינציית רזני, והרגו מאה מקומיים. הקרבות מול כוחות הביטחון ארכו כשבוע. דובר מושל המחוז דיווח כי 15 אנשים, בהם נשים, שנחשדו כמי ששיתפו פעולה עם השלטונות בכאבול, הוצאו להורג וראשם נערף.

"אם לא תהיה עזרה דחופה מהממשל המרכזי, המחוז יקרוס", אמר בכיר ביטחוני באזור. הטליבאן, ששלט במדינה ביד רמה בין השנים 2001-1996 עד למלחמה של ארצות הברית במדינה, פעיל מאוד במחוז, שמהווה דרך אסטרטגית לבירה מכיוון דרום-מזרח. כוחות הביטחון האפגניים מנסים להשיב את השליטה במחוז, אך הם חוששים שמחוזות סמוכים לאג'רסטן נתונים עתה לסכנה. מוקדם יותר החודש חמושי הארגון הרגו עשרה אנשים בתקיפת מבנה ממשלתי במחוז.

לקריאה נוספת על המלחמה באפגניסטן
גנרל אמריקני נורה למוות על-ידי חייל אפגני בקאבול
אפגניסטן: 89 הרוגים בפיגוע התאבדות בשוק הומה
בחירות באפגניסטן: הטליבאן כרת אצבעות מצביעים

אשרף ראני אחמדזאי, מועמד לנשיאות אפגניסטן, מצביע בסיבוב השני של הבחירות. קאבול, 14 ביוני 2014. רויטרס
יצטרך לאשר הסכם חדש עם ארצות הברית. הנשיא הנכנס, אשרף ראני/רויטרס

נפילת המחוז באה כמה ימים לפני שהנשיא החדש, אשרף ראני, נכנס לתפקידו ויחליף את חמיד כרזאי, לאחר שהגיע להסכם על חלוקת השלטון עם יריבו עבדאללה עבדאללה,
שיכהן בתפקיד המקביל לראש ממשלה.

כוחות נאט"ו אמורים לסגת באופן מלא מהמדינה עד סוף השנה ולהעביר את השליטה לכוחות הביטחון האפגניים. עם זאת, מאז שהחל להחליף הצבא את החיילים הזרים במשימות הביטחון, חלה עלייה במספר ההרוגים ברחבי המדינה. ארצות הברית עדיין מקווה לחתום על הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני עם אפגניסטן, שיאפשר לה לשמור על כמות מצומצמת של כוחות במדינה וכן יאפשר לה לבצע תקיפות מהאוויר - הסכם שעליו סירב לחתום הנשיא היוצא כרזאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully